| کد خبر: 263379 |

چارچوب مدل کسب و کار در ارائه خدمات ناوبری هوایی/ بخش 15

نگرانی شرکت های هواپیمایی از افزایش هزینه های ناوبری هوایی

پیشنهاد تاسیس و تشکیل شرکت دولتی USATS به این صورت بود که ارائه خدمات ناوبری هوایی از FAA جدا شده و به این شرکت مستقل، غیرانتفاعی و دولتی فدرال USATS منتقل شود.

تین نیوز

انتقادات از روند اجرای کند برنامه های توسعه و نوسازی در فرودگاه ها و ناوبری هوایی و الزام کاهش تعداد کنترلرهای ترافیک هوایی مورد نیاز (پیامد اخراج هزاران کنترلر ترافیک هوایی بعد از اعتصاب PATCO,1981) از یک طرف و انجام تلاش های اولیه برای اصلاح ساختار حاکمیتی ناوبری هوایی ایالات متحده و دستاوردهای بسیار موفق آن از طرف دیگر ، یک سلسله گفتگوها و جریان های مباحثه ای متعددی در خصوص ضرورت پیگیری اصلاحات حاکمیتی و تجاری سازی FAA را از سال 1985 ایجاد کرد تا اینکه در سال 1994 براساس گزارش های متعدد اتاق های فکر و موسسات تحقیقاتی طرف قرارداد کنگره  سرانجام طرح تشکیل شرکت دولتی خدمات ترافیک هوایی ایالات متحده موسوم به USATS به صحن کنگره جهت رای گیری و تصویب آمد.

پیشنهاد تاسیس و تشکیل شرکت دولتی USATS به این صورت بود که ارائه خدمات ناوبری هوایی از FAA جدا شده و به این شرکت مستقل، غیرانتفاعی و دولتی فدرال USATS منتقل شود. طبق طرح ارائه شده، اعضای هیئت مدیره USATS می بایست متشکل از نمایندگان ذینفع کلیدی ناوبری هوایی مانند شرکت های هواپیمایی، هوانوردی عمومی GA و نمایندگان صنفی خود کنترلرهای ترافیک هوایی می بودند. میزان و چگونگی دریافت هزینه های کاربری و ارائه خدمات ناوبری هوایی توسط وزارت حمل و نقل ایالات متحده DOT تنظیم و ابلاغ می شد و کاربران هوانوردی عمومی GA از پرداخت این هزینه های کاربری ارائه خدمات ناوبری هوایی معاف بودند. امکان عرضه اوراق بدهی در بازارهای مالی و سرمایه از طریق خزانه داری ایالات متحده تا سقف 15 میلیارد دلار بدهی معوق وجود داشت و به منظور جلوگیری از دخالت های کنگره در ANSP ، ردیف بودجه های سنواتی دولت فدرال جهت ANSP حذف می شدند.

نگرانی شرکت های هواپیمایی از افزایش هزینه های ناوبری هوایی به ویژه شرکت های هواپیمایی با مدل کسب و کار کم هزینه LCCs مثل Southwest ، عدم مشارکت و استعلام نظرات ، خواسته ها و منافع ارتش در طرح پیشنهادی و عدم اشتیاق خود کنگره که حاضر نبود از تمام نظارتی که بر خدمات ناوبری هوایی داشت چشم پوشی کند منجر به شکست طرح پیشنهادی تاسیس و تشکیل USATS در صحن کنگره جهت تصویب شد.

 * خلیل الله معمار زاده کارشناس هوانوردی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.