| کد خبر: 262201 |

کنترلر ترافیک هوایی با تجربه، سرمایه ملی کشورها

کنترلرهای ترافیک هوایی کارمندان دولتی محسوب شده و الزامات شهروندی و بررسی های امنیتی خاص خود را دارند و جابجایی آنها بین کشورها مثل خلبانان به راحتی نیست.

تین نیوز

بخش زیادی از شکایات و نارضایتی کارکنان در مسیر شغلی به گزینش اشتباه افراد در ابتدا برمی گردد.

براساس بخش 4.3 انکس 1 ایکائو، فرآیند غربالگری، گزینش، آموزش و استخدام کنترلرهای ترافیک هوایی یک مسئولیت دولتی است و تمام کشورها یک فرآیند تدریجی سختگیرانه شامل غربالگری های اولیه پیچیده، آموزش های رسمی با اعطای شهریه ماهانه و اسکان به هزینه دولت به شرط کسب قبولی در هر ترم ( تا 5 سال ) تا آموزش های زیاد شبیه سازی شده و حین خدمت ( ریتینگ ) را در مراحل مختلف برای اطمینان از حفظ صلاحیت شغلی طی می کنند.  

با وجود تمام این مراحل، متاسفانه ضریب موفقیت در خروج کنترلر شارپ بسیار پایین است و از این رو کنترلر ترافیک هوایی با تجربه یک سرمایه ملی برای کشورها محسوب می شود.

سند 4444  ایکائو کتاب مقدس جهانی برای کنترل کنندگان ترافیک هوایی در سراسر جهان در این خصوص است.

کنترلرهای ترافیک هوایی کارمندان دولتی محسوب شده و الزامات شهروندی و بررسی های امنیتی خاص خود را دارند و جابجایی آنها بین کشورها مثل خلبانان به راحتی نیست.

 * خلیل الله معمار زاده کارشناس هوانوردی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی نویسنده

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.