| کد خبر: 174144 |

یادداشت اختصاصی/

◄ بازاریابی لمسی در هوانوردی، جذاب و قدرتمند

بازاریابی لامسه‌ای یک روش نسبتاً جدید است که هدفش، تأثیر بر خرید مشتری با استفاده از حس لامسه است.

تین نیوز

داود ربیعی

آیا تا به حال عبارت «اطلاعات لامسه‌ای» به گوشتان خورده؟ اطلاعات لامسه‌ای یا هپتیک (haptic)، اطلاعاتی است که با استفاده از حس لامسه به دست می‌آوریم.

بازاریابی لامسه‌ای یک روش نسبتاً جدید است که هدفش، تأثیر بر خرید مشتری با استفاده از حس لامسه است.

در گذشته همه حضوری خرید می‌کردند، ما همیشه از بازخوردهای لمسی در ارزیابی محصول استفاده می‌کردیم. جنس پارچه را دست می‌زدیم. دکمه‌ها را فشار می‌دادیم. شلوار را پرو می‌کردیم و میوه‌ها را با دست فشار می‌دادیم تا ببینیم رسیده‌اند یا کال هستند. اما به لطف تجارت الکترونیک، عکس محصول را می‌بینیم، مشخصاتش را می‌خوانیم و نظر بقیه کاربران را مرور می‌کنیم تا خلأ ناشی از خرید غیرحضوری را جبران کنیم.

صنعت هوانوردی نیز از این امر مستثنا نیست و ایرلاین‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تلاش می‌کنند تا با ساخت فیلم‌های مستند و داستانی و بهره‌گیری از بازیگران و هنرمندان، احساس ناب و زیبای مشتری را در زمان پرواز و یا استفاده از خدمات به نمایش بگذارند و مخاطب را در فضای مناسب قرار دهند.

در دنیای مجازی کنونی، عکس و فیلم، به واسطه جذابیتی که دارند، می‌توانند جایگزین حس لامسه شوند و مغز، شیرینی احساس لمس را به خوبی منتقل کند اما باید به این نکته توجه کرد که لامسه، نخستین حس در انسان است که در هنگام تولد بیدار می‌شود.

در بازاریابی چریکی که یکی از جذاب‌ترین نوع بازاریابی در جهان است، بازاریابی لمسی می‌تواند به عنوان یک مکمل قدرتمند، مطرح شود. شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با ارائه خدمات خود در اماکن عمومی، مخاطب را به مشتری خود تبدیل کنند و تلاش کنند تا مخاطب به‌درستی در فضا و اتمسفر مورد نیاز قرار گیرد. البته باید به این نکته اشراف داشت که بازاریابی چریکی و لمسی، علیرغم قدرتی که در جذب مخاطب دارند با عدم آگاهی بازاریاب‌ها، می‌تواند به نیروی دافعه تبدیل شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.