| کد خبر: 172738 |

بخش اول/

◄ برندینگ حلقه مفقوده صنعت هوانوردی ایران

یک کارشناس برندینگ معتقد است تمام شرکت‌های هواپیمایی در ایران یک استراتژی را دنبال می‌کنند این در حالی است که در فضای ایجاد شده دیگر این مسافران هستند که ایرلاین موردنظر خود را انتخاب خواهند کرد و در اینجا است که نقش برندینگ شرکت هواپیمایی در بین افکار عمومی اهمیت پیدا می‌کند.

تین نیوز

یک کارشناس برندینگ معتقد است تمام شرکت‌های هواپیمایی در ایران یک استراتژی را دنبال می‌کنند؛ این در حالی است که در فضای ایجاد شده، این مسافران هستند که ایرلاین موردنظر خود را انتخاب خواهند کرد و در اینجا است که نقش برندینگ شرکت هواپیمایی در بین افکار عمومی اهمیت پیدا می‌کند.

داود ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با تأکید بر این‌که معنی و مفهوم «برندینگ» متأسفانه در شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ورود پیدا نکرده است، عنوان کرد: ارتقای کیفیت و همچنین مشتری مداری لازم است در شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شود و این موضوع بعد از بازگشت مجدد تحریم و کاهش مسافران حمل‌ونقل هوایی بیش از گذشته ضرورت آن احساس می‌شود.

داود ربیعی

 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر صنعت هوانوردی ایران به مرحله‌ای ورود کرده است که رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی دیگر به دلیل شرایط باز اقتصادی نیست بلکه تنها به دلیل فضای ملتهب به وجود آمده است.

این کارشناس هوایی می‌گوید: هم اکنون شرکت‌های هواپیمایی با مشکلات بسیاری مواجه هستند که یکی از اساسی‌ترین این مشکلات، نوسان نرخ ارز است که باعث افزایش چند برابری هزینه ایرلاین ها شده که در نهایت تأثیر خود را به روی قیمت تمام شده بلیت هواپیما گذاشته است.

او در ادامه سخنان خود می‌افزاید: در پی افزایش قیمت بلیت هواپیما، مسافران دیگر ایرلاین را خود انتخاب خواهند کرد این در حالی است که ما انتظار داشتیم پس از برجام این اتفاق در شرایط باز اقتصادی و توسعه صنعت هوایی صورت بگیرد.

ربیعی با اظهار به اینکه اهمیت برندینگ در زمانی که مسافر می‌خواهد شرکت هواپیمایی خود را انتخاب کند مشخص و نمایان خواهد شد، گفت: در دوره ملتهب صنعت حمل‌ونقل هوایی ایرلاینی مورد انتخاب مسافر قرار خواهد گرفت که برندینگ آن به صورت مثبت در بین افکار عمومی شکل گرفته باشد.

این کارشناس برندینگ به مفهوم این کلمه اشاره داشت و توضیح داد: برندینگ تعاریف مختلفی دارد اما آن چیزی که بنده به آن اشاره خواهم داشت این است؛ برندینگ یعنی ایجاد وجه تمایز چرا که برند ارزش معنوی یک کمپانی است.

او افزود: زمانی که قرار است یک شرکت ارزش‌گذاری شود یکسری املاک، حساب و دارایی‌ها وجود دارد اما آن موضوعی که اهمیت پیدا می‌کند و ارزش آن شرکت را بالا می‌برد «برند» آن شرکت است.

ربیعی ارزش برند را در افکار عمومی و مشتریان وفادار آن دانست و افزود: اگر ما بخواهیم مفهوم برندینگ را در صنعت هوانوردی پیاده کنیم دو موضوع اهمیت صنعت هوانوردی کشور و دیگری شرکت‌های هواپیمایی به‌عنوان اپراتورهای صنعت هوانوردی اهمیت پیدا می‌کند.

این کارشناس برندینگ گفت: ما در شرکت‌های هواپیمایی زمانی که می‌خواهیم از برندینگ استفاده کنیم ساده‌ترین اتفاق ممکن انتخاب استراتژی است. استراتژی برند سازی یک شرکت هواپیمایی تابع استراتژی کسب‌وکار آن شرکت است چرا که این موضوع است که به مدیران برند می‌گوید که چه برنامه‌ای برای بازاریابی، بازار سازی و تبلیغاتی برای شرکت فراهم کنند.

او نداشتن استراتژی را یکی از ضعف‌های صنعت هوانوردی دانست و خاطرنشان کرد: جالب است بدانید که اغلب شرکت‌های هواپیمایی در ایران استراتژی یکسانی  دارند و در یک بازار یکسان آن را اجرا می‌کنند این در حالی است که هر ایرلاین تازه تأسیسی هم که به این صنعت ورود می‌کند وارد همان فضا می‌شود.

ربیعی به استراتژی اقیانوس آبی اشاره کرد و توضیح داد: این استراتژی به شما می‌گوید که استراتژی اقیانوس سرخ رقیب‌های بسیاری دارد و در یک بازار مشترک در حالی که استراتژی اقیانوس آبی به شما می‌گوید وقتی که می‌خواهید یک کسب‌وکار جدید راه بیندازید بهتر است راهی را پیش بگیرد که سایرین به دنبال ان نیامده‌اند. این نشان می‌دهد که استراتژی در صنعت هوایی ایران یک استراتژی یکسانی است که تنها دست‌به‌دست می‌شود در صورتی که ما می‌توانیم بازارهای مختلف و متعددی را در صنعت هوانوردی ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.