| کد خبر: 261759 |

رقابت ناعادلانه اروپا با چین در عرضه تولید خودروهای برقی

اتحادیه اروپا در حال حاضر در چندین بخش اقتصادی تلاش هایی برای کاهش وابستگی به چین و حمایت از شرکت های داخلی را آغاز کرده است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از آغاز تحقیقات درباره یارانه های دولتی چین برای تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی خبر داد. این مقام اتحادیه اروپا هشدار داد تحقیقات ضدیارانه می تواند به اعمال تعرفه های تنبیهی علیه چین منجر شود.

به گزارش تین نیوز، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا  به رقابت ناعادلانه اروپا با چین در عرضه تولید خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: «قیمت خودروهای چینی به طور مصنوعی توسط یارانه های عظیم دولتی کاهش می یابد و این قابل قبول نیست چونکه بازار را مخدوش می کند. بازارهای جهانی مملو از خودروهای برقی ارزان چینی خواهد شد.»

این مقام عالیرتبه اتحادیه اروپا هشدار داد تحقیق ضدیارانه درباره خوردوهای چینی می تواند منجر به اعمال تعرفه های تنبیهی شود.

حمایت دولت چین از تولیدکنندگان خودروهای برقی برای مدت طولانی برای شرکت های اروپایی مشکلاتی ایجاد کرده است.

فون در لاین می گوید: «بازار اروپا برای رقابت باز است، اما نه برای یک مسابقه و رقابتی نابرابر. ما باید از خود در برابر اقدامات ناعادلانه دفاع کنیم. با این حال، ادامه گفتگو با چین ضروری است و مسائلی وجود دارد که باید روی آن ها با هم کار کنیم.»

براساس گزارش (Jato Dynamics) قیمت متوسط یک خودروی الکتریکی با برند چینی بدون احتساب مشوق ها در آلمان ۲۹ درصد کمتر از مدل های مشابه غیر چینی است. این رقم در فرانسه ۳۲ درصد و در بریتانیا ۳۸ درصد کمتر است.

وزاری اقتصاد فرانسه و آلمان از این اقدام کمیسیون اتحادیه اروپا پشتیبانی کردند. روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با برونو لومر، همتای فرانسوی خود گفت: «موضوع بر سر رقابت نابرابر است. کسی نمی خواهد خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب را از بازارهای اتحادیه اروپا دور نگه دارد.»

اتحادیه اروپا در حال حاضر در چندین بخش اقتصادی تلاش هایی برای کاهش وابستگی به چین و حمایت از شرکت های داخلی را آغاز کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: دویچه وله

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.