| کد خبر: 256720 |

پروژه اتصال آسیا به اروپا در عراق کلید خورد!

دولت عراق یک پروژه حمل و نقلی برای اتصال زمینی آسیا به اروپا کلید زده که از جنوب این کشور تا مرز ترکیه کشیده خواهد شد.

تین نیوز

دولت عراق یک پروژه ۱۷ میلیارد دلاری برای ایجاد یک کریدور حمل و نقلی به سمت مرز ترکیه را با هدف اتصال اروپا به آسیا، کلید زده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر همین اساس قرار است این مسیر حمل و نقلی به صورت جاده ای و ریلی از فاو به ترکیه کشیده شود و این کشور به یک مرکز ترانزیت کالا بین آسیا و اروپا تبدیل شود. عراق درواقع می خواهد با این اقدام یک راه جایگزین برای کانال سوئز ایجاد کند.

فرهان الفرطوسی، مدیرعامل شرکت بنادر عراق، می گوید: توسعه یک مسیر جاده ای فقط برای حمل و نقل کالا و مسافر نیست. این راهی که قرار است ساخته شود و دروازه توسعه را برای بخش وسیعی از عراق باز خواهد کرد.

دولت عراق می خواهد در قالب این پروژه یک خط ریلی با امکان حمل و نقل مسافر و کالا با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را ایجاد کند و مناطق مختلف این کشور را به این خط ریلی متصل کند. در حال حاضر شبکه ریلی عراق بسیار قدیمی و محدود بوده و در کنار داشتن تعدادی واگن های باری نفتکش روزانه یک رام قطار شبانه از بغداد به سمت بصره و برعکس در این کشور حرکت می کند.

فرطوسی می گوید: حدود نیمی از کار ساخت بندر بزرگ فاو در ساحل خلیج فارس تمام شده است. این مقام عراقی تأکید کرد: ما به دنبال احیای طرح اتصال بغداد به برلین هستیم که عراق را به دیگر کشورها متصل می کند.

وی همچنین گفت که انتقال حجاج از عراق به مکه در عربستان سعودی بخشی از اهداف پروژه ۱۷ میلیارد دلاری است که دولت این کشور ساخت آن را کلید زده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر اسدی 3 0

    میلیاردها دلار در عراق هزینه شد،غرامت جنگ دریافت نشد و بهترین جوانان کشور در کمک به عراق به شهادت رسیدند و حالا عراق بجای اتصال به راه آهن ایران ،در حال دور زدن ایران است؟
    این سیاست های پرهزینه و اشتباه و بی فایده تاکی ادامه خواهد داشت

  • ناشناس 1 0

    ما هم روبه زوال ونابودی انگار هیچ ایرانی وطن پرستی نمونده

  • محمود شیری 1 1

    بنام خدا بهترین راه ارتباطی وکامل وسرنوشت ساز راه شیری است که ازچین وافغانستان وایران وعراق وسوریع به مدیترانه وصل میشودالبته راههای دیگرهم بیفایده نیست ولی ابتر است این برنامه ها تلاش ترکیه برای عقب نماندن از قافله است چون چین بزودی این پروژه راعملی میکندراه شیری ۶۰درصد تجارت جهانی رااز شرق به غرب وامریکا وافریقا وبالعکس دربر میگیرد وتحول بزرگی درغرب اسیا ایجاد میکندکه نجات افغانستان وعراق وسوریه از نابسامانی اقتصادی وبی اثرکردن تحریمهای ایران رادرپی دارد