| کد خبر: 254367 |

پیش بینی شرکت CIMC در مورد کاهش تقاضا برای ساخت کانتینر در نیمه اول سال ۲۰۲۳

مای بولیانگ، رئیس و مدیر عامل شرکت کانتینر سازی چینی CIMC انتظار دارد تقاضا برای ساخت کانتینرهای جدید کاهش یابد.

تین نیوز

مای بولیانگ، رئیس و مدیر عامل شرکت کانتینر سازی چینی CIMC انتظار دارد تقاضا برای ساخت کانتینرهای جدید کاهش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر،  رئیس بزرگترین تولیدکننده کانتینر در جهان که در نشستی در ۲۸ مارس برای اعلام نتایج مالی CIMC در سال ۲۰۲۲ صحبت می کرد، گفت که با عادی شدن بازار حمل و نقل کانتینری، سود خالص سالانه آنان ۵۲ درصد کاهش یافت و به ۴۶۶.۵۵ میلیون دلار رسید.

درآمد کلی CIMC نیز با کاهش ۱۴ درصدی به ۲۰.۵۱ میلیارد دلار رسید و گردش مالی حاصل از تولید کانتینر با کاهش ۳۱ درصدی به ۶۶.۶۲ میلیارد دلار رسید.

 در سال ۲۰۲۲ فروش کانتینرهای خشک توسط CIMC نسبت به سال ۲۰۲۱ با ۵۶ درصد کاهش به کمی بیش از ۱.۱ میلیون تی ای یو و فروش کانتینرهای یخچالی نیز با ۱۱ درصد کاهش به ۱۳۱۴۰۰ تی ای یو رسید.

 سود خالص کسب و کار تولید کانتینر در CIMC نیز با کاهش ۵۵ درصدی به ۷۶۲ میلیون دلار رسید.

مای گفت: در سال ۲۰۲۲، شتاب رشد اقتصادی و تجارت جهانی به دلیل عواملی مانند تورم و افزایش قابل توجه نرخ بهره در اروپا و ایالات متحده ضعیف شد. با این حال، مای تلاش کرد کاهش درآمد و تقلیل حجم فروش CIMC  را کم اهمیت جلوه دهد و اشاره کرد که سال ۲۰۲۱ یک سال استثنایی بود.

 به گفته مای، تجارت کانتینر ی عمدتا تحت تاثیر انواع کانتینرهای خشک است. وی انتظار دارد با از سرگیری ذخیره سازی کالاها توسط خرده فروشان آمریکایی، تقاضا برای ساخت کانتینر در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بهبود یابد.

 در حالی که اقتصاد چین پس از همه گیری کرونا همچنان در حال بهبود است، قیمت کانتینر در محدوده کمی بیش از ۲۲۰۰ دلار تثبیت شده و انتظار داریم با بهبود تقاضا، قیمت ها افزایش یابد.

 مای همچنین گفت که در سال‌های اخیر اگرچه تولیدات بیشتری از چین به آسیای جنوب شرقی منتقل گردیده (مانند کارخانه های ساخت کانتینری که در ویتنام افتتاح شده اند) اما تغییر بزرگی برای تولید کانتینر در کوتاه مدت قابل پیش‌بینی نیست.

 مای تصریح کرد: در گذشته صنعت کانتینر از ژاپن و کره جنوبی به چین منتقل شد و ممکن است در آینده روند حرکت به سمت جنوب شرقی آسیا وجود داشته باشد، اما این کار آسان نیست. 

وی افزود، در کوتاه مدت، سهم آسیای جنوب شرقی در بازار جهانی کانتینر افزایش می یابد، اما چین همچنان بر تقاضا، فن آوری تولید، تجهیزات و زنجیره تامین تسلط خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.