| کد خبر: 252850 |

عمق آبخور ۴ و نیم متر در کانال کشتیرانی ولگا خزر در سال ۲۰۲۳ تضمین می شود

بر اساس متن موجود در وب سایت رسمی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در مجلس فدرال روسیه گفت: دولت توجه ویژه ای به کریدور بین المللی شمال جنوب دارد و عمق آبخور ۴ و نیم متری در کانال کشتیرانی ولگا خزر در سال ۲۰۲۳ تضمین می شود.

تین نیوز

بر اساس متن موجود در وب سایت رسمی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در مجلس فدرال روسیه گفت: دولت توجه ویژه ای به کریدور بین المللی شمال جنوب دارد و عمق آبخور ۴ و نیم متری در کانال کشتیرانی ولگا-خزر در سال ۲۰۲۳ تضمین می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر،رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: این امر مسیرهای جدیدی را برای همکاری تجاری با هند، ایران، پاکستان و کشورهای خاورمیانه باز خواهد کرد و ما توسعه این کریدور را ادامه می دهیم.

کاهش سطح آب دریای خزر، عدم لایروبی به موقع، یخ زدگی کانال ولگا در زمستان و ناکارآمدی های عملیاتی برای تخلیه و بارگیری و فقدان رویه یکسان و قابل اعتماد برای پهلودهی و جداسازی کشتیها، منجر به بروز تاخیرات طولانی کشتیهای ایرانی در بندر آستاراخان روسیه شده به طوریکه گاهی مدت سفر رفت و برگشت یک کشتی باری در مسیر بین بنادر شمالی ایران و آستاراخان ۳۰ تا ۴۵ روز طول میکشد. این موضوع مدت ترانزیت تایم کالاها و کانتینرها در کریدور شمال - جنوب را به نحو غیرقابل قبولی تحت تاثیر خود قرار داده بطوریکه صاحبان کالا در مبادی بنادر هند و جنوب و جنوب شرق آسیا به سمت استفاده از کریدورهای جایگزین سوق داده شده اند.

در حال حاضر مدت ترانزیت تایم کالا از هند با کشتیهای چارتری بین بندر بمبئی تا نووروسیسک روسیه ۲۵ روز است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.