| کد خبر: 248923 |

راه اندازی سرویس جدید حمل کانتینری بین هند، امارات و عربستان سعودی

سرویس جدید برای حمل کانتینر بین هند، امارات و عربستان سعودی توسط خط کشتیرانی مرسک راه اندازی می شود.

تین نیوز

خط کشتیرانی مرسک از آخرین هفته نوامبر ۲۰۲۲، سرویس دریایی حمل منظم کانتینر به نام «شاهین اکسپرس - Shaheen Express» در مسیر بین بنادر موندرا، پیپاوا، جبل علی، دمام، جبل علی و موندرا جهت ایجاد کریدوری مطمئن برای تجارت بین هند، امارات متحده عربی و عربستان سعودی راه اندازی می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، پس از بیش از دو سال اختلال ناشی از همه گیری کووید ۱۹، اکنون بازارها در حال تثبیت هستند و شبکه های حمل دریایی نیز در حالت بازگشت به وضعیت عادی قرار دارند.

این سرویس در حالی فعالیت خود را آغاز می کند که توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع هند و امارات متحده عربی (CEPA) در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) لازم الاجرا شده و به طور پیوسته بر حجم تجارت بین دو کشور می افزاید.

افزایش ظرفیت حملی که توسط خط کشتیرانی مرسک با برقراری این سرویس شکل می گیرد، موجب بهبود جابجایی کالاهایی مانند لوازم الکترونیکی، مواد فاسد شدنی، مواد غذایی، کالاهای خرده فروشی (منسوجات و پوشاک و مواد شیمیایی) بین هند و امارات و عربستان خواهد شد.

برقراری این خط منظم حمل کانتینری که دو کشتی هر یک با ظرفیت اسمی ۱۷۰۰ تی ای یو به صورت هفتگی در آن فعالیت می کنند، به نفع صادرکنندگان بخش پتروشیمی عربستان سعودی نیز خواهد بود و در مقایسه با سرویس های موجود، ترانزیت تایم بهتری را بین بنادر هند و خلیج فارس ارائه می کند.

مرسک به عنوان یک شرکت معتبر جهانی در زمینه خدمات لجستیکی و حمل و نقل دریایی و چند وجهی، در بیش از ۱۳۰ کشور جهان فعالیت می کند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر جهان برای آن کار می کنند و در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ با فناوری های جدید، کشتی های جدید و سوخت های سبز به انتشار کربن صفر برسد.

کشتی ها و کانتینرهای خط کشتیرانی مرسک به دلیل اعمال تحریم های بین المللی بر علیه روسیه و ایران، به بنادر این دو کشور تردد ندارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.