| کد خبر: 244352 |

راه اندازی سرویس جدید حمل کانتینر بین هند و روسیه

شرکت حمل و نقل روسی مودال (Modul) یک سرویس دریایی برای حمل مستقیم کانتینر بین هند و بندر سنت پترزبورگ روسیه راه اندازی کرد.

تین نیوز

شرکت حمل و نقل روسی مودال (Modul) یک سرویس دریایی برای حمل مستقیم کانتینر بین هند و بندر سنت پترزبورگ روسیه راه اندازی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، آلبرت لیخولت، مدیر عامل Global Ports که راهبری بندر سنت پترزبورگ روسیه را بر عهده دارد، در این رابطه اظهار داشت: کمبود فعالیت های کانتینری در حوزه بالتیک در ماه‌های اخیر منجر به اختلال در تحویل کالاها از اقصا نقاط مختلف در سراسر شمال غرب روسیه شده است.

الکساندر آلتشولر، مدیر عامل گلوبال پورتز روسیه، خاطرنشان کرد: ما خوشحالیم که Global Ports با راه اندازی پروژه آزمایشی سرویس کانتینری مستقیم بین روسیه و هند، فصل جدیدی در تاریخ را آغاز می کنیم.

ما اکنون در حال توسعه ناوگان کانتینرهای خود هستیم تا از کشتی ها و کانتینرهایمان در مسیر اعلام شده و همچنین در مسیرهای دیگری که قرار است بعدا راه اندازی شود، استفاده کنیم.

این سرویس جدید حمل کانتینر بین هند و روسیه که با یک کشتی با ظرفیت ۱۰۹۴ تی ای یو و با ترانزیت تایم ۲۵ روز انجام می شود، برای تحویل محموله های صادراتی روسیه از جمله کاغذ، محصولات شیمیایی و الوار به هند و کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه طراحی شده است.

در  طول ماه میلادی جاری (ژوئن ۲۰۲۲ - تیرماه ۱۴۰۱) نیز یک کشتی حامل محموله های کانتینری هندی، از جمله منسوجات، برنج، محصولات شیمیایی، داروها و تجهیزات از ناواشیوای (بمبئی) هند به مقصد سنت  پترزبورگ حرکت می کند.

این اتصال دریایی در حالی شکل گرفته که قرار بود کریدور شمال - جنوب ایفاگر نقش حلقه اتصال تجارت هند و روسیه باشد.

اکنون به دلیل عدم تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز و کندی حمل و نقل دریایی بین بنادر شمالی ایران و بندر آستاراخان، عملا سرویس کشتیرانی مستقیم ایجاد شده برای حمل کانتینر بین هند و روسیه می تواند یک جایگزین قابل اتکا برای تامین نیازهای حمل و نقلی تجارت بین دو کشور یاد شده بدون نیاز به کریدور شمال جنوب باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.