| کد خبر: 250346 |

◄ دستاورد سازی با پنهان کردن واقعیت های دردناک صنعت حمل و نقل ریلی

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی بر لزوم ارزیابی درست و صادقانه عملکرد بخش حمل و نقل ریلی به دور از ظاهر سازی، تاکید کرد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای خطاب به وزیر  راه و شهرسازی بر لزوم ارزیابی درست و صادقانه عملکرد بخش حمل و نقل ریلی به دور از ظاهر سازی، تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز ، در بخش از این نامه که در کانال تلگرامی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته منتشر شده، آمده است: یکی از مهم ترین شروط توفیق سازمان ها و از جمله دستگاه های دولتی در تحقق اهدافشان، ارزیابی درست و صادقانه عملکرد آنها براساس داده های واقعی و به دور از ظاهرسازی است».

سبحان نظری تاکید کرده است: متاسفانه طی یک سال اخیر و در شرایطی که به گفته بسیاری از کارشناسان و فعالان بخش ریلی، یکی از بدترین دوره های عملکردی راه آهن را شاهد بوده ایم، مدیریت ارشد شرکت راه آهن  با انتشار جهت دار برخی آمارهای عملکردی در فضای رسانه ای، به دنبال دستاورد سازی و پنهان نمودن واقعیت های دردناک این صنعت بوده است.

وی افزوده است: بدیهی است این رویه  موجب بهتر شدن وضع بخش ریلی نمی شود، بلکه حتی با انحراف اذهان سیاست گذاران ارشد از واقعیت ها و راهکارهای درمان، به تشدید روند تخریب کنونی آن دامن می زنند.

او در ادامه به ادعای شکسته شدن رکورد100 ساله ترانزیت ریلی کشور در سال 1400 اشاره و عنوان کرده است: سهم ترانزیت از کل حمل بار ریلی حدود 3 درصد است.در سال 1400 ترانزیت ریلی حدود یک میلیون تن نسبت به سال 1399 افزایش پیدا کرد.

نظری تاکید کرده است: در همین دوره کل بار ریلی حمل شده نسبت به سال 1399 حدود 5 میلیون تن کاهش یافت که این افت شدید حمل بار طی بازه زمانی یک ساله در دوره های اخیر بی سابقه بوده است.

وی همچنین در مورد ادعای رشد 50 درصدی مسافران ریلی در هشت ماهه امسال، خاطرنشان کرده است: بهتر است عملکرد راه آهن را در بخش مسافری با یکی از دو شاخص صندلی یا صندلی - کیلومتر اعزامی سنجید تا اثر خالی بودن حدود نیمی از صندلی ها به خاطر محدودیت های ظرفیتی اعمال شده بر کوپه ها و سالن های مسافری در دوران کرونا از تحلیل ها حذف شود.

نظری تاکید کرده است: در این صورت با بررسی آمار می توان ادعا کرد تعداد صندلی ها یا صندلی - کیلومتر نه فقط در یک سال اخیر بلکه حتی در پنج سال اخیر تفاوت چندانی نداشته است.

متن این نامه را در ادامه بخوانید:

نامه انجمن ریلی 1

نامه انجمن ریلی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    فعلا اقای صالحی گرفتار در ناکارشناسان ریلی است و چون خود ، خود را در این گرداب افکنده کاری هم نمی توان برایش کرد که گفته اند خود کرده را تدبیر نیست

  • ناشناس 0 0

    ادم کله شق سزاوار است که از همه بخورد