| کد خبر: 256412 |

بی اعتنایی رانندگان و کامیونداران به فراخوان اعتصاب یک اتحادیه جعلی:

◄ رانندگان ابطال اعمال نظر ستاد تنظیم بازار در تعیین نرخ حمل را به صورت حقوقی پیگیری می کنند

به دنبال انتشار وسیع فراخوان اعتصاب رانندگان و کامیونداران از سوی یک اتحادیه جعلی که وجود خارجی نداشته و در خارج از ایران و صرفا به صورت مجازی فعالیت می کند، رانندگان کامیون ضمن تاکید بر پیگیری حقوقی مطالبات قانونی خود در زمینه افزایش کرایه های حمل بار، در شبکه های اجتماعی تاکید کردند درچارچوب قانون و زیر پرچم جهوری اسلامی خواسته های خود را پیگیری می کنند.

تین نیوز

به دنبال انتشار وسیع فراخوان اعتصاب رانندگان و کامیونداران از سوی یک اتحادیه جعلی که وجود خارجی نداشته و در خارج از ایران و صرفا به صورت مجازی فعالیت می کند، رانندگان کامیون ضمن تاکید بر پیگیری حقوقی مطالبات قانونی خود در زمینه افزایش کرایه های حمل بار، در شبکه های اجتماعی تاکید کردند درچارچوب قانون و زیر پرچم جهوری اسلامی خواسته های خود را پیگیری می کنند.

به گزارش تین نیوز ، نوید خیرمند  فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا و نماینده انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون اصفهان در این مورد از رانندگان و کامیونداران خواست، مراقب باشند مطالبه گری و تظلم خواهی صنفی آنان که در چارچوب قانون و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، توسط دشمنان این آب و خاک مورد سواستفاده قرار نگیرد !!!

بیشتر بخوانید:

وی عنوان کرد: بروزرسانی شاخص تن کیلومتر  گرچه به هیچ عنوان عادلانه و مورد تایید ما نیست؛ اما نقطه قوت آن وعده اجرای سراسری بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ و حذف ضرایب تطبیق است که انشالله بدون خلف وعده محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر این که لازم است رانندگان و کامیونداران هرگونه استنکاف شرکت های حمل و نقل در مورد اجرای سراسری بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ و حذف ضرایب تطبیق را با شکایت از طریق سامانه ۱۴۱ پیگیری نمایند، افزود:  این قول را به شما می دهم که قطعا با همکاری دیگر حقوقدانان صنف نسبت به ابطال مصوبه ۲۲۶ شورایعالی هماهنگی ترابری ( اعمال نظر ستاد تنظیم بازار در تعیین نرخ حمل بدون در نظرگرفتن پارامترهای موثر دخیل در کرایه حمل) از طریق دیوان عدالت اداری اقدامات لازم انجام پذیرد.

قابل ذکر است اتحادیه ای تحت عنوان اتحادیه کامیونداران و رانندگان سراسر کشور موجودیت ندارد و چنین اتحادیه ای تاکنون در کشور تشکیل نشده و عنوانی است که صرفا در فضای تلگرام و شبکه های اجتماعی در زمان اعتراضات سال 1397 رانندگان و کامیونداران،  عده ای برای خود در نظر گرفته اند که شماره ادمین های این کانال نیز مربوط به خارج از کشور است.

گزارش تین نیوز حاکی است، با وجود اعلام مکرر رانندگان و کامیونداران مطلع و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا مبنی بر عدم وجود خارجی اتحادیه کامیونداران و رانندگان سراسر کشور، هنوز برخی رانندگان پیام های منتشر شده در این کانال تلگرامی را بازنشر کرده و حتی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نیز در برخی گزارش های خود، بدون اطلاع از عدم موجودیت چنین تشکلی، به محتوای این کانال تلگرامی و صرفا مجازی، استناد می کنند.

این اتحادیه جعلی از مدتی پیش با سواستفاده از مطالبات صنفی و قانونی رانندگان و کامیونداران نسبت به انتشار فراخوانی جعلی برای اعتصاب در روز اول خرداد ماه 1402 اقدام کرده بود که این فراخوان به صورت گسترده توسط رسانه های خارج از کشور پوشش داده شد اما بار دیگر با بی اعتنایی رانندگان و کامیوداران مواجه شد و جز تعداد اندکی از مجموعه چند هزار نفری رانندگان، افراد دیگری در این فراخوان گسترده شرکت نکردند.

اعتراض رانندگان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خالو 4 0

    ما راننده ها با افزایش تورم نمی توانیم با این کرایه ادامه راه بدهیم مسعولین بفکر ما باشند

  • قباد جمشیدی 6 0

    الان چیزی که مهم است و ملموس ظلمی است که به راننده و کامیون‌دار روا داشته میشود، حال بیان این ظلم چه از زبان خود آنها باشد چه از زبان هرکسی دیگر باید پیگیری شود! اگر نمی‌خواهید موجبات سواستفاده ی به قول خودتان دشمنان را فراهم آورید مشکلات اقشار و اصناف مختلف را برطرف کنید نه اینکه به دنبال این باشید که فراخوان اعتصاب از داخل بوده یا خارح! شک نکنید که با این اوضاع که برای راننده و کامیون‌دار پیش آمده چه بخواهیم چه نخواهیم نهایتا طی یکسال آینده یکی یکی از چرخه ی حمل و نقل حذف می‌شویم چون دخل مان به هیچ عنوان با خرج مان جور نیست! آنوقت شما بمانید و تحلیل اینکه نابودی صنعت حمل و نقل و ترابری را دشمنان باعث شدند یا مدیران بی لیاقت و ناکارآمد!!!

  • حیدرحیدری 6 0

    بروید پایانه تهران ومشهد کرایه یه ماشین تک برای ۱۷۰۰ کیلومتر راه پنج میلیون میدن وسه میلیون کمسیون میگیرن باربری هاش ..ایرانی جماعت عرضه نداریم کشورمون درست کنیم چون هممون دزدیم ..ازمدیرش گرفته تا من راننده اش

  • ناشناس 3 0

    چرا الکی خودتون کاری میکنید ک بقیه سواستفاده بکنن،،،با این حقوق و این کارای شماست ک باعث این حرفا میشه،،،وقتی دولت توجه ای ب قشر کارگر وزحمت کش نداره وقتی خودشون حقوق نجومی وخانه وماشین شاسی بلند دریافت میکنن تو بهترین امکانات زندگی میکنن بعد ب زور حقوق کارگر و راننده رو افزایش میدن خب باعث میشه روز ب روز شکاف طبقاتی بیشتر بشه و بدبختی بیشتر بعد انتظار دارین کسی هم اعتراض نکنه سریع ربطش میدین ب بیگانه و ضدانقلابی

  • ناشناس 3 0

    دولت باید به تمام اعتراضات هر چه سریع تر پاسخ دهد .یا تورم ۵۱ درصد ی ایران را به روز کنید یا دوباره به فکره ارزان شدن تمام اقلام های داخلی باشید که هیچ کدام به دست تحریم یا فلان نیست .همش به دست سودا گران وکار چاق کنانان به درد نخوری که در دولت یا خارج از دولت است رسیدگی شود .

  • راننده 0 0

    مطالبات راننده گان درست شدن هشت سال72تا80که نصف سابقه وجود دارد واجرایی شدن سختی کاراست لطفا این دومورد راهم ازطریق دیوان عدالت ودادستان کل تا به رسیدن نتیجه پیگیری نمایید با تشکر

  • ناشناس 2 0

    ما یک مسعول می خواهیم ،کنار من راننده بیاد پایانه تهران ،یا مشهد ببینه باربری چقدر کمیسیون می گیره،خدا را شاهد می گیرم من خاور دارم مشهد دقیق کرایه را با من نصف کرد،اعتراض هم بکنم دیگه بار نمی دن،کارخانه کرایه می دهد باربری کرایه را قیچی می کند،الان یعنی مسعولین نمی بینند،دلال های پایانه از راننده بیشتر شدن

  • یوسف 0 0

    چراکرایه از تهران به مشهدپنج میلیونه ولی ازمشهدبه تهران دومیلیونه...ایاازمشهدبه تهران سرپایینیه،یاهزینه های اون مسیرچون برعکس میشه کمترمیشه....دقیقاهرچقدرکارکردداشته باشی تواین جاده های خراب که مثل افغانستان جنگ زده شده جاده ها خرج کرددقیقا ازنصف بیشتره به پول ماشینت که می‌شکنی میبینی که پول حمالی وبی خوابیت نشده...تازه دوری از خانواده که جای خود داره.

  • _RAHEM1986 0 0

    سلام.اصلا به خداقسم هیچی جوردرنمیاد

  • قدرت طهماسبی 0 0

    دولت از کامیونداران فقط مالیات و حق کمیسیون بالا می گیرد و خبری از دادن امتیازات و تسهیلات مناسب مثل روغن موتور ، لاستیک ارزان ، بیمه خوب و عالی، وام کم بهره و سوخت کافی و ...نیست ، در قدیم کاروانسراهای متعددی جهت استراحت کاروان ها در مسیر راهها مثل جاده ابریشم بوده ولی حالا جای خواب و تغذیه رانندگان خوب نیست و نا معلوم است

  • ناشناس 0 0

    سلام اگه میشه فکری برای بازنشستگی بکنن واین شغل جزو مشاغل سخت بشه