| کد خبر: 247125 |

افزایش ۱۲۰ درصدی تجارت روسیه و هند در سال ۲۰۲۲

گردش مالی ناشی از تجارت بین هند و روسیه به بیش از دو برابر رسیده و در سال جاری نیز ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه پیش از نشست سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سمرقند که از روز پنجشنبه (۱۵ سپتامبر) آغاز شده، گفت: گردش مالی ناشی از تجارت بین هند و روسیه به بیش از دو برابر رسیده و در سال جاری نیز ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، پوتین (رئیس جمهور روسیه) و نارندرا مودی (نخست وزیر هند)، هر دو در این نشست حضور دارند و با یکدیگر گفتگو می کنند.

اوشاکوف تصریح کرد که دو کشور در حال حاضر روی اقدامات دوجانبه برای گسترش استفاده از پول ملی خودشان یعنی روبل و روپیه در تسویه حساب های پایاپای کار می کنند.

او همچنین گفت: روابط ما به طور فعال در حال توسعه است، تجارت نیز با افزایش عرضه نفت، ذغال سنگ و کود روسیه به طور قابل توجهی رشد کرده است.

مسکو و دهلی نو در مورد پذیرش متقابل کارت های پرداخت Mir روسیه و RuPay هند و همچنین گزینه هایی برای انتقال بین بانکی مانند سیستم پرداخت یکپارچه هند (UPI) و SPFS روسیه که یک جایگزین برای سوئیفت محسوب می شود، بحث و تبادل نظر کردند.

هند طی شش ماه گذشته خرید نفت خام از روسیه را افزایش داده و درخواستهای واشنگتن برای کاهش خرید نفت از روسیه را بی پاسخ گذاشته است.

واضح است که هند تمایلی به پیوستن به تحریم های غرب علیه مسکو نداشته و امنیت انرژی داخلی خود را بالاتر از درگیری های ژئوپلیتیکی می داند.

تجارت دوجانبه بین هند و روسیه تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳ میلیارد دلار بوده و این کشورها هدف ۳۰ میلیارد دلاری را تا سال ۲۰۲۵ تعیین کرده اند.

هند همچنین در حال مذاکره بر سر توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

علاوه بر همه اینها، هند در تلاش است تا تجارت با روسیه را با استفاده از ظرفیت کریدور شمال - جنوب (INSTC) از طریق بنادر جنوبی و شمالی و قلمرو ایران و بهره گیری از حمل کالا از طریق دریای خزر و بندر آستاراخان تقویت نماید.

هم اکنون تجار هندی و روسی از سرویس کشتی های چارتر بین بنادر اصلی غرب هند و بنادر سنت پترزبورگ و نووروسیسک روسیه و همچنین سرویس حمل دریایی خطوط کشتیرانی مختلف به چین، گرجستان و ترکیه و از آنجا با راه آهن، جاده و یا کشتی های فیدری برای رساندن کالاها به مناطق شرقی و غربی روسیه استفاده می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.