| کد خبر: 246362 |

دو برابر شدن تجارت ترکیه و قرقیزستان از طریق قزاقستان و دریای خزر

ترکیه در حال توسعه نقش خود به عنوان یک مرکز لجستیکی بین آسیا و اروپا است و همچنین برای الحاق به توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در تلاش می‌باشد که علاوه بر ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و روسیه شامل قرقیزستان نیز می‌ شود.

تین نیوز

توسعه کریدورهای حمل و نقلی جدید و افزایش تقاضا پس از مهار شدن بیماری مهلک کووید، به دو برابر شدن تجارت بین ترکیه و قرقیزستان در نیمه اول ۲۰۲۲ منجر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، کمیته ملی آمار قرقیزستان اعلام کرده که گردش مالی قرقیزستان با ترکیه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۲۹۲.۴ میلیون دلار آمریکا رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۰۲۱) ۶۱.۶ درصد افزایش داشته است.

صادرات قرقیزستان به ترکیه بالغ بر ۷۲ میلیون دلار آمریکا بوده که عملا دو برابر شده است. قرقیزستان عمدتا نفت و فرآورده های نفتی، سرب، پنبه، سبزیجات، حبوبات، میوه و آجیل صادر می‌ کند.

صادرات ترکیه به قرقیزستان از ژانویه تا ژوئن به ۲۲۰ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۱ درصد افزایش داشته است.

ترکیه عمدتا جواهرات، پارچه کشباف سبک و داروهای بسته بندی شده به قزقیزستان صادر می‌ کند.

ترکیه در حال توسعه نقش خود به عنوان یک مرکز لجستیکی بین آسیا و اروپا است و همچنین برای الحاق به توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در تلاش می‌باشد که علاوه بر ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و روسیه شامل قرقیزستان نیز می‌ شود.

تجارت دوجانبه با قرقیزستان از طریق جاده و ریل از قرقیزستان به قزاقستان و سپس با کشتی از بندر آکتائو قزاقستان در دریای خزر به بندر باکو آذربایجان و از طریق راه آهن به ترکیه انجام می‌ شود.

بنادر قزاقستان در نوار ساحلی خزر (شامل آکتائو و کوریک) که این تجارت و تجارت‌ های مشابه را تسهیل می‌کنند، افزایش دو برابری حجم حمل و نقل را نسبت به سال گذشته میلادی نشان می‌ دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    دریای خزر دنیای تازه تاسیس ترانزیت و صادرات !! کریدور ترانس خزر و کریدور شمال به جنوب !! بنادر حجیم قزاقستان و آذربایجان و ترکمنستان !! ناوگان بزرگ و جدید ایجاد شده !! این دریا یقینا آینده صادراتی ترانزیتی بزرگی دارد !! ما فقط باید مراقب باشیم که جا نمانیم !!