| کد خبر: 246609 |

مرسک سهم خود را در گلوبال پورتز روسیه واگذار می کند

شرکت «اِی پی مولر ترمینالز» که زیر مجموعه گروه کشتیرانی مرسک محسوب می‌ شود، توافق خود را برای واگذاری سهامش در «گلوبال پورتز اینوست» که ترمینال اپراتور برتر کانتینری در روسیه است، علنی کرد.

تین نیوز

شرکت «اِی پی مولر ترمینالز» که زیر مجموعه گروه کشتیرانی مرسک محسوب می‌ شود، توافق خود را برای واگذاری سهامش در «گلوبال پورتز اینوست» که ترمینال اپراتور برتر کانتینری در روسیه است، علنی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، مرسک ۳۰.۷۵ درصد از سهام خود در «گلوبال پورتز اینوست» را به شریک قدیمی اش Delo Group که این شرکت نیز ۳۰.۷۵ درصد از سهام «گلوبال پورتز اینوست» را در اختیار دارد، می‌ فروشد.

بیشترین میزان همکاری ای پی مولر ترمینالز به عنوان بخشی ترمینال اپراتوری مرسک با «گلوبال پورتز اینوست» در روسیه در زمینه راهبردی پایانه کانتینری بندر سنت پترزبورگ بود.

این فروش سهام در حالی انجام می‌شود که مرسک تصمیم گرفته است در پی درگیری نظامی مسکو و کیف، تمام فعالیت های خود در روسیه را متوقف کند.

کیت اسوندسن، مدیر عامل ای پی مولر ترمینالز گفت: خوشحالیم که اکنون این معامله را طبق برنامه و با شریک دیرینه خود Delo انجام دادیم که ما را قادر می‌سازد تا از «گلوبال پورتز اینوست» در راستای تصمیممان برای توقف فعالیت در روسیه خارج شویم.

مرسک گفته که انتقال مالکیت این سهام پس از اخذ تاییدیه‌ های نظارتی انجام خواهد شد.

مجموع ظرفیت پایانه‌های کانتیننری تحت راهبری «ای پی مولر ترمینالز» در جهان به بیش از ۵۰ میلیون تی ای یو می رسد که از این بابت، گروه مرسک را حائز جایگاه دومین ترمینال اپراتور بزرگ جهان کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.