| کد خبر: 242984 |

ترکیه به دنبال ایفای نقش فعال در کریدور میانی

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در مجمع عمومی اتحادیه مسیرهای حمل و نقل بین المللی ترانس خزر بر برنامه های ترکیه در مورد کریدور میانی تاکید کرد.

تین نیوز

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در مجمع عمومی اتحادیه مسیرهای حمل و نقل بین المللی ترانس خزر بر برنامه های ترکیه در مورد کریدور میانی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، در ماه ژوئن ۲۰۲۱  دولت ترکیه ساخت پروژه کانال استانبول را آغاز کرد.

کانال استانبول، یک پروژه عظیم برای ایجاد یک آبراه مصنوعی است که تنگه بسفر را دور میزند و به بهبود ارتباطات در دریای سیاه و ارائه ظرفیت بیشتر برای ترانزیت دریایی بین دریای سیاه و دریای مدیترانه کمک خواهد کرد.

این پروژه نفس تازه ای به تجارت دریایی در دریای سیاه و مدیترانه می دهد و به تسهیل حمل و نقل کالا از طریق کریدور میانی نیز کمک خواهد کرد.

پروژه کانال استانبول  شامل ساخت بنادر و پایانه های کانتینری، مراکز لجستیکی و یکپارچه سازی خطوط راه آهن خواهد بود.

برای تکمیل این پروژه، بازه زمانی هفت ساله در نظر گرفته شده است.

به طور همزمان، ترکیه از تقویت بیشتر حمل و نقل ریلی نیز عقب نخواهد ماند.

هدف از این کار افزایش ظرفیت حمل کالا و کانتینر در خط ریلی باکو- تفلیس- قارص و اختصاص بودجه بیشتر برای سرمایه گذاری ریلی در سال ۲۰۲۳ است.

از افتتاح خط باکو- تفلیس- قارص در سال ۲۰۱۷ تا پایان آوریل ۲۰۲۲، نزدیک به یک میلیون و هفتاد هزار تن محموله از طریق این مسیر جابجا شده است.

هدف اصلی در مسیر باکو- تفلیس- قارص، عبور دادن ۱۵۰۰ قطار باری به شکل "بلاک ترین" در سال و کاهش زمان ترانزیت بین چین و ترکیه است.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه ظرفیت حمل بار ریلی خود را از ۳۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ با ۱۰ درصد افزایش به ۳۸ میلیون تن تا پایان سال ۲۰۲۱ رسانده است. ارقامی که راه آهن ترکیه را به یکی از قوی ترین بخش های حمل و نقل آن کشور تبدیل می کند.

کارااسماعیل اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه گفت: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت حمل ۷۳/۲ میلیون تن و ایجاد مساحت ۱۹ میلیون متر مربعی در ۲۶ مرکز لجستیکی هستیم.

وی در پایان گفت که ما راه آهن را در اولویت پروژه های خود قرار داده ایم و سهم راه آهن در بودجه حمل و نقل ترکیه در سال ۲۰۲۲ به ۴۷ درصد رسیده و در سال ۲۰۲۳، این عدد را به ۶۰ درصد خواهیم رساند.

این نشان دهنده تعهد ما به افزایش سهم راه آهن در حمل و نقل ترکیه از ۵ درصد به ۲۲ درصد است.

ترکیه در اسرع وقت زیرساخت های ریلی خود را ایمن، سریع، کارآمد و موثر خواهد کرد و حمل و نقل سالیانه بار را از ۵۵ میلیون تن به ۴۴۸ میلیون تن افزایش خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.