| کد خبر: 241802 |

افزایش ترافیک صادرات هندوستان از طریق بنادر موندرا و ناواشیوا

سرعت تغییر و تحولات زنجیره تامین تجارت جهانی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و بحران‌ های اخیر، هر روز بر اهمیت مدیریت بر جریان کالا و داده می افزاید.

تین نیوز

سرعت تغییر و تحولات زنجیره تامین تجارت جهانی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و بحران‌ های اخیر، هر روز بر اهمیت مدیریت بر جریان کالا و داده می افزاید.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، امروزه رهبران، مدیران و ذینفعان زنجیره تامین به‌طور مستمر با چالش‌های جدیدی مواجه هستند و لحظه به لحظه باید برای رویارویی با آنها آماده باشند و با رویکردهای آینده‌نگارانه، حرکات فعالانه و طراحی های خلاقانه، انعطاف‌پذیری لازم را برای تغییر در مدل‌های کسب‌ و کار به دست آورند.

هوشیاری، آگاهی و چابکی ابزارهایی هستند که متعاملین زنجیره تامین برای حفظ بقا و پیشی گرفتن از رقبای خود در موقعیت‌های حساس  می بایست در اختیار داشته باشند.

به طور مثال، به تازگی صادر کنندگان هندی که محمولات خود را  از طریق بندر کلمبو (سریلانکا) ترانشیپ می کردند، به دلیل مشکلاتی که با آنها مواجه شده اند، خطوط کشتیرانی را برای ارائه گزینه های مطمئن جهت نقل و انتقال کالاهایشان از طریق بنادر سواحل غربی هند (موندرا و ناواشیوا) تحت فشار گذاشته اند.

برای پاسخگویی به این انتظارات روز افزون، شرکت Concor یا همان Container Coopeation of India و خطوط کشتیرانی Maersk و CMA CGM، ابتکار عمل را به دست گرفته اند و سرویس های ریلی جدیدی را از نقاط مختلف هندوستان راه اندازی کرده اند تا صادرات کنندگان هندی را از بندر کلمبو در سریلانکا بی نیاز کنند.

این سرویس های ریلی به گونه ای طراحی شده که کالاها را از مبادی مختلف به ترمینال PSA (موسوم به BMCT) در ناواشیوا می رسند تا به کشتی های خطوط کشتیرانی MAERSK و CMA CGM بارگیری شوند.

مجموعه سنگاپوری PSA هم در صدد ساماندهی سرویس های ریلی خود بین «کلکته» و بندر ناواشیوا است که این موضوع فعالیت های پس کرانه ای سنگاپوری ها را در هند گسترش می دهد.

به دلیل کمبود شدید سوخت در سریلانکا که ریشه در اقتصاد ضعیف آن کشور دارد، عدم تکاپوی کامیون‌ کافی به یک مشکل بزرگ برای جابجایی محمولات بین پایانه‌ های کانتینری در بندر کلمبو تبدیل شده و این موضوع صاحبان کالا را وادار ساخته تا به دنبال گزینه های جدید باشند.

در حال حاضر سرویس های منظم ریلی از بنادرِ خشک «گوا» و «بنگالورو» به ناواشیوا برای حمل کالاهای صادراتی با کانتینرهای خطوط کشتیرانی مرسک، سی ام ای - سی جی ام و هاپاگ لوید در دسترس هستند تا محمولات مختلف را جهت بارگیری به کشتیها به مقاصد مختلفی مانند صلاله، جده، پورت سعید، والنسیا و جنوا برسانند.

بالا رفتن حجم کالاهای صادراتی از مبدا سواحل غربی هند، باعث تمرکز بی سابقه خطوط کشتیرانی بزرگ بین المللی بر ارائه خدمات حمل دریایی هفتگی منظم به صاحبان کالا از طریق بنادر موندرا و ناواشیوا شده، اما همچنان عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، چالشی بزرگ برای این بنادر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.