| کد خبر: 235160 |

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه خرید واگن جدید به‌دلیل گران بودن ممکن نیست، گفت: قیمت ساخت ۳۰ کیلومتر مترو برابر با ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

تین نیوز

سید جعفر تشکری هاشمی، در برنامه زنده «سلام تهران»، اظهار کرد: متأسفانه از حدود ۲۰ سال پیش تاکنون با این مشکل که دولت مسائل متعددی دارد و اگر بین مسائل مختلف فشار و تقاضای جدی از طرف مشتری نباشد اتفاقی نمی‌افتد مواجه هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: حمل و نقل یک سامانه‌ای است که با نظام یارانه‌ای اداره می‌شود اگر قیمت واقعی بلیط از مردم گرفته شود میل به استفاده از آن‌ها کمتر خواهد شد پس در این بخش باید از یارانه‌ها استفاده شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه منابع محدود است، گفت: دولت نمی‌تواند برخی از هزینه‌ها را پرداخت کند و اگر ما صرفاً به دولت متکی باشیم زمین می‌خوریم، پس در شهرداری باید منابع را با چانه‌زنی دریافت کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه خرید واگن جدید به‌دلیل گران بودن ممکن نیست، ادامه داد: برای ساخت یک کیلومتر مترو جدید باید هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم، قیمت ساخت ۳۰ کیلومتر مترو برابر با ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

این مسئول با اشاره به اینکه متأسفانه کرونا داخل ایستگاه مترو و اتوبوس‌های شهرداری لانه کرده، تاکید کرد: کمبود تجهیزات عامل اصلی این تراکم جمعیت است، البته ما در دوره قبلی توانستیم بیش از هزار واگن خریداری کرده و ۲۲۰ کیلومتر به طول خطوط جدید اضافه شود.

وی ضمن تکذیب از افزایش قیمت بلیط مترو به میزان ۲۰ هزار تومان از سوی آقای زاکانی شهردار تهران، یادآور شد: مترو و اتوبوسرانی با یارانه اداره می‌شود هزینه جاری ۲۰ هزار تومان است، ولی ۱۶ سال است که مبلغ پرداختی بلیط توسط مردم ۱۰ درصد مبلغ واقعی بوده و ۹۰ درصد توسط یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

تشکری هاشمی عنوان کرد: مترو و اتوبوس مادام‌العمر با یارانه‌ها ارتباط دارند، تلاش می‌کنیم کیفیت را افزایش بدهیم که مردم تمایلشان به این نوع حمل و نقل بیشتر باشد، به سبب اینکه حمل و نقل خوبی ایجاد نشد درهای ترافیک را به سوی خودروها باز کرد، پس مهمترین راهبرد در بحث حوزه مدیریت شهر توسعه حمل و نقل عمومی با کیفیت است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: منابع و ایجاد فرصت برای تولید زمان بر است، پیگیری و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های شهری ضرورت دارد تا در کنار همان نظام یارانه‌ای سرمایه‌گذار یک سود عادلانه دریافت کند.

تشکری هاشمی در خصوص افتتاح خط هفت که می‌گویند ناایمن است، گفت: زمانی که کار می‌کرد مسافران را حدود ۲۰ دقیقه جابه‌جا می‌کرد باید دوره آزمایشی بگذاریم تا اشکالات مشخص شود، در دوره پنجم می‌خواستند ۶۳۰ واگن بیاورند ولی این ایده به ثمر ننشست، پس مسئولان باید باید پای حرفشان باشند و برایش روزشمار داشته باشند، در کاری که نمی‌توانند به نتیجه برسند اصلاً ورود پیدا نکنند.

وی ادامه داد: ما در باب عمل مشکلات را پیگیری خواهیم کرد، از شخص زاکانی دفاع کرده و حمایت بدون چون و چرا خواهیم داشت چرا که شهردار با تمام توان در میدان است تا دردی از دردهای مردم کم کند، عرصه مدیریت شهری عرصه سیاست‌بازی نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    از کی تا حالا واحد شمارش واگن " کیلومتر " هست ؟

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید