| کد خبر: 234752 |

◄ از باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) تا پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری

اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، از پروژه های عمرانی در حال اجرا در پهنه جنوبی پایتخت بازدید میدانی به عمل آوردند.

تین نیوز

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق سید محمد آقامیری و علی اصغر قائمی اعضای دیگر این کمیسیون از پروژه های احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س)، بزرگراه شهید بروجردی و تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام رضا(ع) بازدید کردند و در ادامه ضمن حضور در کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در جریان نحوه تامین آسفالت موردنیاز مناطق و طرح مرمت معابر پایتخت قرار گرفتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در ابتدای این بازدید که با حضور صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید محمد فیاض شهردار منطقه 18 و تنی چند از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی برگزار شد، اقدامات انجام شده در محدوده 5 کیلومتری فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) مورد پایش قرار گرفت و ضمن تشریح فعالیت های پیش رو به منظور تکمیل فازهای باقی مانده، برخی از جزئیات طرح و نیز مشکلات و موانع اجرایی موجود در مسیر این طرح بازآفرینی شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اعضای کمیسیون عمران ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نخستین بازدید میدانی خود از پروژه های عمرانی پایتخت به میدان جانبازان رفتند تا ضمن استماع گزارشی از آخرین وضعیت اجرایی پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی، پیشرفت اقدامات اجرایی در بخش های مختلف کمربندی جنوب غرب پایتخت را ارزیابی کنند؛ پروژه ای که در فاز نخست یعنی مسیر 3700 متری حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان به پیشرفتی حدود 70 درصد رسیده است و تکمیل و بهره برداری از آن علاوه بر تسهیل دسترسی های شرقی- غربی در پهنه جنوب غرب پایتخت، امکان حذف تردد خودروهای سنگین از معابر حمل و نقلی منطقه 18 را فراهم خواهد کرد.

کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واقع در بزرگراه فتح مقصد بعدی اعضای پارلمان شهری بود؛ واحدهایی که از اسفندماه سال 1397 یعنی زمان آغاز طرح مرمت معابر شهر تهران تا ابتدای شهریورماه امسال بیش از یک میلیون و 830 هزار تن آسفالت تولید کرده اند تا ضمن تامین نیاز مناطق 22 گانه شهر تهران به این محصول استراتژیک، امکان مرمت و نگهداشت سطح مناسب سرویس دهی در بزرگراه ها و معابر شریانی پایتخت را فراهم کنند. تامین آسفالت از این طریق نه تنها سبب صرفه جویی 25 تا 35 درصدی هزینه های اجرای طرح شده بلکه از تاثیر مخرب نوسانات قیمت مصالح بر روند مرمت و بهسازی معابر پایتخت جلوگیری کرده است.

شرکت کنندگان در این بازدید میدانی در ادامه به تقاطع بزرگراه های شهید نجفی رستگار و امام رضا(ع) رفتند و ضمن حضور روی عرشه پل شرق به جنوب تقاطع، تاثیرات ترافیکی بزرگراه شهید نجفی رستگار و نیز طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری بر مبادی ورودی شرق پایتخت را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری با طولی بیش از 16 کیلومتر از تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام رضا(ع) آغاز شده و در انتها به تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید یاسینی می رسد تا نقش محور کمکی بزرگراه بسیج را ایفا کند. بخشی از مسیر بزرگراه که طی سنوات گذشته احداث شده است مورد بازدید اعضای پارلمان شهری قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعود 0 0

    مردمیم ازترافیک سه راه افسریه یه فکری بکنید