◄ عدم رعایت دستورالعمل ابعاد و اوزان چه بر سر رانندگان کامیون آورد؟/ سود را شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا بردند
ابراهیم علیاری معتقد است اجرا نشدن دستورالعمل ابعاد و اوزان بیشترین سود را نصیب شرکت های حمل و نقل به دلیل دریافت کمیسیون های نجومی و صاحبان بار با توجه کرایه های مفتی کرد و تنها تنها عایدی که برای رانندگان کامیون داشت نابودی سرمایه های جانی و مالی آنان بود.

رانندگان و کامیونداران معتقدند اجرا نشدن دستورالعمل ابعاد و اوزان کامیون ها نه تنها موجب از بین رفتن جاده ها به عنوان سرمایه های ملی شده، بلکه استهلاک سرمایه شخصی آنان را نیز به دنبال داشته است.
به گزارش تین نیوز ، ابراهیم علیاری راننده خود مالک با بیان این که عدم اجرای مصوبه ابعاد و اوزان مشکلات زیادی برای رانندگان کامیون به وجود آورده است.
وی گفت: در این مدت تمام زیرساخت ها و جاده های کشور که جزو سرمایه های ملی و نیازهای ابتدایی و بنیادی حمل و نقل جاده ای بودند با یک سونامی ویران کننده مواجه و اکثرا نابود شدند.
او افزود: حمل بار بدون رعایت ابعاد و تناژ مجاز کامیون ها، تنها عایدی که برای رانندگان و کامیونداران داشت نابودی سرمایه های جانی و مالی و افزایش استهلاک ناوگان بود.
به گفته علیاری از اجرا نشدن مصوبه ابعاد و اوزان بیشترین سود را نصیب شرکت های حمل و نقل به دلیل دریافت کمیسیون های نجومی و صاحبان بار با توجه کرایه های مفتی، کرد.
این راننده کامیون تاکید کرد: جای تعجب دارد که رانندگان و کامیونداران با این همه خسارت و خسران از بارهای سنگین ،چرا به دنبال بارگیری هایی با تناژهای خیلی بالا برای جبران کرایه های پایین و غیر واقعی هستند.
این راننده خود مالک با بیان این که جلوی ضرر از هر جا گرفته شود، منفعت است، گفت: در انبارهای اکثر گمرکات مشاهده می شود که کامیون های ترک بیشتر از ۲۲ تن بار حمل نمی کنند و اکثر بارهایی که برای گمرگات آذربایجان شرقی حمل می کنند حدود ۲۲ تن است.
علیاری افزود: متاسفانه تاجران ایرانی همان بارها را بعد از سنگین سازی ۲۵ الی ۲۸ تن اعلام می کنند و رانندگان برای حمل چنین بارهایی بیعانه هم پرداخت می کنند.
به گزارش تین نیوز، دستورالعمل و بخشنامه ابعاد و اوزان در پایان سال ۹۶ توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و جهت اجرا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ شده اما متاسفانه با گذشت بیش از هشت سال، هنوز اجرا نشده است.
البته مقررات ابعاد و اوزان مجاز تردد وسایل نقلیه باری و مسافری در راه های کشور یک بار در فرودین ماه سال 1397 و در زمان ریاست داریوش امانی بر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ و قرار شد از اول مهر ماه همان سال اجرایی شود اما به دللایل نامشخص این کار به تعویق افتاد و تا امروز هم اجرایی نشده است.
ای کاش اجرا بشه از شر استهلاک راحت بشیم
همه دست در دست دهیم وباهم بگویم برنامه ابعاد و اوزان باید اجرابشه
بنام خدا
تا وقتی متولیان امور این سرزمین را برای صرفا درآمد شخص در نظر دارند و کشور های اروپایی مقصد زندگیشان باشد دلشان برای این اب وخاک نمیسوزد انگار قسم به نابودی و ایجاد یک سرزمین سوخته هستند روز به روز منابع و منافع ملی کشور را بطرف نابودی سوق میدهند
سامانه پاک .درگاه ملی اعلام بار سراسری .باید اجرا شود
خدا از باربری ها نگذرد ۳۹ ساله راننده ام عین ۳۹ سال دولت فقط و فقط وعده داد که باربری های متخلف که البته شامل ۱۰۰درصد باربری ها میشه برخورد میشه بنده که تو این ۳۹ سال برخورد ندیدم روز به روز دارند درنده تر میشن خصوصا این چند ماهه که دقیقا از ۵۰ درصد پایین ترکمسیون نمیگیرند و سازمان هم عین خیالش نیست فقط اگر یهم ۹درصدش کوچکترین مشکلی برایش پیش بیاد بشدت اقدام میکنم اما در مورد حق راننده اصلا کاری نمیکنن حالا این مافیای باربری تازه حدقوی است را نمیدانم
اصلا معلوم نیست چی گفتی مفهوم را نتونستی به مخاطب برسونی! کاش این ۳۹ سال دو سالش هفته یکساعت مشق مینوستی یا انشا. خودت پیامت رو بخون ببینم متوجه پیامت میشی
مگه مسئولین عرضه یا کاربلدن،مشتی پخمه بی کفایت ،اینهمه ساااال برا یه چیز واجب ؟؟؟ خدا لعنت کنه از وزیر تا کارمند بی تجربه ناکارامد
رانندگی تو ایران مانند بردگی است
از زمانی که از خانه با ماشین چه ماشین دار و چه راننده
می رود باید هرکسی و تاکسی هر چه گفت باید بگوید چشم
اولی باربری ها هستند مانند کفتار
دوم صاحب کالا
سومی کارگران چه بارگیری و چه تخلیه
چهارم بعضی پلیس هایی
پنجم بیمه تامین اجتماعی
خلاصه اینکه نه اتحادیه و نه هیچ کسی
از راننده و کامیونداران حمایت نمیکنند
و فقط حرف و تبلیغ
و هرآقایی که با عرض معذرت.. گفت رانندگی شغل تفریحی است
بر سر قبر پدرش ......کرده
رانندگی یعنی باج باج ..... بردگی مدرن امروزی
اگه تناژ کم بشه هر چهار تریلر . یکی اضاف میشه بار بزنه خدا خوش میاد ۲۸تن بار بزنن یکی تو پایانه خواب باشه شرمنده خانواده بشه
سلام بیشتر. این وضعیت حمل بارهای سنگین اضافه بار بخوصص تریلی پایانه یزد گذاشت که هنوز هم ادامه دارد و کمسیون غیر قانونی دلال بازی
برنامه خوبی ای کاش اجرا بشه . همه جا دنیا تریلی ۴۰تن .ده چرخ ۲۶تن. شیش چرخ ۱۹ تن
چرا آن زمان که تریلی ۳۸تن بود وتک تریلی ۳۶تن بود.پس چرا جاده خراب نمیشن .به خدا قبلان اسم استهلاک نداشتیم،همه اش نفع .وزن بالا به خدا ضرر وخطر تصادفات فقد داره
۲۵سال راننده هستم مشکل اصلی از خومون هستش تاوقتی بحق خودمون وهمکارمون احترام نزاریم انتظار احترام و رسیدکی از کسی نباید داشته باشیم درمورد بارهای سنگین هم هیچکس بزور نمیتونه بارسنگین ب کامیون بزنه مگر با توافق خود راننده یا مالک پ همه مشکلات را خودمون بهش دامن میزنیم
آقا تخلف باربری ها از حد گذشته غیر از کمسیون یه شماره کارت میده به اسم صاحب کالا و در خواست واریز مبالغ بالا که از کرایه راننده کم میشه این نهایت ظلم به قشرراننده و ماشین دارهاست البته مقصر اصلی این ما جرا خود ما راننده ها هستیم که اتحاد نداریم از ماست که بر ماست
چرا بار کمپرس را دربسی نمی کنن مثل کفی خیلی بهتره خالص۲۲تن تا به نفع دلال وکامیون داربشه
به خدا کسانی،که تناژ اضاف کردن برای نابودی ناوگان این کار کردن
این وسط فقط دلال ها و شرکت ها سودهای کلان میبرند.درثانی کرایه های ناعادلانه داخلی چون براساس پیمایش پرداخت نمیشود در حق رانندگان و کامیون دارها بسیار اجحاف میشود.که در نهایت درآمد کفاف هزینه ها نمیده.التماس میکنم تدبیر کنید