| کد خبر: 217410 |

◄ ظرفیت تناژ مجاز کامیون و تریلی برای حمل بار اعلام شد

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه ظرفیت مجاز تناژ کامیون و تریلی برای حمل بار را به پلیس راه این استان اعلام کرد.

تین نیوز

 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه ظرفیت مجاز تناژ کامیون و تریلی برای حمل بار را به پلیس راه این استان اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه‌ای که از سوی فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به فرماندهی پلیس راه این استان نوشته شده، آمده است: برای ایجاد رویه واحد و کنترل و نظارت بر میزان تناژ ناوگان عبوری محورهای سطح استان، اصلاحیه حداکثر ظرفیت مجاز کامیون و تریلی جهت استحضار ارسال می‌شود.

تناژ

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 3 3

    عرض سلام
    یک سوال. آیا راهداری هراستان مجاز است دستورالعملی مستقل وبعضا مغایر با مقررات عمومی حمل کالا صادر نماید و آن را دراستان مربوطه اعمال نماید؟!

    آیا استانی که تین نیوز محترم این خبر را بعنوان یک خبر مهم و تاثیر گذار بر روند حمل ونقل درج نموده واز آن نام برده است درهمین کشور وجود دارد ؟!
    آیا مدیران ارشد سازمان راهداری از این مدیرکل محترم هرگز سوال خواهند کرد که جدولی را که ارائه فرموده اند آیا با آخرین دستورالعمل های ابعاد و اوزان صادره از وزارت راه و شهرسازی وسازمان راهداری کل کشور انطباق دارد .

    البته بزودی با راه اندازی سیستم باسکول های محور کشی مستقر در ایستگاه‌های پلیس راهی کشور همه این داستانها حل میشود ولی بدلیل اینکه با درج این خبر اینگونه استنباط میشود که مدیر کل محترم راهداری استان مربوطه از شجاعت بالایی برخوردار بوده است و گره کوری را باز کرده و به اختلاف نظر میان راهداری وپلیس راه درمورد ظرفیت بارگیری کامیون ها خاتمه داده است ومستحق تشویق وتمجید است ،لازم است چند موضوع را با آور شوم .


    درخصوص میزان ظرفیت بارگیری کامیون ها دهها سال است جداولی را که سازمان راهداری برای سطح ظرفیت مجاز بار کامیونها منتشر مینماید صراحتا قید مینماید که

    ((ملاک عمل ظرفیت مجاز بارگیری برای کامیون های مندرج در جداول منتشره ، ارقام ظرفیت کامیون های مندرج درجدول ویا کارت کامیون هرکدام کمتر باشد خواهد بود.))

    که البته کاملا منطقی است .زیرا سازمان راهداری ومدیر کل راهداری یک استان قطعا صلاحیت تعیین میزان ظرفیت مجاز بارگیری یک کامیون را بیش از ظرفیت مندرج در کارت کامیون مربوطه را نخواهد داشت .
    لذا اگر به دستورالعمل های سازمان راهداری درخصوص رعایت ظرفیت مجاز مندرج در کارت خودرو توجه شود این شبهه که میان سازمان راهداری وپلیس راه اختلاف نظر وجود دارد رفع خواهد شد .
    برای مثال وقتی گفته میشود کامیون ۱۸چرخ با پنج محور مجاز است تا سقف وزن ناخالص ۴۴تن عبور و مرور نماید بدین معنی نیست که اگر این کامیون دارای ظرفیت مجاز قانونی ۳۸تن مندرج در کارت خودرو است ،مجاز به حمل ۴۴تن خواهد بود .
    یکبار دیگر با تاکید براین موضوع که ظرفیت های مندرج درجدول ( اگرچه این جدول نیز خالی از اشکال نیست) هنگامی میتواند ملاک عمل قرار گیرد که ظرفیت. مندرج در کارت خودرو کمتر از ارقام جدول نباشد .
    از ریاست محترم سازمان راهداری تقاضا دارد نسبت به ارائه شیوه های وحدت رویه وپیروی از دستورالعمل های سازمان راهداری توسط ادارات کل استانها را مورد تاکید قرار دهند .

  • کورش فلاحی 1 2

    سلام.
    اینکه مدیرهر استان به دلخواه خود بیانیه بدهد وقوانین کشوری را تغییر بدهد عاقبت خوشی نخواهد داشت قوانین در یک کشور یکسان است وباید به صورت کارشکاسی تعیین وتدوین شود اولین نتیجه این حرکت نارضایتی بقیه کامیونداران از این تبعیض است .بهتر است همگی از یک قانون تبعیت کنیم تا هرج ومرج رخ ندهد .مگر کامیونهای استانهای دیگر این شرایط را ندارند که فلان استان داراست ؟

  • لطیف خاموشی 2 1

    کاش اداره کل محترم راهداری استان کرمانشاه یک پاسخی درخصوص این نوشته آقای متقین تهیه میکرد ودرهمینجا ارسال میکرد تا اگر شبهه ای وجود دارد رفع گردد . ممنون وسپاسگذتر

  • محمد ولی حسین ابادی ازکنگاور 0 1

    باسلام وتشکرازبرنامه شماما۱۰تارانند کامیون هستیم که مدت دوسال هست کامیونهامونو به ناحق لیزینگ کارافرین به پشتوانه ستاداجرای فرمان امام مصادره کردن وبردن مارابه خاک سیاه نشوند که داریم گدای میکنیم برای امرارمعاش خانواده شکایت کردیم به دادگاه وچندبارنامه دادیم قوه قضای وستاداجرای امام به اقای رئیسی اما بدبختانه نکسی دادمارا می شنود نه کسی جواب مارامیدهد تورابه خدا صدای مارابه گوش مسعولین برسانید

  • حمید محمدیان 4 1

    سلام من هم راننده ایسوزو شش تن هستم همیشه با این مشکل روبرو بودیم من خودم دوتا ده نمره ینی ۲۰ نمره منفی سر تناژ اضافه دارم از مسئولین خواهش دارم به این مشکل ما رسیدگی کنن ممنون از تین نیوز

  • محمد 2 1

    سلام.کلام صادقانه فقط اداره راه میگه در مورد تناژ کامیون ...
    ببین پلیس راه میگه کارت کشنده تک محور با کارت ۴۴تن با گاری ۳ محور لاستیک پهن ،پلیس راه میگه شما باید ۴۲ تن بزنی چون تعداد لاستیک ها کم است یعنی پلیس راه دیدش را از روی کارت برمیدارد و به تعداد محور و تعداد لاستیک کامیون توجه میکنه بدانید کامیون ۵ محور است با ۱۲ چرخ ...!!!
    در مورد دیگر کامیون کشنده ده چرخ با گاری دو محور با جمع لاستیک ۱۸ چرخ با کارت ۴۰تن پلیس راه میگه شما نسبت به کارت بایستی ۴۰ تن بزنی ! در این مورد پلیس را دیدگاهش را از روی تعداد محور و لاستیک برمیداره و میگه کارت شما ۴۰ تن است چرا تا ۴۴ تن تردد می‌کنی ...
    آخر پلیس راه عزیز ما چه کنیم اگر به کارت ۴۴ است چرا میگی باید ۴۲ بزنی چون تعداد لاستیک کمه ...اگر به تعداد لاستیک و محور است ۴۴ تن تردد میشه پلیس راه میگی نه شما نسبت به کارت ۴۰ تن باید بزنی ....پلیس راه لطف کن مثل اداره، راه تکلیف خودتو معلوم کن

  • مهدی 5 1

    آقای مسئول ناکارآمد خرابی آسفالت جاده ها به ۵ تن کم و زیاد ربطی نداره مربوط به تریلی های جفت محور زیربندی فنر هست اگه زیربندی بالن باشه اینطور نمیشه.

  • مهدی 2 0

    گمرک شهید رجایی هرروز که میگذره بدتر میشه و بهتر نمیشه ده سال راننده هستم و در این بندر مشغول کار هستم واقعا واقعا از لحاظ روحی و استهلاک داغون شدیم میشه گفت از لحاظ سیستمی و قعطی بدترین بندر بندر شهید رجایی هست که با مدیران ناکارامد و بی لیاقت که هیچ احساس مسئولیت ندارن

  • حامد 1 0

    با سلام ممنونم از برنامه عالیه من راننده دهچرخ

  • Hamid 0 0

    درود و عرض ادب به فعالان حمل و نقل و کامیون‌داران محترم که چه ملامت های از دست افسران راهور می‌کشند، 22شهریور 1401 در محور اصفحان به شیراز با بار کود ورمی در حرکت بودم که پلیس راه آباده به کامیون من سوءظن پیدا کرد و 15کیلومتر نرسیده به آباده من را متوقف کرده بعداز بررسی های مدارک بدلیل نداشتن قبض باسکول بدون اینکه کامیون من را جایی باسکول کند اقدام به پیوست مدارک من کرده و نامه زده به اداره راه آباده که یک تن اضافه تناژ دارم بعد هم هنوز پاسخ سوال های من را نداده نشسته پشت ماشینش و حرکت کرده، یعنی افسر راهور با حدس و گمان به این نتیجه رسید که من یک تن اضافه تناژ دارم.
    تاسف تاسف تاسف

  • شهرام 0 0

    سلام من راننده تریلی هستم چندوقت پیش از پلیس راه گنکاور پلیس بخاطر ۴۰۰کیلو اضافه بار ماشین داد پایانه ۱۰نمره منفی برام زد ۱۰۰هزارهم جریمه کرد تمام مدارکم منو برد حالا کارت ماشین ۴۴تن وزن بار با کامیون ۴۲۹۰۰ پنج محور...شما قضاوت کنید