| کد خبر ۳۱۱۸۱۳
کپی شد

◄ ابهام در اجرای قانون؛ چرا با وجود صراحت مقررات، فعالیت برون‌ شهری تاکسی های اینترنتی متوقف نمی‌ شود؟

رانندگان سواری کرایه می گویند: طی سال های گذشته، فعالیت برون شهری پلتفرم های اینترنتی ( تاکسی اینترنتی) بارها از سوی مراجع ذی صلاح از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه کشور و فرماندهی انتظامی غیرقانونی اعلام شده اما اقدام عملی در این مورد صورت نگرفته است.

ابهام در اجرای قانون؛ چرا با وجود صراحت مقررات، فعالیت برون‌ شهری تاکسی های اینترنتی متوقف نمی‌ شود؟
تین نیوز |

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: با وجود قوانین و مقررات صریح، این پرسش جدی همچنان بی پاسخ مانده است که چرا مراجع ذی ربط قانونی در برابر فعالیت برون شهری پلتفرم های اینترنتی حمل و نقل، اقدام عملی مؤثری انجام نمی دهند.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد: طی سال های گذشته، فعالیت برون شهری پلتفرم های اینترنتی ( تاکسی اینترنتی) بارها از سوی مراجع ذی صلاح از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه کشور و فرماندهی انتظامی غیرقانونی اعلام شده است.

وی افزود: در همین راستا، تشکل های صنفی و رانندگان سواری کرایه با مراجعات و مکاتبات رسمی، خواستار جلوگیری از این فعالیت  غیرمجاز شده اند؛ فعالیتی  که معیشت ده ها هزار راننده قانونی را تهدید می کند.

نامه سازمان راهداری در مورد اسنپ و تپسی

وی خاطرنشان کرد: نامه رسمی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به دادستان کل کشور، ضمن تایید تداوم فعالیت های غیرمجاز، بر پیگیری مستمر برای جلوگیری از تخلفات و حفظ حقوق رانندگان و مسافران تأکید دارد.

حسین زاده  با بیان این که، همچنین، بخشنامه های پلیس راه و نظرات اعلامی دستگاه قضایی وفق قوانین جاری، فعالیت برون شهری بدون مجوز را غیرقانونی دانسته اند، گفت:  با این حال، سؤال اساسی پابرجاست: چرا با وجود این حجم از مستندات قانونی، اجرای قانون با تأخیر و بی عملی همراه است؟

وی افزود: مطالبه رانندگان سواری کرایه روشن و مشخص است: اجرای قانون بدون تبعیض. این در حالی است که برخلاف پلتفرم هایی نظیر اسنپ و تپسی که فعالیت برون شهری سهم بسیار اندکی از مجموع  درآمد هنگفت آن ها محسوب می شود، حمل و نقل جاده ای تنها شغل و منبع معیشت رانندگان سواری کرایه محسوب می شود و تداوم فعالیت های غیرمجاز، این صنف قانونی با قدمتی بیش از ۵۰ سال را در معرض تضعیف جدی و نابودی قرار داده است.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت:  با وجود ابزارهای قانونی، حمایت پلیس راه، مکاتبات رسمی و حتی واگذاری اخیر تصمیم گیری درباره فعالیت برون شهری پلتفرم ها به سازمان راهداری، این پرسش مطرح است که چرا تاکنون اقدام عملی مشخصی صورت نگرفته و آیا اجرای قانون منوط به صدور احکام جدید قضایی است؟

وی تاکید کرد: انتظار حداقلی رانندگان سواری کرایه، شفاف سازی و اطلاع رسانی صریح از سوی دستگاه های  متولی درباره موانع احتمالی اجرای قانون و زمان بندی اقدامات اجرایی است؛ امری که می تواند به بازگشت اعتماد صنفی و اجرای عادلانه مقررات منجر شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.