◄ جریمه مسافران متخلف؛ راهکار جلوگیری از پرداخت نکردن کرایه/ پیشنهاد رانندگان اسنپ چیست؟
تعیین جریمه برای عدم پرداخت کرایه روش دیگری است که کارشناسان پیشنهاد می دهند. در صورتی که مسافران از پرداخت کرایه خودداری کند، می توان جریمه هایی برای آنان در نظر گرفت. این جریمه ها می تواند از طریق سیستم های آنلاین یا حتی پیگیری قانونی به اجرا درآید.

رانندگان اسنپ و دیگر تاکسی های اینترنتی به تازگی درخواست رسیدگی به مشکل پرداخت نکردن کرایه توسط برخی مسافران را مطرح کرده و در قالب یک کارزار اینترنتی خواستار دفاع از حق خود از سوی مسئولان شده اند.
به گزارش تین نیوز، به دنبال طرح این درخواست، تعدادی از کارشناسان راهکارهایی به مدیران و رانندگان اسنپ برای پرداخت کرایه و جلوگیری از تضییع حق و حقوق آنان پیشنهاد دادند.
راه اندازی سیستم پیش پرداخت
پیشنهاد اولیه رانندگان اسنپ در کارزار برای جلوگیری ازپرداخت نشدن کرایه از سوی مسافران، راه اندازی سیستم پیش پرداخت آنلاین بود. در تاکسی های اینترنتی با توجه به محاسبه کرایه مسافران از قبل، می توان امکان پرداخت را هم فراهم ساخت و بدین ترتیب به رانندگان اطمینان داد که مسافر کرایه خود را پیش از شروع سفر یا در حین آن پرداخت کرده است.
ایجاد سیستم اعتبار سنجی مسافران اسنپ
دیگر راهکار پیشنهادی کارشناسان حمل و نقل به رانندگان و مدیران اسنپ برای حل مشکل پرداخت نکردن کرایه توسط مسافران، ایجاد سیستم اعتبارسنجی مسافران است. به گفته آنان برای جلوگیری از مشکلاتی مانند فرار از پرداخت کرایه، می توان سیستم هایی برای اعتبارسنجی مسافران از جمله ثبت شماره تلفن و اطلاعات هویتی ایجاد کرد بدین ترتیب می توان پرداخت نکردن کرایه توسط هر مسافر را پیگیری و در صورت اصرار به تکرار این عمل آنان را محدود کرد.
تعیین جریمه برای پرداخت نکردن کرایه ها
تعیین جریمه برای عدم پرداخت کرایه روش دیگری است که کارشناسان پیشنهاد می دهند. در صورتی که مسافران از پرداخت کرایه خودداری کند، می توان جریمه هایی برای آنان در نظر گرفت. این جریمه ها می تواند از طریق سیستم های آنلاین یا حتی پیگیری قانونی به اجرا درآید.
کارشناسان معتقدند آگاهی رسانی به مسافران نیز نقش مهمی در این زمینه دارد. لازم است در مورد شغل سخت و زحمات رانندگان اسنپ به مسافران اطلاع رسانی و همچنین آنان را نسبت به پیامدهای عدم پرداخت کرایه و اهمیت رعایت حقوق دیگر آگاهی داد.
اعتراض رانندگان تاکسی های اینترنتی
رانندگان تاکسی های اینترنتی چندی پیش خطاب به مسئولان مرتبط عنوان کردند که تعدادی از مسافران کرایه های خود را پرداخت نمی کنند و مسافری که بدون پرداخت کرایه خودرو را ترک می کند، نه تذکری می گیرد، نه محدود می شود و نه هیچ مسئولیتی متوجه اوست. در حالی که راننده، که وقت، هزینه و انرژی اش را صرف این سفر کرده، باید از جیب خودش خسارت ببیند.
به گفته رانندگان اسنپ و تپسی، شرکت ها بارها قول رسیدگی داده اند اما در عمل، نتیجه ای حاصل نشده و رانندگان همچنان قربانی بی توجهی و سهل انگاری هستند.
به گفته آنان، عدم وجود ساز و کار مناسب برای اطمینان از پرداخت کرایه، باعث سلب اعتماد و امنیت شغلی رانندگان شده و راه را برای سوءاستفاده باز گذاشته است.
سه راهکار پیشنهادی رانندگان اسنپ
رانندگان اسنپ و تپسی از مسئولین و شرکت های مربوطه درخواست کرده اند:
۱. امکان اجباری شدن پرداخت آنلاین قبل از شروع سفر برای رانندگانی که تمایل دارند، فراهم شود.
۲. ساز و کاری دقیق، شفاف و منصفانه برای پیگیری شکایات در زمینه عدم پرداخت کرایه ایجاد شود.
۳. جریمه و محدودیت برای مسافرانی که سابقه عدم پرداخت دارند، در نظر گرفته شود تا دیگران نیز عبرت بگیرند.
راه حل ساده است ی کارت اعتباری متصل که باید شارژ داشته باشه یا اتصال کارت بانکی
۱-فرار از پرداخت کرایه توسط مسافر
۲-رعایت نکردن حجاب و شعونات اسلامی توسط مسافر.
۳-درصورت رد درخواستهای بی مورد. دادن نمره منفی
دوتا راه داره:
۱ اجباری شدن شارژ کیف پول.
۲ پرداخت و حرکت کردن بسوی مقصد.
۳ نصب دوبین کابین.
خلاصه اینا که از رو اوبر اسکی رفتن بقیه کاراشم اسکی کنن.
حالا واسه چس تومن کرایه اسنپ دوربین نصب کتیم
باسلام نصب دوربین برای چی جسارتاً ؟شما مسافر مورد دار سوار نکن
اونی که پول راننده تاکسی را نمی ده قطعا هر جای دیگه هم بتونه به شیوه خودش دزدی می کنه مملکت باید چندین لیست سیاه برای پله های مختلف داشته باشد تا انسان نماهای داخل جامعه از اون مفسد کلانش تا اون دله دزدهاش ، بنابر لیست و میزان جرم ، محدود شده برای زندگی کردن اذیت بشن مفسد کلانش برای ابد ممنوع المعامله (حتی خرید یک عدد سکه) بشه چیزی نتونه به نامش بزنه هیچ قراردادی نتونه بنویسه و ... و دله دزدش مثل همین ندادن پول تاکسی ، دیگه نتونه ماشین بگیره و حتی کارت بانکیش برای هر تراکنشی در هر جایی ، محدود بشه لیست های سیاه که علنی باشد تا آبرویی هم برای طرف نمونه تو جاهای دیگه ، بقیه کامنت ۲
تو جاهای دیگه مثل تشکیل زندگی هم به مشکل بخوره دختر یا پسری کسی را می خوان راحت در آن لیست جست و جو کنند و راحت لیست دزدی های طرف و سوابقش بالا بیاد یا کسی می خواد با این ها معامله خانه ، ماشین و ... بکنه راحت بفهمه طرف دله دزد و دزده اصلا معامله نکنه قانون اینجوری هوشمند ، شفاف و ترسناک عمل کند کسی سمت جرم نمی ره چون دیگه اون اندازه ارزش نداره که زندگیش مختل بشه آبروش بره مالی و غیرمالی ضرر سنگین بده قانون باید بازدارنده باشه که نیست .
یه مورد مهمتر از اون برنامه رو جوری بسازنن که تعداد مسافر هم لحاظ شود. نه اینکه برای یه سفر سی هزار تومنی میبینی 4 نفر سوار میشن. جوری باشه کرایه یکی از مورد هاش تعداد مسافر هم باشه
لطفاً، کرایه های اسنپ رو مد نظر بگیرید، چون نسبت به آژانس های کرایه شهری و بین شهری 20تا 30درصد اختلاف هست، بعضی مواقع واقعا کرایه پایین به راننده پیشنهاد میده، و توی سال جدید هم اصلا کرایه اضافه نشده، در حالیکه درصد برداشت، اسنپ خیلی بالاست ولی برای راننده اصلا نمیصرفه با این گرانی لوازم و دستمزد تعمیرگاهها
اجبار به داشتن شارژ قبل از درخواست سفر الزامی شود، لغو سفر توسط مسافر با جریمه مواجه بشه، چیزی که برای رانندگان هست ولی برای مسافر بندرت اجرا میشه، تاخیر در مبدا هم برای راننده و هم برای مسافر با جریمه همراه باشه
طرف کرایه نداره جریمه رو میخاد چطوری بده شما کرایه رو نمیتونین بگیرین بدین جریمه میکنین کی کجا چه وقت کرایه ما چی میشه باید اول پرداخت بشه بعددرخواست مثل خریدهای اینترنتی
ازاسنپ دزد تر وبیناموس تر عوامل اسنپ هست که کارشناس کرایه هاوسفرهاست
مجاز شدن استفاده از کارت خوان سیار شخصی برای رانندگان
یه راه کار هم برای مسافران بیشعور که باید پنج دقیقه علافشون باشی بیان. بعد طلبکارن که انتظار دارن تو لنگ درخونشون پیادشون کنی و تو لنگ در خونه پیاده و گزینه چند دقیقه صبر کنید الان میام رو حذف کنن و ۲ دقیقه بیشتر ب مسافر وقت ندن برای سوار شدن. مگه ما بنزین مفتی داریم ماشین نگه داریم برای این بیشعورها
در اولین قدم باید شرکت های اینترنتی مشخصات واقعی مسافر مثل کد ملی،تاییدیه شماره تلفن متعلق به کد ملی شخص و نام واقعی مسافر را ثبت کند در غیر این صورت مسافران بدون امکان رهگیری می توانند هر تخلفی را انجام دهند
باسلام الزام به شارژ کیف پول لازمه کار باید باشد .بعد خدایی برای مسافر که کرایه 3۰ هزار تومان باید ۵ دقیقه توقف داشته باشی تا مسافر از تو حمام بلند بشه بیاد سوار بشه .آقا مسافر دومقصده سوار میکنید کرایه را به مقصد اول نرسیده بگیرید چون احتمال فرار مسافر هست .اگر خواست از طریق خود پرداز پرداخت کنه. یابامسافر برید یا بگید گوشیش رابگذار تو ماشین چون احتمال فرار مسافر هست کسی هم به داد را ننده نمیرسه
اول از همه اسنپ و تپسی باید خودشان رو راست و صادق باشند مثلاً سفر ی را زده ۱۶۷ تومان پس از قبولی و سوار شدن مسافر مبلغ سفر به ۱۴۷ نزول میکند این خود دردی است دوم اینکه قبل تقاضای سفر باید هزینه را بزنه سوم اینکه حداقل ۴۰ درصد هزینه لغو از طرف مسافر باید مدنظر گرفته شود
در آخر اگر مسافری هزینه پرداخت نکرده باشد اسنپ یا تپسی باید پرداخت کند و بعداز از طریق قانون پی گیری مسافر خاطی شود
امکان اجباری شدن پرداخت آنلاین قبل ازشروع سفربرای رانندگان که تمایل دارندفراهم شوند
اگه قبل از انجام سفر کرایه از طریق اسنپ دریافت و شارژ بشه هم مسافر سفرو لغو نمیکنه هم دیگه مشکلات پرداخت پیش ننیاد،اگه بخوان درستش کنن هیچ کاری نداره،بیشتر میخوان همینطوری باشه که آب خوش از گلوی هیچکسی پایین نره
راهکارها که مشخص است مهم نیست، مهم کمیسیون خودشون هست ، ماهم که آدم نیستیم، برده اینایم
چرا هر وقت حرفی پیش میاد موتور سوار ها را حساب نميکنيد و فقط رانندگان تاکسی یا همان ماشين هست که در باره آن نظر داده میشود این در صورتی هست که الان بیشتر از پنجاه درصد جابجایی مسافر مرسوله و بار با موتورسیکلت انجام میشه ولی همیشه از ماشین سواران گفته شده چه در باره روشها و دادن امتیازات باشد.
به نظرم راهکار اول خیلی بهتره
یا اینکه اصلأ کرایه نقدی حذف بشه
همه آنلاین پرداخت کنند اینجوری هیچکی در نمیره...
اینهمه راه میری دنبال مسافر میبریش تا مقصد
وقتت استهلاک و انرژی هدر میره تازه باید کمیسیون پولی که نگرفتی رو بدی
واقعا در حق راننده اجحاف میشه...
چرا هر کی با یه سیمکارت حتی دزدی بعنوان مسافر ثبت نام میکنه نه اسم درست و حسابی ثبت میکنه نه معلومه کیه
ولی راننده تمام اطلاعاتش مشخصه
باید برای مسافر هم تایید هویت بشه
بعد اینکه قبل سفر تعداد افراد مشخص بشه
یهو میبینی یه سفر ۳۰ تومنی ۴ تا آدم بزرگ با یکی دوتا بچه و کلی وسیله که صندوق پر میشه وایسادن اینکه نشد....
سوار نکن برادر بیشتر از ۳ نفر سوار نکن زیر ۷۰ تومن سفر قبول نکن من کرایه ۳۸۰ تومنی رو بخاطر اینکه ۴ نفر بودن کنسل کردم با وجود اینکه مسیرم بود و ۶ دقیقه منتظر بودم سوارشون نکردم پیاده مجبور شدن برن سر کوچه دربست بگیرن
سوار نکن مجبور نیستی مثل من بیش از ۳ نفر یوار نکن
به طرویس منم بردم مسافر کرابه نداد. به پشتیبانی زنگ زدم گفت شما مازان سفر بزن ما پیگیری میکنیم کمیسیون خودشو درجا برداشت پیگیریشون بعد چند دوز گفتن اگه مسافر پرداخت کنه بهتون تعلق میگیره تا الان که یکسال گذشته پرداخت که نشده کمیسون برداشته شده. وهیچ کسی پاسخ گو نیست. اسنپ هر روز {گ....}تر از دیروز
اینها همه دنبال دوزار خودشون هستند.فکراین نکنید که مسافرروجریمه ویامورد پیگرد قرار بدهند.ازاول میتوانستند مثل کمیسیون خودشون که به بیست هزارتومان میرسه حساب کاربری رانندگان رو مسدود میکنند این تعریف رو برای مسافرهم میکردند.ولی وقتی باهذخطی به مسافر سرویس میدهند پس دنبال پول کمیسیونی که از راننده میگیرند هستند نه حق پرداخت نشده راننده
والله گندشو درآوردن ی زن سلیطه سوار کردم ۲۱۵ تومن کرایه ش بود گفت شماره کارت بده بزنم بعد گفت نت ضعیفه گفتم چرا مال من قویه خلاصه آخر گفت میرم خونه میزنم منم گفتم تا پایان سفر و قبل از پیاده شدن باید تسویه کنی دوباره شماره کارت گرفت این بار زد ولی بعدش آنقدر بی ادبی کرد که دعوا شد ی فحشهایی میداد بعضی ها واقعا بی اصالت هستن بهش گفتم بری بقالی میتونی خرید کنی بعد بگی میرم خونه پولشو میدم بهش برخورد اسنپ که اصلا پیگیری نمیکنه
اول اینکه باید رانندگان سندیکای مشخص داشته باشن گروهی چیزی داشته باشیم تا مثلا یک روز همه باهم اعتصاب کنیم در جهت رفع مشکلات برخورد بد مسافران تاخیر عدم پرداخت کرایه پایین بودن کرایه بیمه و .... مثلا فرض کنید یک روز مشخص ماشینها رو خاموش کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد
اسنپ باید موقع حرکت تاکسی به راننده اعلام کنه که مسافر بدهکار است .دیگه راننده تصمیم میگره بره یا نه..
کرایه ها از مسافر ابتدا دریافت و سپس سفر شروع شود بخصوص مسیرهای طولانی.ثبت نام اسنپ مسافر با کدملی باشد که از نظر امنیتی بهتر و چنانچه کرایه پرداخت نکرد هیچ پلتفرمی برایش نصب نگردد و اجرا نشود
بنظر من ندادن کرایه رو خود اسنپ باید با جدیت دنبال کنه راننده چرا تاوانشو بده
سلام دوستان اگه هدفتون کار کردن توی اسنپ هستش حتما خودتون کارتخوان شخصی تهیه کنید و یک کاغذ من یک ربات هستم را روی شیشه بچسبونید و با مسافر فقط در حد این که اسمش بپرسید و مبدا مقصد را چک کنید به هیچ عنوان هیچ گونه حرفی باهاش نزنید که جراعت پرداخت نکردن کرایه را به خودش بده. من الان سه ماه هست این کاری که گفتم را کردم و حتی یک مسافر فراری هم نداشتم
شما میتونید کارتخوان تهیه کنید ما چکار کنیم یکجا کمسیون به اسنپ بدیم یکجا مالیات برای کارتخوان؟؟؟؟
خود اسنپ هم مشکلاتی داره ، مثلاً سفری را به ما اعلام میکنه تا مبدا سه دقیقه ، من این سفر را میگیرم و به محض روشن کردن مسیریاب که بطرف مبدا برم اعلام میکنه ۱۰ یا ۱۲ دقیقه تا مبدا ، من مجبورم این سفر را لغو کنم که از طرف اسنپ جریمه میشم اما وقتی که توی این گرما و ترافیک بطرف مبدا حرکت میکنی و به محض رسیدن به مبدا قبل از اینکه گزینه به مبدا رسیدم را فعال کنی مسافر سفر را لغو میکند و اثر این روی من طوریه که دیگه تمایل به ادامه کار ندارم و اسنپ هم بابت این کنسلی توسط مسافر بی خیال است !
بهترین راهکار واسه راننده های عزیز کار نکردن برای اسنپ و تپسی هستش
خود اسنپ سر دسته دزدها ست . واسه خودشون حرامزاده ای هستند.
باعرض سلام . همانطوریکه راننده باید تلفن باکدملیش مطابقت داشته باشد باید مسافرهم هنگام نصب برنامه اسنپ یا تپسی تلفن همراه به نام خودشدباشد وباکدملی مطابقت و تایید شود درغیراینصورت مسافرکرایه پرداخت نمیکند وبایک خط دیگه برنامه ها رامجدد نصب واستفاده میکندوازطرفی امنیت راننده همیشه درخطرهست
من مقصر اصلی استپ می باشد چون به مسافر بیشتر اعتماد دارد تا راننده نظر مسافر را قبول می کنند بدون هیچ پرسشی یا سوال از راننده در صورتی باید نظر راننده راسوال کنه و به او جریان رااطلاع دهدودرستی گفته مسافرراجویا شودچون این کار دوطرفه هست اگر مسافرنظری می دهد به راننده اطلاع جویای صحت آن برای رفع آن ودرست کار کردن آن راننده یا مسافر شود
سلام و عرض ادب چند مورد باید مود توجه قرارگیرد.اول اینکه باید در هر شهر و استان گروه های مجازی و در پی آن شورایی متشکل از رانندگان به عنوان نماینده رانندگان تشکیل شود.
دوم باید کرایه ها علاوه بر ملاک های تعیین شده گزینه تعداد نفرات هم مشخص شود و همچنین یک قیمت کف برای هر مسیری تعیین و بعد بر اساس عوامل به آن اضافه شود.سوم یکی از بهترین راه حل ها این است که تا بدهی قبلی تسویه نکرده سرویس های بعدی ارایه نشود .چهارم برای کسانی که سرویس لغو می کنند هم همین جریمه در نظر بگیرند که حق کنسلی بعنوان بدهی محسوب شود و بعد از پرداخت بدهی حق کنسلی ارایه سرویس شود.
تا حل این مشکل منصفانه ترین راهکار تقسیم ضرر بین راننده و شرکت است یعنی پرداخت نصف خالص دریافتی راننده متضرر که میشود در کمسیون های سفرهای بعدی حساب کرد . وگرنه پرداخت نشدن کرایه فقط مشکل رانندگان است
کسی که کرایه نمیده رو میشه حلال کرد ولی درصد کرایه نگرفته اسنپ رو نمی شه حلال کرد. اون درصد ی که اسنپ ور میداره از گوشت خوک کثیف تره
باسلام،اگر انجام بگیره عالی میشه
سلام ، بنده هم به عنوان راننده چندین بار با عدم پرداخت کرایه ار طرف مسافر برخورد داشته ام که به اسنپ گزارش کردم چندین مورد کرایه پرداخت شده و چندین مورد هم که حتی اسنپ هم جوابگوی بنده نبوده و حق من ضایع شده اسنپ میگوید در صورتی که مسافر پرداخت کند بشما کرایه را میدهیم یعنی بی مسئولیتی کامل از طرف اسنپ
باسلام من لیست مسافرانی که کرایه ندادند فرارکردندیاکارت بانکی وپول نقد بگفته خودشون نداشتند رادارم برج ۱۰و۱۱سال۴۰۳حدود۳نیم میلیون باآدرس محل سواروپیاده شدن وبعضی ها حتی اسم وآدرس وشماره تلفن.چندین مرتبه زنگ زدم پشتیبانی مخصوصا تپسی نتیجه نگرفتم آخر هم ول کردم وتپسی روخاموش کردم گاهی وقتها فقط اسنپ کارمیکنم که متاسفانه اسنپ هم کمسیون ۲۰ بعضعا بالای ۲۰ درصد کم میکنه .وهیچ کس هم جوابگوی راننده فلک زده نیست.باتشکر ولیخانی کرج.
به نظر من مسافر قبل از ارسال درخواست برای راننده کرایه باید پرداخت شود و بعد سفر برای راننده ارسال شود که راننده بدون استرس لغو سفر و اذیت و آزار از طرف بعضی ها سفر رو قبول کنه . چون خیلی ها ۲۵ هزار تومن کرایه میدن و ۴ نفر میاد سوار میشه یع مسیر طولانی و پر چاله و بد مسیر انتظار هم داره بنز بیاد سوارش کنه و اگر ماشین مد نظرش نباشه بعد چند دقیقه کنسل میکنه و راننده یع مسیر پر ترافیک رو رفته برا رسیدن به مبدا
مسافر اگر کرایه پرداخت نکرد.با گزارش راننده اسنپ باید کرایه را پرداخت کند.واسنپ با مسافر طرف هستن.راننده درگیر نشود
بخدا دوبار برا من اتفاق افتاده هیچ جوابی پشتیبانی بهم نداده و مسافر با کمال پر رویی گفته نمیدم و پیاده شده رفته بار دوم کارمون به درگیری کشید و پلیس هم اومد بازم نداد گفت دوست دارم نمیدم برو از اسنپ بگیر منم هنوز تو مراحل شکایت هستم و تا حالا صد برابر کرایه خرج دادگاه کردم و پشتیبانی اسنپ حتی حاظر نیست یک پرینت از مشخصات مسافر بهم بده
باسلام و تشکر از پیگیری و مطلب خوبتان
بنظرم ایجاد گزینه پرداخت کرایه ، درست بعد از گزینه مسافر سوار شد موثر باشد چرا که در صورت تخلف راننده امکان پیگیری موثر برای مسافر وجود دارد و راننده اسنپ موظف به انجام وظیفه خود بصورت تمام و کمال است در صورتیکه این اعمال محرومیت برای مسافر در صورت پرداخت نکردن کرایه ضعیف تر است...
مسافر کرایه رو نداد ودر رفت زنگ زدیم اسنپ گفت روش گرفتن کرایه رو مطالعه کن وکمسیون ۲۳ درصد خودش رو هم گرفت ودر هر صورت راننده متضرر میشه واسنپ یه اخطار هم به مسافر نمیده تا یه بار دیگه از راننده دیگه کلاهبرداری کنه .اسنپ یعنی بیگاری
چرااسنپ ازسرویس اکو پلاس هم کمیسیون،ومالیات و...برداشت غیر قانونی میکند.وجوابگو نیست.???
بهتر است شماره تلفن و کسی که کرایه پرداخت نمیکنه یکترفه شه تاموعد پرداخت
چی برا خودت میگی،،،با خط دیگری زنگ میزنن،،،ونکه اصلا برا کرایه خنده آورش زدم بیرون،باید خرج ماشین رو قرض میگرفتم😂😂
شس ماه هست هنوز کرایه پرداخت نشد است هنوز مسافر برای 5متر تا مقصد زودتر پیاده بشه ناراحت
باسلام خدمت رانندگان اسنپ بخدایی که خالق همه ماست شاید بالغ بر پنجاه سفرم را بدون کرایه پایان زدم وچوب صداقت خودم را خوردم ولی ای کاش یک بار اسنپ کرایه مرا پرداخت کرده بود اسنپ دروغگو ترین تاکسی اینترنتی هست هر سفری اوکی کردی به دقیقه هم نرسید لغو کردی جریمه میشوی ولی اگر ده دقیقه منتظر مسافر ماندی ونیامد ولغو کرد هزینه ای شامل تو نمیشود ولی جریمه چرا!!!!!!!واقعا لعنت به کارشناسانی که بیشرف وار وبدون رزومه حق رانندگان اسنپ را ضایع میکنند
واقعا همه چیز به نعف مسافر هست باید توی اسنپ قید بشه ماشین فقط 3مسافر سوار بشه نه برای 20هزار تومان 6نفر تا رانند میگه چهار نفرهستن با دوتا بچه میشه 6نفر اسنپ باید قانون بذار 3نفر بیشتر باید هنوز سفرر50درضد پیشتر پرداخت کنن تا کی دزدی از جیب رانند واقعا
درود بر شما من راننده اسنپ هستم چندین ماه پیش مسافر اسنپی داشتم که بعد از رسیدن به مقصد که حدوداً یک ساعت با ماشین بود بدون پرداخت کرایه خودرو راترک کرد ومن بخاطر اینکه ممکن بود ماشینم سرقت بشه نتونستم دنبال مسافر برم این موضوع بلافاصله به پشتیبان اسنپ اطلاع دادم اما هنوز که هنوزه خبری نشد ولی اسنپ کمیسیون سفر خودرا از من کم کرد سفری که یک ریال به من پرداخت نشده بود.
همین الان درگیر چندین مسافر هستم که دویست کیلومتر راه رفتم و کرایه ندادن بعد از سه ماه پشتیبانی اسنپ میگه گذارش شما در حال برسی هست و اگر مسافر هزینه رو پرداخت کنه هفتاد دوساعت دیگه میاد حساب اگر پرداخت نکنه هیچی
نمیدونم چرا اسنپ هوای رانندههاشو نداره هرچی سنگه برا پای لنگه....
کرایه ها ک واقعا افتضاح اصلا نمیصرفه طرف زورش میاد یک قدم پیاده بره در خونهاش بعدا از اون طرف ۵ دقیقه طول میکشه تا بیاد حق و طلب هم داره
بعضیا شون هم بیشعورن فکر میکنن انگار حمال گیر آوردن توقع داره وسیله ای ک داده رو ببرم تحویلش بدم، خودم از ماشین پیاده بشم خم و راست بشم براش تا بهش تحویل بدم زورش میاد از تو ماشین بیاد برش داره
طرف انقد توقعش زیاده #فحش هم میده نمیدونم چرا اسنپ اصلا پیگیریی نمیکنه فقط بلده از راننده امتیاز کم کنه راننده رو جریمه کنه
پرداخت نکردن کرایه یه طرف، لغو سفر درست هنگام رسیدن به مبدا، طرف دیگر، واقعا باید برخورد بشه با مسافری که سفر را لغو میکنه و باعث میشه راننده کلی مسیر را طی کنه و به مبدا برسه و مسافر لغو میکنه
در مملکتی که سرانش هم دزد هستن چطور انتظار دارین مسافر هم دزد نباشد.
خودشان دزدی میکنند انتظار از مسافرداری کرایه را پرداخت کند۰۰۰۰۰ مثال کرایه را مزن ۱۰۰ مسافر که سوار شد ۸۰ هزارتومان راننده در بدر دیگر کاری نمی تواند بکند خ/خخ
اسنپ تپسی برابر با گدای۰۰۰۰ حسب نظر مسافران ۰۰
ظرفیت خودرو با راننده ۴نفراست بیشتر سوار نکنید اگر بیشتر سوار کردی و تصادف کردی باید دیه نفر ۵ از جیب مبارکت پرداخت کنید راننده عزیز انوقت شب و روز باید کارکنی که با ایت تورم خودت مکشی۰۰۰۰۰۰ متاسفم برای شما
به نظرمن مسافر باید کارت بانکی که موجودی داشته باشد به اسنپ و تپسی معرفی کند که شرکت بتواند مستقیما هزینه سفر کسر گردد بقیه گزینه ها بدرد راننده نمی خورد من از مسافری ۸۵۰۰۰ تومان طلبکارم بیش از ۵ پیام به اسنپ دادم هیچکدام برایم قانع کننده نبود زیرا اسنپ ۲۲ درصدخودش را از حساب من کسر نموده در صورتی که هیچ کرایه های به من نرسیده متاسفانه شرکتها از مسافران کلاهبردار حمایت می کنند درصورتی که بعداز پایان سفر وظیفه شرکت است که خسارت وارده به راننده را پرداخت و حساب مسافر از طریق کد ملی که دارد برای همیشه مسدود نماید که اینگونه نیست
راننده تبسی و راننده وانت پیکان اسنب وانت پیکان هستم کرایههای پایین تر از همه جا میگذارند دخل و خرج باهم نمیشود چون تمامی درخواستی های حمل دروغین و کرایههای پایین اینجوری نمیشه باید به آنها سرویس داده نشوند و در سیستم ثبت شده شود
واقعا شرم آوره تأسف باره مسافر کرایه نمیده دروغ به اسنپ میگه دادم آنلاین هم دادم اسنپ مثل خر حرف مسافر رو قبول میکنه تازه رانده رو به همان مبلغ کرایه جریمه میکنه مملکت شلم شوربا یعنی همینی که ما در آنیم
بعضی آدما از راننده اسنپ سو استفاده کنند پولشه رو پرداخت نمیکنن بااین جوری آدمها چی کار باید کرد دومن طرف میگه من پول انترنتی پرداخت کردم آدم چی جوری مطمئن شود طرف پول انترنتی پرداخت کرده است طرف میگه پول انترنتی پرداخت کردم اما پیام نمیاد من از این بابت نیگرانم چی کار باید کرد مطمئن باشیم
بعضیا میگن کلاهتو سفت بچسب از مسافر قبل پیاده شدن کرایه بگیر بعد بذار پیاده شه،خاستم بگم این کار نشدنیه.مسافری ک از اول ب قصد دزدی و کرایه ندادن سوار میشه اولا هزار بهانه واسه ندادن کرایه میاره(میگه رمز پویا ندارم، نقدی ندارم، نتم قطع شده، گوشیم خاموش شده، شوهرم باید بزنه براتون) دوما حتی محترمانه هم بگیم باید کرایتو بدی بعد پیاده شی اونم کرایه شو بده، دیگه اون مسافر عقده کرده ک چرا نتونسته دزدی کنه بعدش امتیاز یه ستاره میده یا گزارش الکی ثبت میکنه برای راننده بدبخت مشکل درست میکنه از مسدود شدن تا نگرفتن جایزه های اسنپ بخاطر امتیاز پایین. پس نشدنیه فقط باید پیش کرایه اینترنتی از مسافر بگیرن تمام
مورد داشتم اسنپ گرفته من درب منزلش کشونده بعداً گفته این نو بیاید ببریم موتور برق استقراری که گنجایش آن از دری ماشین تو نمی رفت به زور می خواست جاش کنه تو ماشین.گفتم چطورفکر کردی این موارد برق تو ماشین جا می گیره.کلی باهاش صحبت کردم آخرش هم کلی وقتم گرفته شود بعداً کنسل کرد .این چنین افرادی چطور باید قانع کنید که ماشین هول ندادم بنزین مصرف کرده نه آب.تااینجا اومده کنسل کرده
درود بر همگی
بهترین حالت ممکن به نظرم استفاده از پرداخت اعتباری تو خود سیستم تپسی و اسنپ هست که بر اساس اعتبار سنجی بانکی صورت می گیره و در صورت عدم پرداخت،اون فرد خاطی با مشکلات بانکی و اعتباری و قانونی مواجه میشه، یعنی یا قبل از سوار شدن کرایه رو پرداخت می کنه یا با اتمام سفر از اعتبارش کسر میشه
واقعا شغل رانندگی شغل سختی هست، به همه عزیزانی که این شغل رو دارن خدا قوت میگم
بایستی مسافری که کرایه رو پرداخت نمیکنه از سیستم اسنپ حذف بشه بمدت یکسال
بخدا کرایه ها با پارسال فرقی نکرده از گرانی لوازم یدکی بگم و دستمزدها که چهار برابر شدهتا بقبه احتباجات یک خانواده اسنپ فقط فکر جیب خودشه به قران
1 نرخها پایین است
2 کمیسیون زیاد است
3. ترتیبی اتخاذ شود که مشتری بحساب اسنپ واریز
کند، یعنی وجه کافی در حسابش باشد. چون واقعا برای راننده سخت است از مسافر بخواهد وجه را در آغاز سفر پرداخت کند وگاها مسافر بیش از ده دقیقه برای یک سفر چند دقیقه ای معطل می کند که از عابر بانک وجه را بگیرد و وقتی تذکر می دهیم طلبکار میشود و علاوه بر نپرداختن وجه بابت این وقت تلف شده، گزارش رفتار نامناسب میدهدو شما هم ترتیب اثر می دهید