| کد خبر: 239412 |

◄ تاکسی با چهار سرنشین

اخیرا مشاهده شده است تعدادی از تاکسی داران و مسافر کِش ها اقدام به سوار کردن سه مسافر در صندلی عقب می کنند. شاید به تصور نادرست کم شدن خطر شیوع بیماری و شاید به طمع درآمد بیشتر.

تین نیوز

در سال های دور رسم بود تاکسی ها در صندلی جلو 2 و در صندلی عقب سه مسافر سوار می کردند. جمعاً 6 سرنشین در خودرویی که طبق مشخصات فنی برای چهار سرنشین طراحی شده است، اسبابی برای اذیت مسافر و نارضایتی آنها به خصوص برای بانوان بود.

چند سال قبل تاکسیرانی در یک اقدام اصولی، سوار کردن دو نفر در صندلی جلو را ممنوع کرد. تاکسی داران، کرایه آن یک نفر را بر روی کرایه دیگر صندلی ها سرشکن (25 درصد افزایش) و تمکین کردند. مسافران به این افزایش رضایت دادند و اصطکاکی پیش نیامد.

سال گذشته به مناسبت مقابله با شیوع ویروس و به هدف ایجاد فاصله اجتماعی، سوار کردن سه نفر در صندلی عقب ممنوع شد. این بار هم تاکسی داران، کرایه آن یک نفر را بر روی کرایه دیگر صندلی ها سرشکن  (33 درصد افزایش) و تمکین کردند.

مسافران به این افزایش رضایت دادند و اصطکاکی پیش نیامد. به خصوص آن که ویروس بسیاری از رانندگان و مسافران را درگیر کرد. این اقدام اصولی همچنین باعث شد استاندارد خودروهای سواری از نظر تعداد سرنشین رعایت شود و آرامش بیشتری برای مسافر ان به خصوص برای بانوان ایجاد شود.

اخیرا مشاهده شده است تعدادی از تاکسی داران و مسافر کِش ها اقدام به سوار کردن سه مسافر در صندلی عقب می کنند. شاید به تصور نادرست کم شدن خطر شیوع بیماری و شاید به طمع درآمد بیشتر. از تاکسی داران در خواست می شود به این حرکت دامن نزنند، از تاکسی رانی انتظار می رود که در این مورد به رانندگان تذکر بدهد، از پلیس انتظار می رود که با این تخلف مقابله کند و به سرنشینان توصیه می شود که از این اقدام استقبال نکنند.

* کارشناس حمل و نقل

سعید قصابیان

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.