| کد خبر: 225247 |

تامین اجتماعی رانندگان واقعی حمل ونقل عمومی در لیست بیمه قرار دهد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تامین اجتماعی اسامی افرادی که راننده واقعی بخش حمل ونقل عمومی نیستند را حذف و اسامی رانندگان واقعی را جایگزین کند.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تامین اجتماعی اسامی افرادی که راننده واقعی بخش حمل ونقل عمومی نیستند را حذف و اسامی رانندگان واقعی را جایگزین کند.

به گزارش تین نیوز، مرتضی ضامنی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: اسامی ۴۷۰ هزار نفر در لیست بیمه ثبت شده و این در حالیست که بر اساس پایش های انجام شده اسامی ۵۰ درصد این افراد در هیچ مرجع و بانک اطلاعاتی که مربوط به رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی است، ثبت نشده و این افراد از سهمیه سوخت هم استفاده می کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته بر این اساس بود که سازمان تامین اجتماعی فرآیند حذف و اضافه در فهرست بیمه رانندگان بخش حمل و نقل عمومی را پذیرفت و به دنبال آن تفاهم نامه‌ای میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد و فهرست بیمه هفت هزار نفر در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفت.

ضامنی تاکید کرد: بر اساس لیست جدید ارسال شده به تامین اجتماعی تقاضا شده که اسامی افرادی که واقعا راننده نیستند حذف و اسامی رانندگان واقعی جایگزین شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: برای انجام این کار قرار نیست تامین اجتماعی اعتبار خاصی را در نظر بگیرد، بلکه فقط باید نام افرادی که در لیست هستند را حذف کرده و افراد جدید که راننده ناوگان حمل و نقل عمومی و ذی حق هستند را جایگزین کند.

ضامنی تاکید کرد: با گذشت حدود یک سال هنوز اسامی رانندگان حمل و نقل عمومی به روز نشده و این رانندگان در انتظار بیمه هستند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بر اساس قانون  باید همه رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند که بخشی از این بیمه از طریق یارانه‌های دولتی و بقیه توسط خود راننده پرداخت می‌شود تا بتواند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شود، بر این اساس هم در سال ۱۳۸۶ از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها  قرار بر این بود که ۵۰ درصد حق بیمه ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت شود.

وی ادامه داد: با امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مقرر شد که فرآیند حذف و اضافه رانندگان در فهرست بیمه سازمان تأمین اجتماعی به روزرسانی شود اما اسامی تاکسیرانانی که از سال ۹۲ در فهرست سازمان تامین اجتماعی قرار دارند تا کنون به روز رسانی نشده و برخی رانندگانی که از حوزه حمل و نقل خارج شده و دیگر راننده تاکسی نیستند، همچنان از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.

ضامنی افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته پیشنهاد اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور این است که اسامی افرادی که راننده تاکسی نیستند از این فهرست حذف شود تا فضا برای ثبت اسامی جدید فراهم شده تا آنها مشمول استفاده از این یارانه دولتی شوند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در صورتی که فرآیند حذف و اضافه انجام شود، یارانه های دولتی که از اعتبارات دولتی در این حوزه تخصیص داده شده به درستی هزینه می شود و افرادی که نباید از یارانه دولتی استفاده کنند، حذف خواهند شد، در مقابل رانندگانی که چندین سال منتظر هستند تا از بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند، می توانند با همان سقف اعتبار مصوب در قانون و حتی کمتر از آن فرآیند بیمه ای خود را انجام دهند.

ضامنی گفت: هر اقدامی که در حوزه مدیریت شهری و وزارت کشور لازم بود برای این اقدام انجام شده، حتی اعلام کردیم امکان اتصال آنلاین سامانه تامین اجتماعی به سامانه مرکزی سازمان شهرداری ها و ارسال اطلاعات رانندگان وجود دارد، اما تا کنون این اتفاق نیفتاده که امیدواریم با پیگیری های ریاست سازمان تامین اجتماعی، زیرمجموعه های تامین اجتماعی نیز همکاری لازم را داشته باشند تا این مشکل که به اعتبار اضافی نیاز ندارد، رفع شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    چراتامین اجتماعی بقیه سنوات سال72تا80راننده کامیونها رانمی گیرد به نرخ روز تاسنوات هشت سال کامل شود چرادیوان عدالت دراین مورد ورود نمی کند مگر راننده گان مقصرند با
    افرادمقصربرخوردشودانجمن هم باید پیگیرباشد