| کد خبر: 218574 |

◄ ارتقای آگاهی بیمه‌گذاران در قالب کتابچه راهنما و توصیه‌ها

فقدان آگاهی بیمه‌گذاران ایرانی از زیر و بم بیمه و نیز عدم توجه ایشان به شناسایی و ارزیابی صحیح ریسک‌های پیشرو زندگی و کسب و کارشان، بسیار نگران کننده و قابل تامل است‌.

تین نیوز

فقدان آگاهی بیمه‌گذاران ایرانی از زیر و بم بیمه و نیز عدم توجه ایشان به شناسایی و ارزیابی صحیح ریسک‌های پیشرو زندگی و کسب و کارشان، بسیار نگران کننده و قابل تامل است‌. این مهم وقتی نگران کننده‌تر می‌شود که عرضه کنندگان خدمات بیمه‌ای هم دانش و توجه کافی به مدیریت ریسک را تا پیش از صدور یا تمدید بیمه‌نامه‌ها نداشته و تمایل چندانی هم به عرضه محصولات و خدمات جدید ندارند.

شناسایی و ارزیابی دقیق ریسک‌ها و سپس اندازه‌گیری خسارت‌های منتج از وقوع این ریسک‌ها جزو پایه و اساس فعالیت یک بیمه‌گر حرفه‌ای محسوب می‌شود. بیمه‌گر حرفه‌ای نه تنها به معیارهای عمومی و اختصاصی تدوین شده در آئین نامه‌های مصوب شورای عالی بیمه در ارتباط با محاسبه حق بیمه و تنظیم دیگر شرایط بیمه‌نامه توجه ویژه می‌نماید بلکه با بهره‌برداری از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی موجود در کشور در صدد تقویت دانش و مهارت کارشناسان مربوطه‌اش بر می‌آید و یا به نهادسازی‌های هوشمندانه و گره‌گشا در این حوزه روی می‌آورد.

از همین نویسنده:

افزایش دانایی ملی از قوانین و مقررات بیمه‌ای و نیز ضرورت توجه بیمه‌گذاران به مشاوره مدیریت ریسک و بیمه، تا پیش از صدور یا تمدید انواع بیمه‌نامه و نیز در طول مدت اعتبار آنها، اقدام مثبت و چشمگیری است که سبب می‌شود تا حرفه‌ای گری در صنعت بیمه آغاز شود. بنابراین تولید محتوا در قالب ۴۶ صفحه مطلب مهم و کاربردی را آغاز، تهیه و در دسترس عموم قرار دادم. باشد که خواندن مطالب این فایل، برای بیمه‌گذاران مفید واقع شود.

* کارشناس ارشد مدیریت ریسک و بیمه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مدیران یک شرکت کشتیرانی 11 0

    سلام و دورد بر دکتر علی بیگی عزیز

    خداقوت برادر گرامی و ممنون هستیم که زحمت تهیه این مطالب بسیار مفید را کشیده اید و دانش گرانبهای خود را با همه مردم ایران به ویژه فعالان حوزه صنعت دریایی به اشتراک می گذارید و خیلی خیلی ممنونیم از جناب آقای ذهبیون، مدیر مسئول دلسوز و توانمند تین نیوز که مطالب ارزشمند دلسوزان واقعی، مردمی و دانشمند این سرزمین را منتشر می کنند.

    توفیق همه شما شایستگان و بایستگان کشور عزیزمان ایران را از خداوند متعال خواستاریم.