| کد خبر: 169009 |

کدام دستگاه‌ها طرح ترافیک گرفتند؟

دنیای اقتصاد در یادداشتی که در خصوص انتشار اسامی خبرنگاران دریافت کننده طرح ترافیک منتشر کرد، گام تکمیل کننده این اقدام را« انتشار اسامی دارندگان کارت شناور و نیز میزان سهمیه دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون» دانست.

تین نیوز
دنیای اقتصاد در یادداشتی که در خصوص انتشار اسامی خبرنگاران دریافت کننده طرح ترافیک منتشر کرد،  گام تکمیل کننده این اقدام را« انتشار اسامی دارندگان کارت شناور و نیز میزان سهمیه دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون» دانست.
 
به گزارش تین‌نیوز، متن این یادداشت به شرح زیر است:
«اسامی خبرنگاران مشمول دریافت سهمیه سالانه طرح ترافیک روز چهارشنبه در سامانه شفافیت شهرداری تهران اعلام عمومی شد.

انتشار اسامی خبرنگاران سهمیه‌بگیر طرحترافیک ۹۷ گام دوم مدیریت شهری تهران در نشر عمومی اطلاعاتی که تا پیش از این در اختیار شهروندان قرار نمی‌گرفت و این موضوع زمینه‌ساز بروز فساد و انحراف شده بود، محسوب می‌شود. با این حال همان‌گونه که حرکت مدیریت شهری در گام اول ناتمام ماند، این گام نیز دچار نقصان است.

مدیریت شهری پیش از این با راه‌اندازی سامانه شفافیت، اطلاعات قراردادهای پیمانکاران پروژه‌های شهری را منتشر کرد؛ اما این اطلاعات ناقص است و برای تکمیل آن لازم است اطلاعات املاکی که برای تهاتر بدهی‌ها به پیمانکاران واگذار می‌شود نیز منتشر شود؛ چراکه تهاتر یکی از بسترهای فساد در مدیریت شهری محسوب می‌شود.

در گام دوم نیز اگرچه شهرداری تهران اسامی خبرنگاران که سهمیه تخفیف ۹۰ درصدی را دریافت کرده‌اند، منتشر کرده است، اما این گام ناتمام را باید با انتشار اسامی دارندگان کارت شناور و نیز میزان سهمیه دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون تکمیل کند. آیین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاران که توسط کمیسیون عمران تدوین شد مدیریت شهری را ملزم به انتشار اسامی خبرنگاران سهمیه‌بگیر کرد؛ اما هیچ منعی برای انتشار اسامی دیگر گروه‌های سهمیه بگیر وجود ندارد. تعداد سهمیه خبرنگاران کمتر از سه هزار نفر از حدود ۶۳ هزار سهمیه‌بگیری است که امسال مجوز طرح ترافیک سالانه دریافت کرده‌اند.

موضوع عدالت در تخصیص سهمیه‌ها اتفاقا از دغدغه‌های جدی معاونت حمل و نقل  و ترافیک تهران نیز بوده است، بنابراین وقتی منع قانونی برای انتشار اسامی دیگر سهمیه‌بگیران وجود ندارد، بهتر است این گام ناتمام تکمیل شود. البته بحث بر سر اسامی اشخاص حقیقی نیست و تنها کافی است تعداد مجوزهای شناور اختصاص یافته به هر یک از نهادها و دستگاه‌ها و نیز تعداد سهمیه‌های سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک که به هر یک از دستگاه‌هاه واگذار شده، به تفکیک اعلام شود تا یک گام دیگر به شفافیت نزدیک شویم.

محسن پورسیدآقایی،معاون حمل و نقل و ترافیک تهران پیش‌تر یکی از مصادیق بی‌عدالتی در تخصیص سهمیه‌های سالانه در دوره گذشته مدیریت شهری را «ارائه سهمیه چند برابری به یک وزارتخانه در مقایسه با وزارتخانه دیگر با همان تعداد نیروی انسانی» عنوان و از آن انتقاد کرده بود. در صورت اعلام فهرست سایر سهمیه‌ها شفافیت و برقراری عدالت در این زمینه نیز ارتقا می‌یابد.»

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.