| کد خبر: 158706 |

پورسیدآقایی تشریح کرد:

◄ هزینه 8 میلیون تومانی برای آرم طرح ترافیک/ استفاده از ماشین شخصی گران می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی به منظور اجرای طرح ترافیک جدید خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی برای اجرای طرح ترافیک جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پورسیدآقایی با اشاره به این‌که خود و فرزندانش از ارم طرح ترافیک استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد: از این پس خودروهای  شهرداری نیز مشمول عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که «زیرساخت‌ها به جهت اجرای طرح جدید ترافیک کاملاً آماده است و  فقط باید دوربین اضافه کنیم»، افزود: برای کاهش آلودگی باید هزینه خودروی شخصی افزایش پیدا کند و مردم به سمت حمل‌ونقل عمومی هدایت شوند.

پور سیدآقایی هم‌چنین افزود: طرح زوج و فرد نیز در خیلی از کشورها به انواع دیگری اجرا شده بود که شکست خورده و مطالعات نیز نشان می‌داد که طرح زوج و فرد فقط در اوایل آلودگی هوا اثر خوبی داشته است ولی بعدها میزان اثرگذاری خود را از دست داده است.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، پیش از آن‌که اجرای طرح را رسانه‌ای کنیم، هم با کمیته حمل‌ونقل شورا و هم با شورای عالی ترافیک تهران کلیات این طرح را مطرح کردیم و تأیید لازم دریافت شد،  برآورد ما این است که درآمدهای طرح جدید از ۳۵۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند و ممکن است که این عدد کاهش یابد. بنابراین رقم درج شده در پیش‌بینی درآمدها بر مبنای بحث علمی در نظر گرفته شده است، که تمام درآمد حاصل از این طرح به حمل‌ونقل عمومی شهر اختصاص یافته و نیز تا سقف هزار دستگاه اتوبوس و ۱۴۰ واگن مترو خریداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: مطالعات نشان داده که ۲۵ هزار متقاضی آزاد روزانه  ۴۰ هزار تومان بابت مجوز ورود به طرح ترافیک تهران پرداخت کرده‌اند و در سال آینده این رقم نیز به ۳۶ هزار تومان کاهش خواهد یافت. بدین ترتیب هزینه استفاده یک سال از محدوده طرح ترافیک در ساعات پیک حدود ۸ میلیون تومان است.

پورسیدآقایی با تاکید بر ضرورت عدالت محوری در امور اجرائی به خصوص در بخش حمل‌ونقل، تصریح کرد: در حال حاضر کمبود اتوبوس و واگن وجود دارد که باید برطرف شود، نباید نشست و شعار داد وگفت وظیفه دولت است، یا باید وارد عمل شویم و برای حل مشکلات راه‌حل‌های لازم را پیدا کنیم.

 استفاده از ماشین شخصی گران می‌شود

وی افزود: انجام  دو اقدام موجب می‌شود که ترافیک در شهر کنترل شود و آن نیز توسعه حمل‌ونقل عمومی و گران کردن استفاده از ماشین‌های شخصی در ترددهای روزانه است، بررسی کنید در تمامی شهرهای دنیا بابت پارکینگ کنار خیابان چقدر از مردم هزینه دریافت می‌کنند و در خیلی از شهرهای دنیا اجازه پارک بیش از دو ساعت در کنار خیابان داده نمی‌شود و در همان دو ساعت نیز به اندازه یک هفته پول پارکینگ ما را باید پرداخت کنند.

پورسیدآقایی گفت: چرا باید فردی که شغل او  پزشکی است و درآمد خوبی دارد برای ورود به طرح ترافیک سهمیه داشته باشد و در نهایت در سال 2 میلیون پرداخت کند امافردی که شغل وی به دلیل بیکاری مسافرکشی است برای ورود به طرح ترافیک سهمیه نداشته و روزانه 40 هزار تومان هزینه کند..

وی با اشاره به این‌که در طرح ترافیک جدید افراد باید برای 270 روز از سال  طرح خریداری کنند و روزهای پنج‌شنبه طرح ترافیک لغو شده است، افزود: شهروندان متقاضی یک حساب کاربری در سایت شهرداری باز می‌کنند و کارتی برای ورود به محدوده طرح ترافیک دریافت می‌کنند که هر موقع ورود داشته باشند از شارژ آن کارت کم می‌شود.

وی اتصریح کرد: حداقل بعد از تماس با سردار مهماندار عدم آمادگی برای اجرای طرح را تکذیب کرده و اعلام کرد کلیات طرح مورد تائید است، بنابراین هم پلیس و هم وزارت کشور برای اجرای طرح ترافیک جدید مشکلی ندارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک خاطرنشان کرد: فرزندانم ماشین‌های مختلفی مانند پژو ۲۰۶، نیسان و مزدا دارند و طرح ترافیک ندارند اگر می خواستم در این ۴ ماه به آنها طرح تخصیص می‌دادم.

او افزود: در سال‌های گذشته بعضی از افرادی که آرم طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کردند دارای شغل خبرنگاری نبودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    راه را صرفا براي طبقه اشراف هموار مي كنيد