| کد خبر: 255609 |

تولید ریل ملی با استانداردهای جهانی توسط فولادساز باسابقه کشور

◄ ذوب آهن اصفهان ریل مورد نیاز پروژه های قطار شهری مشهد را تامین می کند

شرکت ذوب آهن اصفهان باسابقه ترین فولادساز کشور در طرح قطار شهری مشهد تامین ریل این پروژه را به عهده دارد و ریل های ملی با استاندارد جهانی به منظور استفاده در این پروژه تولید کرده است.

تین نیوز

شرکت ذوب آهن اصفهان باسابقه ترین فولادساز ایران در طرح قطار شهری مشهد تامین ریل این پروژه را به عهده دارد و ریل های ملی با فناوری بومی و استاندارد جهانی به منظور استفاده در این پروژه تولید کرده است.

به گزارش تین نیوز، پیش از آغاز تولید ریل های داخلی در شرکت ذوب آهن اصفهان ، ایران در تامین این ریل ها کاملا به کشورهای خارجی متکی بود اما با همت و تلاش متخصصان شرکت ذوب آهن اصفهان، وابستگی به خارج در حوزه ریل به نقطه پایان رسید.

در حال حاضر پروژه های ریلی متعددی در کشور با همکاری بخش ریل سازی ذوب آهن اصفهان و تولیدات این شرکت در حال انجام است که از آن جمله می توان به پروژه 50 کیلومتری قطار شهری مشهد اشاره کرد.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان پنج ‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ضمن بازدید از این پروژه، با کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز دیدار کرد.

همکاری ذوب آهن اصفهان و قطار شهری مشهد افزایش می یابد

کوهی در این دیدار با اشاره به توانمندی شرکت ذوب آهن اصفهان برای تامین ریل مورد نیاز قطار شهری این شهر و همچنین سایر شرکت های قطار شهری کشور گفت : همکاری و تعامل این دو سازمان نتایج خوبی به همراه داشته است و قطعا توسعه می یابد.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان با بهره گیری از توان و تخصص تلاشگران خود موفق به بومی سازی تکنولوژی ساخت ریل شده است، گفت: این شرکت قادر به تولید انواع ریل مورد نیاز قطارهای شهری کشور است و این ریل ملی را مطابق استانداردهای جهانی تولید می کند.

وی همچنین از همکاری نزدیک ذوب آهن با شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: تولید محصولات جدیدی همچون ریل ملی و تامین شصت و هشت مکانیزم مرتبط با حوزه ریلی از جمله دریچه کشویی، قطعات یدکی، چرخ و محور قطار و ... حاصل این همکاری بوده است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری های موثر این شرکت با ذوب آهن اصفهان گفت: با توجه به همکاری های سال های قبل و همچنین ۵۰ کیلومتر پروژه ریلی که در مشهد در دست اقدام داریم، می توانیم همکاری و تعامل خوبی با این شرکت داشته باشیم.

گفتنی است؛ سال گذشته به منظور توسعه قطار شهری مشهد سند همکاری تامین ‌ریل‌ ملی خطوط قطار شهری مشهد با ذوب آهن اصفهان منعقد شد.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باسلام
    آیا قیمت محصولات ذوب آهن در رقابت با محصولات خارجی توجیه اقتصادی دارد و می تواند تولید را توجیه کند آنچه ما شنیده ایم محصولات ایشات بسیار گرانتر از نمونه خارجی وهمچنین با کیفیت پائین تر می باشند به نظر می رسد اگر نخواهیم ولو محدود برای ایشان رقیب داشته باشیم بیماری خودرو سازی کشور در این حوزه هم خودش را نشان خواهد داد یعنی کیفیت پائین وقیمت بالا وزمان تحویل دهی طولانی و این یعنی عقب ماندگی پروژه های ریلی