| کد خبر: 248777 |

اختصاص بودجه مصوب قطار شهری مشهد از سوی دولت

شهردار مشهد خواستار اختصاص بودجه مصوب قطار شهری مشهد از سوی دولت شد.

تین نیوز

شهردار مشهد خواستار اختصاص بودجه مصوب قطار شهری مشهد از سوی دولت شد.

به گزارش تین نیوز، عبدالله ارجائی  در جلسه امضای سند همکاری تأمین ریل ملی خطوط  قطار شهری  مشهد با اشاره به سفر هیئت دولت به مشهد و تصویب ۶ هزارمیلیارد تومان برای قطارشهری مشهد اظهار کرد: مصوبه به تنهایی کافی نیست و از دولت می خواهیم که این بودجه را تخصیص دهد.

شهردار مشهد بیان کرد: با امضا تفاهم نامه همکاری مشترک در حمایت از تولید ریل در ایران، ‌ریل‌ ملی زیر چرخ خطوط مترو  کلانشهر مشهد قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای ضروری خطوط مترو تأمین ریل است که تاکنون از کشورهای اسپانیا، آلمان و برخی کشورهای اروپایی خریداری می شد که این امر هزینه های زیادی را به دنبال داشت.

ارجائی بیان کرد: شهرداری مشهد با دو هدف حمایت از تولید ملی و صرفه جویی در هزینه ها اقدام به عقد تفاهم نامه خرید ریل کرده است. طبق این تفهاهم نامه در گام اول ریل مورد نیاز برای فاز اول خط سه مترو مشهد تولید خواهد شد.

شهردار مشهد در ادامه اظهار کرد: یکی از مسائل پر اهمیت در شهرهای بزرگ دنیا حمل و نقل عمومی است که اگر به موقع به آن پرداخته نشود، ممکن است دچار چالش فراوان شود. تقاضای سفر در شهرهای بزرگ افزایش پیدا می کند و اگر قرار باشد از حمل و نقل عمومی استفاده نشود شهرها تبدیل به پارکینگ بزرگ خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هر یک و نیم کیلومتر یک هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: برای فاز اول خط سه مترو مشهد نه همت یا نه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ارجائی افزود: از دولت می خواهیم طبق مصوبه سفرهای استانی رئیس جمهور اعتبار مورد نیاز متروی مشهد را تخصیص دهد. هدف ما در مشهد و حمل و نقل ریلی تسهیل رفت و آمد زائران امام رضا (ع) است، لذا باید هم به این خط و هم همه مسائل مشهد توجه ملی شود.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات تخصیص داده شود و اقدامات به خوبی صورت بگیرد، تا پایان همین دوره مدیریت شهری شاهد بهره برداری از این فاز خواهیم بود.

وی در ادامه به وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر مشهد اشاره کرد و افزود: امروز در مشهد بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس در حال خدمت رسانی به شهروندان است، هرچند نیاز مشهد دو برابر این عدد است. در مشهد هشتصد و پنجاه هزار نفر سفر در روز انجام می شود.

ارجائی با بیان اینکه تأمین ناوگان جدید یکی از نیازهای مشهد است افزود: میانگین سنی ناوگان مشهد نیز افزایش پیدا کرده است و در چهار سال گذشته تنها دویست دستگاه اتوبوس وارد حمل و نقل عمومی شهر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.