| کد خبر: 245312 |

تکمیل و بهره برداری پروژه‌ های ریلی گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تکمیل راه آهن رشت- آستارا و رشت- کاسپین موجب تحول اقتصادی استان می‌شود، گفت: این پروژه‌ها به زودی به بهره برداری می‌رسد.

تین نیوز

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تکمیل راه آهن رشت- آستارا و رشت- کاسپین موجب تحول اقتصادی استان می‌شود، گفت: این پروژه‌ها به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، اسدالله عباسی با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت- آستارا و رشت- کاسپین موجب تحول اقتصادی استان گیلان می‌شود، اظهار کرد: این موضوع اقتصاد دریایی و گردشگری استان گیلان را به نقطه مطلوبی می‌رساند.

استاندار گیلان با بیان اینکه قطعه ۶ راه آهن رشت به کاسپین پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد دارد و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل آن به پیمانکاران پرداخت شده است، افزود: قطعه ۷ پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام این قطعه این پروژه تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از قطعه‌های آزاد راه رشت به قزوین ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: یکی از قطعات این آزاد راه به دلیل آنکه لاینینگ تونل آن در حال ساخت است کمی زمان‌بر شده اما مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان از بودجه سال گذشته را برای آن پرداخت کردیم و بخش دیگر آن نیز این ماه پرداخت می‌شود.

عباسی اضافه‌کرد: آزادراه رشت -قزوین ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۸ کیلومتر آن باقی مانده و با تکمیل قطعه‌ای از آن که از سمت منجیل است که با تأخیر همراه بوده به زودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

استاندار گیلان با اشاره به رایزنی‌ها برای توسعه پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده به زودی پرواز به آستاراخان روسیه در این فرودگاه را اندازی می‌شود.

وی بیان اینکه شالیزارهای ما امسال ۲۰ درصد افزایش تولید در سطح دارند، افزود: ارقام جدید برنج نیز امسال رونمایی می‌شود و کشاورزان می‌توانند با آشنایی و معرفی بیشتر این ارقام از سال آینده از آنها استفاده و کشت کنند.

استاندار گیلان اضافه کرد: به فرمانداران دستور دادم که مناطقی از استان که امسال تنش آبی بیشتری داشتند را شناسایی و آسیب‌شناسی کنند و از تجربه‌های خوبی که امسال برای رفع مشکلات کم آبی به دست آوردیم برای آینده بهره گیرند.

وی با اشاره به کاهش قطعی برق در استان گیلان بیان کرد: علاوه بر صرفه جویی که آن را از خود استانداری گیلان شروع کردیم از واردات برق به استان‌های دیگر نیز جلوگیری کردیم و همین امر موجب کاهش قطعی‌ها شده است.

عباسی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند شهری در همه جا مربوط به شهرها است، افزود: با شیوه فعلی مدیریت پسماند و میزان سرعت پروژه‌های مربوطه مخالف هستم زیرا با چنین سرعتی نمی‌توانیم به وعده‌هایی که به مردم داده ایم عمل کنیم لذا باید به کارها سرعت داده و جهادی کار کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرعت و روند پیشرفت پروژه‌های مدیریت پسماند راضی کننده نیست، تصریح کرد: گزارشات و مشاهدات نشان می‌دهد که کم کاری‌هایی درباره مدیریت پسماند در برخی شهرستان‌های استان وجود دارد که شیوه کار باید اصلاح شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.