| کد خبر: 201545 |

جهانگیری:ضرورت تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت وکلانشهرها

معاون اول رییس جمهور با اشاره به افزایش استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ، بر ضرورت تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و کلانشهرهای کشور تاکید کرد.

تین نیوز

معاون اول رییس جمهور با اشاره به افزایش استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ، بر ضرورت تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و کلانشهرهای کشور تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، جهانگیری صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسی نحوه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ‌ با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای تامین خودروهای جمعی در شهرهای بزرگ، تاکید کرد: ضرورت دارد همه دستگاه های ذی ربط برای اجرای مصوبه شورای اقتصاد در خصوص تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر برای سایر کلانشهرها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: دولت منابع مالی لازم برای نوسازی اتوبوس های فعلی تهران و شهرهای بزرگ را تامین می کند و باید بلافاصله کار بازسازی و نوسازی این اتوبوس ها آغاز شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه حدود ۸۰۰ میلیون دلار ارز برای تهیه ۶۳۰ واگن برای رفع نیاز مترو تهران تامین شده است، گفت: دولت از شهرداری تهران و شرکت های سازنده واگن و وزارت کشور می خواهد در اسرع وقت نسبت به ساخت واگن ها و تحویل به متروی تهران اقدام نمایند.

وی افزود: حمایت از شرکت های خودروسازی و واگن سازی علاوه بر راه اندازی مجدد خطوط تولید موجب اشتغالزایی از یکسو و کمک به افزایش رفاه مردم از سوی دیگر می شود.

در این جلسه محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و افزایش تمایل مردم برای استفاده از مترو و اتوبوس خواستار توجه جدی تر دولت برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهر تهران شد.

همچنین شهردار تهران با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پس از افزایش قیمت بنزین گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و ضرورت تجهیز و نوسازی آن برای ارایه خدمت بهتر به شهروندان ارایه کرد.

همچنین معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گزارش دیگری به وضعیت حمل و نقل عمومی در کلانشهرها پرداخت و اجرای مصوبه شورای اقتصاد برای تامین ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس جدید را ضروری خواند.

در این جلسه که وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، شهردار و رییس شورای شهر تهران و برخی مدیران شرکت های خودروساز حضور داشتند، مقرر شد بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ظرف یک هفته اقدامات لازم را برای تامین منابع مورد نیاز برای ساخت ۶ هزار دستگاه اتوبوس جدید به منظور واگذاری به شهرداری تهران و سایر کلانشهرها انجام دهند و نتیجه را گزارش کنند.

در این جلسه مقرر شد با توجه به تامین منابع مالی و امضای تفاهم نامه های لازم میان دستگاه های ذی ربط، ‌ بازسازی و نوسازی هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت آغاز شود و این برنامه در سایر شهرها نیز دنبال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.