| کد خبر: 193657 |

طرح زوج و فرد فاقد ابزارهای کنترلی بود

یک کارشناس حمل و نقل و ترافیک شهری طرح کنترل آلودگی هوا را نسبت به طرح زوج و فرد پیشرفته‌تر دانست و گفت: به هیچ وجه طرح زوج و فرد ابزارهای کنترلی برای ورود خودروها به محدوده ترافیکی را نداشت.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل و ترافیک شهری طرح کنترل آلودگی هوا را نسبت به طرح زوج و فرد پیشرفته‌تر دانست و گفت: به هیچ وجه طرح زوج و فرد ابزارهای کنترلی برای ورود خودروها به محدوده ترافیکی را نداشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری برنا، شهاب الدین کرمانشاهی ضمن بیان این مطلب با بیان اینکه باید به سیستم اجازه داد تا در بلندمدت اثر طرح ترافیک جدید را بررسی کند، اضافه کرد: اگر طرح کنترل آلودگی هوا با وضعیت فعلی، حجم ترافیکی را کاهش ندهد باز هم نسبت به طرح زوج و فرد علمی و کارشناسی‌تر است. در اکثر کشورهای پیشرفته این طرح اجرا شده و نتایج خوبی هم داشته است.

وی طرح کنترل آلودگی هوا را طرحی قابل مدیریت دانست و گفت: اگر مشاهده شود که حجم ترافیکی وارد شده بیش از ظرفیت استاندارد زیست محیطی مجموعه است با ابزار در دست می‌توان آن را کنترل کرد. این ابزار کنترلی عبارت‌اند از تنظیم تعداد روزهای رایگان افراد و تغییر قیمت ورود به محدوده طرح ترافیک.

این کارشناس ترافیکی با بیان اینکه در طرح زوج و فرد امکانات کنترلی وجود نداشت، عنوان کرد: طرح ترافیکی جدید نسبت به طرح گذشته پیشرفت داشته و به لحاظ عدالت، قابل کنترل و قابل مدیریت بودن وضعیت بهتری دارد. باید ویژگی‌های شاخص این طرح مورد حمایت قرار گیرد.

کرمانشاهی در مورد محدودیت‌های این طرح، توضیح داد: طبیعی است هرچقدر سخت گیری در ورود خودروها به محدوده بیشتر باشد محدودیت برای افراد بیشتر می‌شود. شهرداری باید توجه کند ضمن اعمال این سخت گیری‌ها، افکار عمومی را برای اجرای محدودیت‌ها روشن و علت اعمال آن را بارها تببین کند. همچنین شهروندان باید بدانند که از ظرفیت موجود طرح ترافیکی همه می‌توانند به صورت عادلانه استفاده کنند.

این کارشناس ترافیکی با بیان اینکه جایگزین محدودیت‌ها برای استفاده از خودروی شخصی حمل و نقل عمومی است، گفت: ضمن اعمال این محدودیت‌ها باید وضعیت حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کند. باید تلاش شود که تغییرات مثبتی برای استفاده کاربران از حمل و نقل عمومی ایجاد شود. همچنین باید بر اطلاع رسانی، بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی و اختصاص مسیرهای ویژه بیشتر کار شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.