| کد خبر: 187960 |

◄ تاکسی های انلاین از اجرای سنتی طرح سهمیه‌بندی نگران هستند

امروزه حمل و نقل های استارتاپی و مسائل پیرامون انها به یکی از چالش ها برای حاکمیت و مدیریت شهری به منظور کاستن از ترافیک و آلودگی هوا بدل شده است. به گونه ای که اخیراً صحبت‌هایی نیز از تخصیص سهمیه سوخت برای این بخش به گوش می رسد.

تین نیوز

امروزه حمل و نقل های استارتاپی و مسائل پیرامون آنها به یکی از چالش های مدیریت شهری به منظور کاستن از ترافیک و آلودگی هوا بدل شده است. به گونه ای که اخیراً صحبت‌هایی نیز از تخصیص سهمیه سوخت برای این بخش به گوش می رسد.

اگرچه تا این لحظه اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین معلق مانده است اما استارتاپ‌های تاکسی از اجرای سنتی طرح سهمیه‌بندی نگران هستند.

به گزارش تین نیوز، در حالی که دولت همچنان از چگونگی اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین پرده برنداشته است، نمایندگان مجلس نیز با اجرای آن مخالفت کرده‌اند اما از احیای مجدد کارت سوخت خبر داده‌اند.

پنج استارتاپ حمل‌ و نقل آنلاین شامل اسنپ، تپسی، الوپیک، کارپینو و ماکسیم به طور جداگانه مواضع خود را درباره سهمیه‌بندی بنزین اعلام کرده‌اند.

ژوبین علاقبندبه ، مدیرعامل اسنپ اعلام کرد با توجه به تعداد بالای تاکسی‌های اینترنتی باید سهمیه‌ای از بنزین به آنها اختصاص پیدا کند تا مانع از افزایش قیمت‌ها به صورت نجومی شوند.

مهدی نایبیبه نقل از تجارت نیوز، مدیرعامل الوپیک هم گفته است که در صورت دریافت نکردن سهمیه کافی برای پیک‌هایش، سیاست افزایش نرخ کرایه را در دستور کار قرار می‌دهد.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی نیز  از اجرای مکانیزم سنتی طرح سهمیه‌بندی بنزین و مشکلاتی که برای آنها به همراه دارد، ابراز نگرانی کرد.

او گفت که این تصمیم‌ها به‌صورت رسمی به آنها اعلام نشده و آنها شدیدا از این جهت که نحوه دادن این سهمیه چگونه خواهد بود نگران هستند.

از سوی دیگر رضا جوکار، مدیر ارشد تاکسی آنلاین کارپینو گفت که پیشنهاد اعطای تسهیلات دوسگانه سوز را به جای سهمیه بنزین در جلسات استارتاپ‌ها با دولت مطرح کرده تا از این رهگذر مصرف روزانه ۹۰ میلیون لیتری بنزین نیز در کشور کاهش یابد.

و در نهایت، حمید بذرگر مدیرعامل تاکسی ماکسیم به تجارت نیوز اعلام کرد موافق تک نرخی شدن قیمت بنزین حتی با افزایش قیمت است، چرا که این راهکار مشکلات چگونگی اختصاص سهمیه استارتاپ‌ها را از بین می‌برد.

با وجود همه پیش‌بینی‌ها اما به نظر می‌رسد احتمال و اما و اگر در اظهارات مدیران تاکسی‌های آنلاین تا زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین ادامه خواهد داشت.

با این اتفاق و اعلام نظرات مدیران عامل حمل و نقل های استارتاپی، به نظر می رسد به تدریج تخصیص سهمیه به حمل و نقل اینترنتی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.