| کد خبر: 185461 |

در هجدهمین جلسه‌ی شورای فرهنگی و اطلاع‌رسانی معاونت ترافیک شهرداری تهران مطرح شد؛

◄ استفاده چهار هزار مسافر از خط 6 مترو با گذشت یک روز از بهره‌برداری

بنا بر آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از ابتدای سال تاکنون (طی 2 روز گذشته) کلان‌شهر تهران 17 روز هوای پاک و 3 روز هوای سالم را تجربه کرده است که همانند سال ۹۷ در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

تین نیوز

هجدهمین جلسه شورای فرهنگی و اطلاع رسانی معاونت حمل ونقل و ترافیک برگزار و در آن بر ایمنی خط 6 مترو  بر اساس اصول فنی و مهندسی تاکید شد. شرکت مترو در این جلسه گزارش داد که تست دود نیز در خط ۶ مترو انجام شده و نشان داده که هواکش میان تونلی در این خط به درستی کار می کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی پیرحسینلو در جلسه شورای فرهنگی و اطلاع رسانی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به سیاست های معاونت ترافیک در سال 98 تصریح کرد: حفظ دستاورد کنترل آلودگی هوا، توسعه حمل ونقل عمومی، توسعه دوچرخه سواری، توسعه پارک حاشیه ای و تکمیل طرح های ترافیکی تهران ازجمله محورهای برنامه ریزی مدیریت ترافیک پایتخت در سال جدید است.

رئیس شورای فرهنگی و اطلاع رسانی معاونت ترافیک شهرداری تهران به دستاورد نظارت و کنترل مستمر بر منشا تولید آلودگی به واسطه نظارت بر معاینه فنی خودروها و کاهش روزهای آلوده ی هوای تهران اشاره کرد و گفت: تجربه ی خوشایند سال 97 و کاهش تعداد روزهای آلوده نشان داد که کنترل آلودگی هوا ممکن است و ما با کار جدی و نظارت و تمرکز بر منابع آلاینده، می توانیم آلودگی هوا را در شهر تهران کاهش دهیم. به همین منظور ادامه این سیاست ها و دفاع از دستاوردهای کاهش آلودگی هوا و توسعه بازرسی ها نیز به عنوان یکی از محورهای برنامه مدیریت ترافیک پایتخت در شهرداری تهران صورت خواهد گرفت.

بنا بر آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از ابتدای سال تاکنون (طی 2 روز گذشته) کلان شهر تهران 17 روز هوای پاک و 3 روز هوای سالم را تجربه کرده است که همانند سال ۹۷ در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

در ادامه این جلسه به حواشی مطرح شده اخیر مبنی بر ناایمن بودن خط 6 مترو و عدم نصب هواکش های لازم در این خط اشاره و مطرح شد که طی سه دهه سابقه ی ساخت مترو در کلان شهر تهران از دوره مدیریت مهندس محسن هاشمی تا امروز، هیچ یک از خطوط مورد بهره برداری با تمامی تجهیزات افتتاح نشده است، بلکه تجهیزات و امکانات همیشه در حد استاندارد تامین شده و سپس به نسبت ظرفیت و نیازی که ایجادشده، توسعه یافته است.

خط 6 مترو روز یکشنبه هجدهم فروردین ماه با 3 ایستگاه به بهره برداری رسیده است که در طراحی بر اساس اصول فنی و مهندسی، نهایتا نیازمند 7 هواکش در داخل تونل است. این خط هم اکنون با سرفاصله تقریبی ۲۵ دقیقه راه اندازی شده که در آینده نزدیک به ۱۵ دقیقه کاهش خواهد یافت. نیاز به نصب هواکش نیز طبق ضوابط فنی وابسته به سناریوی بهره برداری است که به گفته کارشناسان با سرفاصله فعلی و طول مسیر افتتاح شده، استاندارد آن به طور کامل رعایت شده است. چنان که شرکت مشاور این پروژه نیز به طور کتبی این موضوع را تایید کرده است.

درعین حال بر اساس گزارش شرکت مترو در این جلسه، شب گذشته مجددا تست دود در این خط و در محدوده ایستگاه های بهره برداری شده انجام گرفته و تایید شده که تخلیه دود بدون هیچ مشکلی صورت می گیرد.

بر اساس گزارش شرکت بهره برداری مترو، از زمان آغاز مسافرگیری خط 6 مترو تا پایان روز دوشنبه بیش از 4 هزار نفر در این خط که تنها 3 ایستگاه آن افتتاح شده، سفرکرده اند که نشان دهنده استقبال گسترده و نیاز شهروندان محدوده جنوب شرقی تهران به دسترسی به شبکه متروی درون شهری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.