| کد خبر: 271085 |

نقش محوری قزاقستان در کریدور میانی

نقش محوری حمل ونقل جاده ای در تجارت، در جلسه دبیر کل اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای و سفیر قزاقستان در سازمان تجارت جهانی در صدر دستور کار قرار گرفت.

تین نیوز

نقش محوری حمل ونقل جاده ای در تجارت، در جلسه دبیر کل اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای و سفیر قزاقستان در سازمان تجارت جهانی در صدر دستور کار قرار گرفت.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، کشوری محصور در خشکی در قلب تجارت شرق به غرب، قزاقستان، نقش محوری به عنوان یک کشور ترانزیتی، به ویژه به عنوان بخش ضروری از کریدور میانی ایفا می کند. دبیر کل  اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای، آمبرتو دی پرتو و سفیر و نماینده دائم جمهوری قزاقستان در سازمان تجارت جهانی WTO، ژانار آزیتژان، اخیراً در مورد حمل و نقل جاده ای و نقش TIR در حصول اطمینان از کارآمد و ایمن بودن تجارت بحث کردند.

TIR به گسترش خود در آسیا و فراتر از آن ادامه می دهد. کریدورهای اتصال قزاقستان به چین از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. در سال گذشته، مسیر جدید TIR چین – قزاقستان فعال شد. آمبرتو دی پرتو  بر اهمیت TIR و ابزارهای دیجیتال آن برای افزایش امنیت و شفافیت تجارت تاکید کرد.

قزاقستان اولین کشور در منطقه بود که خطوط سبز TIR (خطوط سریع السیر در گذرگاه های مرزی برای ترافیکTIR) را در سال 2019 معرفی کرد. خطوط سبز TIR زمان عبور از مرز را کاهش می دهد، جریان های ترانزیت را با مکانیسم های مدیریت ریسک بهینه می کند و امنیت ترانزیت را نیز افزایش می دهد.

با توجه به اینکه مرزهای چین در حال حاضر کاملاً باز است، ایجاد خطوط سبز در تمام گذرگاه های مرزی چین و قزاقستان می تواند کارایی و امنیت ترانزیت قزاقستان را افزایش دهد. آسیای مرکزی در دیجیتالی سازی TIR پیشرو است. هر پنج کشور آسیای مرکزی اکنون در راه دیجیتالی کردن کامل TIR با eTIR هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.