| کد خبر: 270814 |

چشم انداز پروژه ۱۷۰ کیلومتری عربستان یک سراب بیابانی است؟

گزارش جدید حاکی از آن است که فاز اولیه پروژه «لاین» عربستان بسیار ساده تر از آن چیزی است که در ابتدا برنامه ریزی شده بود.

تین نیوز

با توجه به اندازه حیرت انگیز پروژه «لاین» به طول ۱۷۰ کیلومتر(۱۰۵ مایل) حقیقت سنجی آن اجتناب ناپذیر بود و اکنون یک گزارش جدید حاکی از آن است که فاز اولیه این پروژه بسیار ساده تر از آن چیزی است که در ابتدا برنامه ریزی شده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از یک منبع ناشناس آشنا با این پروژه، بیان می کند که مقامات از مبالغ هنگفتی که برای این پروژه صرف می شود و عدم وجود سرمایه گذاری خارجی برای کمک به پرداخت آن، عصبی شده اند و به نظر می رسد حتی عربستان سعودی نیز بودجه بی نهایت برای آن ندارد.

به نقل از نیواطلس، این پروژه ی موسوم به «لاین» به شکل یک ساختمان آینه ای عظیم خواهد بود که ارتفاع آن به ۵۰۰ متر می رسد و تقریبا به بلندی بلندترین آسمان خراش ایالات متحده خواهد بود. عرض آن ۲۰۰ متر برنامه ریزی شده بود اما طول اولیه آن اکنون تنها ۲.۴ کیلومتر خواهد بود که تا سال ۲۰۳۰ تکمیل می شود.

لاین بخشی از پروژه ی نئوم و یک سازه ی آینه ای عظیم در بیابان عربستان است که انتظار می رود شهری با جمعیتی حدود ۹ میلیون نفر را در خود جای بدهد.

ابرپروژه «نئوم» عربستان؛ رویا یا واقعیت؟

توجه به این نکته مهم است که برنامه همیشه این بوده که این بنا به صورت مرحله ای ساخته شود، بنابراین طول نسبتا کم فاز اول آن لزوما به خودی خود یک شکست قابل توجه به حساب نمی آید. با این حال، به طور واضح تر، قرار بود تا سال ۲۰۳۰ میزبان جمعیتی بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر باشد و طبق این گزارش، اکنون این جمعیت به کمتر از ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

ایده این است که پس از آن، لاین به طور بالقوه مانند هر شهر معمولی به رشد خود ادامه دهد و مناطق مسکونی، مشاغل و جاذبه های گردشگری جدید در صورت نیاز به آن اضافه شود که همه این موارد زیر نظر سیستم های هوش مصنوعی و نظارت شدید برای کمک به نظارت بر نیاز به انرژی است.

با فرض اینکه هیچ شکست دیگری وجود نداشته باشد، لاین همچنان یک پروژه بسیار جاه طلبانه است. با این حال، هیچ ظاهر جذابی دستکم در ابتدا وجود ندارد. چشم انداز آرمان شهری شاهزاده محمد بن سلمان از شهری آینه ای برای ۹ میلیون نفر در شن محدود شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.