| کد خبر: 260699 |

افزایش ظرفیت عملیات کانتینری دی پی ورلد در پایانه های مختلف خود در سراسر جهان

دی پی ورلد امارات متحده عربی که مرکز آن در دبی قرار دارد، در تلاش برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد بازارهای کلیدی دنیا انتظار دارد تا ۳ میلیون تی ای یو ظرفیت عملیات کانتینری خود را تا پایان سال افزایش دهد و آنرا به مجموع ناخالص ۹۳.۶ میلیون تی ای یو برساند.

تین نیوز

دی پی ورلد امارات متحده عربی که مرکز آن در دبی قرار دارد، در تلاش برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد بازارهای کلیدی دنیا انتظار دارد تا ۳ میلیون تی ای یو ظرفیت عملیات کانتینری خود را تا پایان سال افزایش دهد و آنرا به مجموع ناخالص ۹۳.۶ میلیون تی ای یو برساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، توسعه بندر سوکدو در جمهوری دومینیکن با افزایش ظرفیت ۱.۲ تی ای یو،، بندر یاریمکا (ترکیه) با ۵۷۹ هزار تی ای یو، بندر سخنا (مصر) با ۵۰۰ هزار تی ای یو و بندر جده (عربستان سعودی) با ۲۰۰ هزار تی ای یو در سال جاری تکمیل خواهد شد.

سلطان احمد بن سلیم، رئیس و مدیر عامل گروه دی پی ورلد گفت: ما متعهد هستیم که در زیرساخت های خود سرمایه گذاری کنیم تا امکان پاسخگویی به تقاضای رو به رشد تجارت را برآورده سازیم.

این افزایش ظرفیت، موقعیت ما را به عنوان ارائه دهنده راه حل های زنجیره تامین جهانی که اقتصادها، مشاغل و مصرف کنندگان را در سراسر جهان به هم متصل می کند، بیشتر تقویت خواهد کرد.

 دروری (یک مرکز مطالعاتی مرجع در عرصه کشتیرانی، خدمات بندری، لجستیک و زنجیره تامین جهانی) پیش بینی کرده که عملکرد بنادر کانتینری جهان در سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با ۹ درصد رشد به ۹۳۲ میلیون تی ای یو خواهد رسید.

برنامه های DP World برای افزایش ظرفیت در حالی انجام می شود که افزایش تورم، ازدیاد هزینه های زندگی و عدم قطعیت در عرصه های ژئوپلیتیکی باعث نگرانی در مورد آینده تجارت جهانی و مقدار  تقاضا برای حمل و نقل می شود.

مدیر ارشد عملیات بنادر و ترمینال های DP World  گفت: ما باید یک دیدگاه بلند مدت از اقتصاد جهانی داشته باشیم و به این نگاه کنیم که چگونه تقاضا تغییر خواهد کرد و چطور می توانیم آن را به کارآمدترین شکل برآورده کنیم. هدف میان مدت ما رسیدن به ظرفیت ۱۰۰ میلیون تی ای یو در سال، مشروط به وجود تقاضا است.

استفاده از فناوری دلیل اصلی خوش بینی مدیران به تجارت جهانی است. پروژه های توسعه دیجیتالی سازی با کمک فناورهای جدید و سیستم های عامل مدرن عملیات ترمینالها (TOS) به امید افزایش بیشتر ظرفیت و ساده سازی عملیات بنادر برای ارائه خدمات کارآمدتر به مشتریان تمرکز می کنند.

 دی پی ورلد با معرفی تجهیزات خودکار قصد دارد ظرفیت جابجایی خود را افزایش داده و با جایگزین کردن نیروی برق به جای سوختهای فسیلی باعث کاهش انتشار آلاینده ها در محیط زیست شود.

در ماه فوریه امسال، دی پی ورلد امتیاز بزرگی را برای توسعه، بهره برداری و نگهداری ترمینال کانتینری Tuna-Tekra در بندر Deendayal هند به دست آورد، که پس از تکمیل یک اسکله ۱۱۰۰ متری به ظرفیت عملیاتی ۲.۱۹ میلیون تی ای یو در سال می رسد.

 در ماه مارس ۲۰۲۳، دی پی ورلد اولین استفاده تجاری از سیستم ذخیره سازی BOXBAY (سیستم نوین چیدمان کانتینر در محوطه های کانتینری در طبقات بیشتر بدون دخالت تجهیزات سنتی) را در ترمینال Pusan Newport Corporation (PNC) در کره جنوبی اعلام کرد تا کارایی بیشتری را برای ترمینال مذکور به ارمغان آورد.

 همچنین انتظار می رود DP World تا پایان سال جاری میلادی عملیات خود را در پایانه کانتینری جدید Belawan (BNCT) اندونزی در شمال سوماترا آغاز کند. هدف این پروژه افزایش ظرفیت ترمینال به ۱.۴ میلیون تی ای یو، جذب بیشتر ترافیک خطوط لاینر و تقویت موقعیت آن به عنوان دروازه اصلی تجاری و لجستیک در تنگه مالاکا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.