| کد خبر: 249700 |

خداحافظی با ملکه آسمان ها بعد از ۵۰ سال:

آخرین هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ آماده تحویل می شود

بوئینگ، تولید هواپیمای پهن پیکر دو موتوره ۷۴۷ را بعد از ۵۰ سال متوقف می کند و آخرین بوئینگ ۷۴۷ اوایل سال آینده میلادی تحویل می شود.

تین نیوز

بوئینگ، تولید هواپیمای پهن پیکر دو موتوره ۷۴۷ را بعد از ۵۰ سال متوقف می کند و آخرین بوئینگ ۷۴۷ با شماره ۱۵۷۴ اوایل سال آینده میلادی به شرکت هواپیمایی باربری اطلس ایر تحویل داده می شود.

به گزارش تین نیوز ،آخرین هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ روز گذشته از کارخانه تولید این شرکت در شمال سیاتل خارج شد و مراحل آماده سازی نهایی را طی می کند تا به خطوط هوایی منتقل شود.

بوئینگ پیش تر تأیید کرده بود که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ تولید بوئینگ 747 را متوقف کند و حالا با تولید آخرین ملکه آسمان ها، این تصمیم عملی می شود. خطوط هوایی به دنبال مدل های جدیدی هستند که نسبت به مدل های قدیمی ارزان قیمت تر باشند. شرکت هواپیمایی باربری اطلس ایر تأیید کرده است که بوئینگ ۷۴۷ با شماره ۱۵۷۴، آخرین هواپیمای ساخته شده خواهد بود و اوایل سال میلادی به این شرکت هواپیمایی تحویل داده می شود.

پایانی بر بوئینگ ۷۴۷ بعد از ۵۰ سال

شرکت های تولید هواپیما در تلاش اند تا هواپیماهایی کم مصرف و متناسب با فناوری های جدید تولید کنند. به همین دلیل بوئینگ نیز تصمیم گرفته بود تولید بوئینگ ۷۴۷ را متوقف کند. طبق برنامه قبلی، تولید آخرین هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ روز گذشته به پایان رسید و این هواپیما از کارخانه خارج شد تا برای تحویل به خطوط هوایی آماده شود.

آخرین بوئینگ با شماره ۱۵۷۴، قرار است مراحل تست آزمایشی پرواز را طی کند. آخرین ملکه آسمان ها رنگ آمیزی می شود و احتمالاً اوایل سال آینده میلادی به شرکت حمل و نقل بار اطلس تحویل داده خواهد شد.

«کیم اسمیت»، معاون مدیرعامل و مدیر کل برنامه های بوئینگ ۷۴۷ و ۷۶۷ می گوید: «بعد از ۵۰ سال رسماً تولید بوئینگ ۷۴۷ متوقف می شود.»

بوئینگ ۷۴۷ به مدت ۵۰ سال در کارخانه ای بزرگ در شمال سیاتل تولید می شد. این ساختمان به طور خاص برای تولید جامبو جت در سال ۱۹۶۷ ساخته شد. با خداحافظی با بوئینگ ۷۴۷، امید است هواپیماهای جدید بتوانند وارد ناوگان هوایی شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هومن 0 0

    بویینگ 747 چهار موتوره هست نه دو موتوره .