| کد خبر: 248186 |

ایجاد پنجره واحد دریایی IMO از اول ژانویه ۲۰۲۴ اجباری می شود

ایجاد پنجره واحد دریایی IMO به منظور ثبت اطلاعات مورد نیاز صنعت حمل و نقل دریایی و کاهش بروکراسی اداری از اول ژانویه ۲۰۲۴ برای تمامی دولت ها ی متعهد کنوانسیون (FAL) اجباری می شود.

تین نیوز

ایجاد پنجره واحد دریایی IMO به منظور ثبت اطلاعات مورد نیاز صنعت حمل و نقل دریایی و کاهش بروکراسی اداری از اول ژانویه ۲۰۲۴ برای تمامی دولت ها ی متعهد کنوانسیون (FAL) اجباری می شود.

به گزارش تین نیوز، سازمان بین المللی دریانوردی با برگزاری یک وبینار آنلاین با عنوان فرصت های برجسته پنجره واحد دریایی (MSW) تمامی شرکت کنندگان را به ایجاد این پنجره تشویق و ترغیب کرد.

در این وبینار اعلام شد فرآیند پنجره واحد که از سال ۲۰۱۹ مطرح شد و به علت همه گیری کووید ۱۹ به تعویق افتاد از اول ژانویه ۲۰۲۴ برای تمامی دولت های ساحلی اجباری خواهد شد.

بر اساس این گزارش شرکت کنندگان در این وبینار که نمایندگان IMO ، مدیران بندری و مالکان کشتی بودند، الزامات جدید را برای ایجاد این پنجره واحد مورد بررسی قرار داده و تأثیر مثبت آن را در عملیات بندری شناسایی کردند.

در گزارش IMO آمده است سیستم نرم افزاری پنجرۀ واحد دریایی؛ اطلاعات صنعت حمل و نقل دریایی شامل ورود و خروج کشتی ها، تخلیه و بارگیری، مدت زمان توقف، صدور بارنامه الکترونیکی و جابه جایی کشتی ها را ثبت خواهد کرد.

این طرح به منظور افزایش کارآیی بنادر، کاهش زمان توقف کشتی ها در بنادر، کاهش گاز های گلخانه ای در بنادر و بهبود ایمنی  بندری اجرا خواهد شد.

شرکت کنندگان در این وبینار عوامل موفقیت در اجرای پنجره واحد دریایی را اراده سیاسی کشور های ساحلی یاد کرده و ایجاد یک آژانس پیشرو به منظور هماهنگی بین دولت ها و صنعت حمل و نقل دریایی را برای اجرای پنجره واحد الزامی دانستند.

نمایندگان IMO برگزاری این وبینار را به عنوان نقطه عطفی در همکاری بین IMO و اعضا عنوان کردند  که در آن نمایندگان انجمن بین المللی بنادر (IAPH)، نمایندگان گمرکات کشور ها و ترخیص بنادر، مالکان کشتی، مدیران خطوط کشتیرانی و مؤسسه بیمکو حضور داشتند.

در این راستا قرار است یک سمپوزیوم  ترکیبی به منظور توجیه بیشتر نمایندگان کشور ها با حضور اعضای IMO در تاریخ ۱۸ و ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ توسط IMO برگزار شود که در آن کارشناسان، نمایندگان دولت ها، صاحبان صنعت کشتیرانی و سازمان های استاندارد سراسر دنیا درباره پیاده سازی دیجیتالی پنجره واحد دریایی بحث و بررسی خواهند کرد.  

IMO در پایان از تمامی دست اندرکاران و نمایندگان ترخیص بنادر، مقامات بندری، مالکان کشتی و مدیران خطوط کشتیرانی خواست برای ارائه پیشنهاد و امکان حضور در این سمپوزیوم از طریق  ایمیل falsec@imo.org  پیام های خود را ارسال کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.