| کد خبر: 244178 |

◄ هراس جانسون از اعتصاب کارکنان راه‌آهن انگلیس

آمادگی کارکنان راه‌آهن انگلیس برای اعتصاب در اعتراض به کاهش دستمزدها کابوس جدیدی را برای ادامه قدرت بوریس جانسون که به تازگی از فشارها برای استعفا به خاطر رسوایی پارتی گیت جان سالم به در برد، ایجاد کرده است.

تین نیوز

آمادگی کارکنان راه‌آهن انگلیس برای اعتصاب در اعتراض به کاهش دستمزدها  کابوس جدیدی را برای ادامه قدرت بوریس جانسون که به تازگی از فشارها برای استعفا به خاطر رسوایی پارتی گیت جان سالم به در برد، ایجاد کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هرچند نخست وزیر انگلیس توانست به رغم تخلفات آشکار در آنچه که با حضور جانسون درمهمانی ها در ایام کرونا که به ماجرای رسوایی پارتی‌گیت شهرت یافت، از سد رای عدم اعتماد هم حزبی‌هایش عبور کند، اما سایه ابهام، ناامیدی و بی‌اعتمادی بر فضای سیاسی انگلیس حاکم شده و پیش بینی ناظران سیاسی نشان می دهد که دوران بوریس جانسون در قدرت چندان دوام نخواهد آورد.

اکنون بروز اعتراض ها و برنامه برای اعتصاب های سراسری چالش جدیدی را برای دولت متزلزل جانسون به بار آورده است. 

خبرگزاری رویترز  در این زمینه گزارش داد : بیش از ۵ هزار نفر از کارگران راه آهن انگلیس در روزهای ۲۱، ۲۳ و ۲۵ ژوئن (۳۱ خرداد و ۲ و ۴ تیر)  اعتصاب خواهندکرد.

وزیر حمل و نقل انگلیس اعتصاب کارگران را که بزرگترین از نوع خود در ۳۰ سال گذشته خواهد بود محکوم کرده و گفته این اعتصاب باعث هرج مرج برای کارگران و دانشجویان در سراسر کشور خواهد شد.

گراند شاپس این اعتصاب را «اشتباهی بزرگ» توصیف کرده که باعث توقف رسیدن مردم به وقت های بیمارستانی، شرکت در امتحانات یاحضور در محیط کار خواهد شد.

اعتصاب های این هفته درحالی انجام می‌شود که فرودگاه‌های انگلیس به دلیل تاخیر و یا باطل شدن پروازه ها در لحظه آخر دچار  هرج و مرج شده اند و بسیاری از انگلیسی ها با تاخیرهای بزرگی در دفتر رسیدگی به گذرنامه‌ها مواجه شدند.

این تحولات همچنین فشارها  بر خانوارهای انگلیسی را نشان می‌دهد که بیشترین کاهش هزینه‌های زندگی را از دهه ۱۹۵۰ تاکنون تجربه می‌کنند. کارگران راه‌آهن می‌گویند در زمانی که تورم در حال افزایش است، با کاهش در ارزش دستمزد خود مواجه هستند.

شاپس در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر این که دولت باید برای تحمیل توافق و جلوگیری از اعتصاب وارد عمل شود، روز یکشنبه گفت که این وظیفه کارفرمایان است که با کارگران خود مذاکره کنند.

وزیر حمل ونقل انگلیس اتحادیه های کارگری را در این اعتصاب ها مقصر می داند اما مایک لینچ رئیس اتحادیه کارگری حمل و نقل، دریانوردی و ریلی گفته است که این اتحادیه فقط به دنبال افزایش دستمزدها به گونه ای است که پاسخگوی افزایش هزینه های زندگی باشد ولی کارپردازان این بخش پیشنهادهایی را داده اند که ممکن است هزاران نفر شغل خود را از دست بدهند.

حزب اصلی اپوزیسیون کارگر در انگلیس گفته که دولت باید برای یافتن راه حلی مناسب در مذاکرات شرکت کند.

لیزا ناندی، مسئول سیاستگذاری حزب کارگر در مقابله با نابرابری های منطقه ای، با اشاره به اهداف اعلام شده برای کاهش عدم توازن اقتصادی منطقه ای، گفت: این همان دولتی است که در سال ۲۰۱۹ با وعده ارتقاء به قدرت رسید.

وی گفت: در عوض چیزی که دولت ریاست آن را برعهده داشت هرج و مرج مطلق در بنادر، راه آهن و فرودگاه ها و هر جایی است که می روید. دلیل آن این است که این دولت نمی تواند از عهده مسئولیت خود بر آید.

به گزارش ایرنا، روز شنبه (دیروز) نیز هزاران معترض به افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی و تورم بی سابقه در انگلیس، در خیابان‌های لندن دست به تظاهرات زدند.

معترضان با حمل پلاکاردهایی که روی آن نوشته بود جنگ را متوقف کنید و به فقر پایان دهید، به سمت میدان مقابل پارلمان راهپیمایی کردند.

این حرکت اعتراضی از سوی فدراسیون کارگران انگلیس سازمان‌دهی شده بود.

دبیر کل فدراسیون کارگران انگلیس حزب بوریس جانسون را «حزب کاهش دستمزدها» نامید و گفت آن‌ها به کسانی که در ایام همه‌گیری کرونا «فداکاری‌های خارق‌العاده‌ای» انجام داده‌اند، پشت کرده‌اند.

قیمت اجناس و انرژی در انگلیس بر اثر عواملی مانند برگزیت، همه‌گیری کرونا و شرایط ناشی از جنگ در اوکراین طی ماه‌های اخیر تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که در طول یک سال آینده از هر ۲۰ شهروند انگلیسی، یک نفر قادر به خرید مواد غذایی و پرداخت قبوض انرژی نخواهد بود.

جانسون نخست وزیر انگلیس می‌گوید که اقتصاد این کشور در حال گذراندن یک «دوران سخت» است، اما نسبت به زمانی که از رکودهای قبلی رنج می بُرد، انعطاف پذیرتر شده است، این درحالیست که تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند که انگلیس در آستانه رکود اقتصادی قرار دارد و شرایط سختی در انتظار مردم این کشور در اواخر سال جاری خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.