| کد خبر: 243167 |

دهن کجی کارکنان مترو لندن به الیزابت

شماری از کارکنان مترو لندن که در بحبوحه تورم بی‌سابقه و افزایش هزینه‌های زندگی به وضع درآمد و شرایط کاری خود معترض هستند، قصد دارند تا هم زمان با هفتادمین سالگرد مراسم تاج‌گذاری الیزابت دوم دست از کار بکشند.

تین نیوز

شماری از کارکنان مترو لندن که در بحبوحه تورم بی‌سابقه و افزایش هزینه‌های زندگی به وضع درآمد و شرایط کاری خود معترض هستند، قصد دارند تا هم زمان با هفتادمین سالگرد مراسم تاج‌گذاری الیزابت دوم دست از کار بکشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اعضای اتحادیه کارکنان بخش راه‌آهن انگلیس در جلسه امروز توافق کردند که روز سوم ژوئن ۲۰۲۲ در دو ایستگاه قطار پرتردد یوستن و گرین‌پارک اعتصاب کنند.

در این روز قرار است مراسم جشنی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاج‌گذاری ملکه در کلیسای سنت پاول واقع در قلب لندن برگزار شود. انتظار می‌رود که لندن میزبان موج گسترده‌ای از گردشگرانی باشد که برای شرکت در این مراسم سلطنتی حضور دارند. یوستن و گرین‌پارک نیز برای کسانی که در جشن‌ سلطنتی شرکت می‌کنند، دو ایستگاه کلیدی بشمار می‌رود.

بر اساس برنامه اعلام شده، حرکت اعتراضی کارکنان مترو در تمام روز ادامه خواهند داشت و پیش بینی می‌شود که سایر خطوط ریلی در مرکز شهر هم مختل شوند.

رئیس اتحادیه کارکنان بخش راه‌آهن انگلیس با اشاره به تشدید مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی عنوان کرد که کارکنان ایستگاه‌های «یوستن» و «گرین‌پارک» سال‌ها از ارعاب، قلدری و اخراج غیرقانونی همکاران خود توسط مدیری که جو مسمومی را در محل کار ایجاد کرده است، رنج کشیده‌اند.

مایک لینک اظهار داشت: اعتصاب ما در سوم ژوئن باعث ایجاد اختلال قابل توجه برای کسانی خواهد شد که مایل به شرکت در جشن ملکه هستند. با این حال، اگر مدیران مترو کار درست را انجام دهند می توانیم راه حلی عادلانه برای این اختلاف پیدا کنیم.

وزارت حمل و نقل انگلیس از کارکنان راه‌آهن خواسته تا از تصمیم خود صرف نظر کنند.

این درحالیست که جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است.

این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقامات رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم کشور را وحشت‌زده کرده است.

شاخص نرخ تورم در انگلیس بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور به ۹ درصد در ماه گذشته میلادی (آوریل) رسیده است. این رقم علاوه براینکه بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته بشمار می‌رود، در واقع یک جهش دو درصدی را در عرض یک ماه نشان می‌دهد.

دولت انگلیس با وجود وخامت اوضاع معیشتی مردم حاضر به تخصیص بودجه اضطراری در این زمینه نیست اما میلیاردها پوند صرف مدرن‌سازی ارتش کرده است.   ​

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.