| کد خبر: 239332 |

◄ تلاش مرسک برای صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای

خط کشتیرانی مرسک برای به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن حاصل از حرکت کشتی ها و فعالیت های لجستیکی خود مصمم است

تین نیوز

خط کشتیرانی مرسک برای به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن حاصل از حرکت کشتی ها و فعالیت های لجستیکی خود مصمم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، مرسک، غول لجستیکی دانمارکی، اهداف بلندپروازانه ای را تعیین کرده تا به صفر کردن میزان انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از فعالیت های خود در سال ۲۰۴۰ دست یابد. این درحالی است که این شرکت در جاه طلبی اولیه خود، این مهلت را برای خودش تا سال ۲۰۵۰ تعیین کرده بود.

در دوازده ژانویه ۲۰۲۰، مرسک اهداف جدیدی را برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای اعلام کرد تا با هدف محدود کردن گرمایش زمین به ۱/۵ درجه سانتی گراد همسو باشد.

این اهداف فراتر از تلاش‌های قبلی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ ای مربوط به ناوگان دریایی است، زیرا همه انتشارات مستقیم و غیرمستقیم در کل تجارت مرسک را پوشش می‌دهد.

سورن اسکو، مدیر عامل مرسک در این رابطه اظهار داشت: «این اهداف بسیار جاه طلبانه، نشان دهنده تعهد ما به جامعه و بسیاری از مشتریانی است که خواستار زنجیره تامین با انتشار دی اکسید کربن به میزان صفر هستند.»

اهداف کوتاه مدت تا سال ۲۰۳۰ برای تضمین پیشرفت قابل توجه در کنترل گازهای گلخانه ای مستقیم مرسک در این دهه تعیین شده تا از انتشار سالانه پنج میلیون تن گاز دی اکسید کربن در جو جلوگیری شود.

اینها شامل کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای به ازای هر کانتینر حمل شده در ناوگان دریایی مرسک و کاهش ۷۰ درصدی در انتشار کربن از ترمینال‌ های کانتینری و لجستیکی مرسک میباشد و بسته به رشد تجارت اقیانوسی، این امر منجر به کاهش شدید گازهای گلخانه‌ ای بین ۳۵ تا ۵۰ درصد از پایه سال ۲۰۲۰ خواهد شد.

بر پایه همین هدف بود که سال گذشته، مرسک با سفارش ناوگانی متشکل از هشت کشتی بزرگ کانتینری اقیانوس پیما با موتورهایی با قابلیت کارکرد با سوخت متانول عاری از کربن، به سر تیتر خبرها تبدیل شد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.