| کد خبر: 218946 |

حمل و نقل عمومی در فرانسه برای دانش‌آموزان رایگان می‌شود

گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان تبعات زیادی داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش درآمد خانواده‌ها اشاره کرد.

تین نیوز

گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان تبعات زیادی داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش درآمد خانواده‌ها اشاره کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، در پی بیکار شدن بسیاری از مردم کشور فرانسه به علت شیوع بیماری کووید -۱۹ و کاهش درآمدها، خانواده‌های زیادی حتی برای تأمین هزینه رفت و آمد فرزندان خود به مدرسه با مشکل مواجه هستند. به همین دلیل، مقامات محلی پاریس تصمیم گرفته‌اند تردد از طریق انواع وسایل حمل و نقل عمومی را برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال رایگان کنند که این اقدام باعث صرفه‌جویی مبلغ ۳۵۰ یورو در طول سال به ازای هر نفر می‌شود. صرف نظر از حمایت مالی خانواده‌ها در رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، مهم‌ترین هدف مقامات رسمی از رایگان کردن حمل و نقل عمومی برای دانش‌آموزان، ترویج الگویی پایدار، سبز و متفاوت از پویایی شهری در میان ساکنان پاریسی است.

طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی در پاریس تنها مشمول دانش‌آموزان نیست، بلکه تمام افراد زیر ۱۸ سال نیز می‌توانند با در دست داشتن کارت هویت خود برای اثبات شهروندی پاریس از وسایل نقلیه عمومی بهره گیرند. علاوه بر این به دانشجویان زیر ۲۰ سالی نیز که از سایر شهرهای فرانسه برای تحصیل در پاریس اقامت دارند، اجازه داده خواهد شد بدون پرداخت هیچ وجهی برای تهیه بلیط از طریق وسایل حمل و نقل عمومی در داخل شهر تردد کنند. مقامات پاریسی در نظر دارند به افراد زیر ۱۸ سال دوچرخه اشتراکی رایگان تحویل بدهند که البته این کار مستلزم گرفتن کارت عضویت خواهد بود.

قبل از آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ حمل و نقل عمومی برای کودکان زیر ۱۱ سال در سراسر شهر پاریس رایگان بود و تمام این کودکان از کارت عضویت دوچرخه‌های اشتراکی رایگان نیز برخوردار بودند. این اقدام در هر سال هزینه‌ای بیش از ۲۷ میلیون یورو برای دولت فرانسه دربرداشت اما با موفقیت به استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودورهای شخصی منجر شده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.