| کد خبر: 216530 |

انجام آزمایش «پی سی آر» کرونا شرط ورود شهروندان عراق به ایران

وزارت حمل و نقل عراق روز دوشنبه به نقل از مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرد که شرط ورود مسافران عراقی به ایران همراه داشتن برگه آزمایش «پی سی آر» ((Reaction Chain Polymerase) (PCR ) برای تشخیص مبتلا نبودن به «ویروس کرونا» است.

تین نیوز

وزارت حمل و نقل عراق روز دوشنبه به نقل از مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرد که شرط ورود مسافران عراقی به ایران همراه داشتن برگه آزمایش «پی سی آر» ((Reaction Chain Polymerase) (PCR ) برای تشخیص مبتلا نبودن به «ویروس کرونا» است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این وزراتخانه در اطلاعیه‌ای نوشت که مقام‌های ایرانی تاکید کرده‌اند که مسافران عراقی به منظور اثبات ایمنی و مبتلا نبودن به ویروس کرونا باید برای ورود، برگه آزمایش پی سی آر همراه داشته باشند.

وزارت حمل و نقل عراق افزود که همه مسافرانی که وارد فرودگاه تهران می‌شوند، باید دارای برگه آزمایش پی سی آر باشند تا نشان داده شود که به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

بر اساس این بیانیه، این دستورالعمل از فردا (سه شنبه) در ایران اجرایی می‌شود.

کنسول جمهوری اسلامی ایران در بغداد در نیمه تیرماه گذشته در گفت وگو با ایرنا در تشریح دستورالعمل وزارت امور خارجه کشورمان درباره سفر اتباع عراقی به ایران، شروط تردد به ایران از این کشور را اعلام کرده بود.

«عباس احمیدی» گفت: اتباع عراقی دارای همسر ایرانی و فرزندان آنان، عراقی‌های دارای اقامت در ایران و یا کسانی که درصدد تکمیل دوره درمان خود در ایران هستند و یا دانشجویان به علاوه بازرگانان می‌توانند به جمهوری اسلامی سفر کنند.

وی در تشریح دستورالعمل اخیر وزارت امور خارجه ایران درباره سفر اتباع عراقی به کشورمان افزود: کمیته بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونا در ایران، مجوز تردد افرادی که پیشتر از طریق مراجع ذیربط کشور پروانه اقامت، روادید تحصیل، روادید ورود چند بار، روادید با حق کار، روادید درمانی و روادید سرمایه‌گذاری را دریافت کرده‌اند، برای سفر به جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه ابلاغ کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.