| کد خبر: 159156 |

◄ پروازهای کابل و مسکو از سر گرفته شد

شرکت هوایی آریانا افغانستان پرواز های مستقیم کابل-مسکو را بعد از توقف نزدیک به یک سال روز چهارشنبه از سرگرفته شد.

تین نیوز

مسئولان شرکت هوایی آریانا افغانستان اعلام کرد که پروازهای رفت این مسیر در روزهای دوشنبه و برگشت در روزهای سه‌شنبه به گونه عادی انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امام الدین احمدی سخنگوی وزارت حمل و نقل و هوانوردی افغانستان گفت: پرواز های شرکت هوایی آریانا به مسکو در زمان‌ حکومت ‌سابق با مشکلاتی ‌روبرو ‌بود ‌که ‌به ‌همین ‌دلیل ‌متوقف گردیده ‌شد اما بعد ‌از آن این هر ‌هفته روز دوشنبه پرواز به مسکو خواهیم داشت.

وزارت حمل و نقل و هوانوردی افغانستان همچنین اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۲۰ پرواز داخلی و خارجی همه روزه از فرودگاه کابل انجام می شود که سه پرواز آن داخلی و الباقی آن به کشور هایی همچون ترکیه، قطر، ایران، پاکستان و چین صورت می گیرد.

برخی از آگاهان مسائل اقتصادی بر این باورند که از سرگیری پرواز های افغانستان به مسکو، سبب ایجاد سهولت در بخش ترازیت و بازرگانی کشور خواهد شد.

برقراری پروازهای میان کابل و مسکو در حالی بعد از یکسال توقف از سر گرفته می شود که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد در صورت برقراری یک حکومت فراگیر در افغانستان مسکو آن را به رسمیت خواهد شناخت.

وزیر خارجه روسیه افزود: می خواهیم در مسیر به رسمیت شناختن دیپلماتیک کامل مقامات جدید در افغانستان تحت این شرایط که آنها به وعده هایشان عمل کنند و یک دولت فراگیر تشکیل دهند، گام برداریم. مسئله فراگیری است که باید اقدامات بعدی ما را مشخص کند.

لاوروف در ادامه گفت که مسکو در راستای همکاری با دیگر قوای سیاسی در افغانستان از جمله مقاماتی همچون حامد کرزای و عبدالله عبدالله دو تن از مقامات ارشد سابق افغانستان حرکت می کند.

وی تاکید کرد: این مقامات تمایل به مذاکره با طالبان دارند و در تماس با گروه طالبان، ما آنها را به مذاکره تشویق می کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.