| کد خبر: 145242 |

شهردار شهر اسلامشهر عنوان کرد:

◄ توقف مترو اسلام‌شهر در ایستگاه بودجه

ساخت مترو اسلامشهر در بودجه سنواتی کشور دیده شده است، اما تا به این تاریخ کار احداث آن شروع نشده است.

تین نیوز

شهردار شهر اسلامشهر از توقف مترو این شهر به دلیل اختصاص نیافتن بودجه عمرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ناصری‌پور در این باره اظهار کرد: ساخت مترو اسلامشهر در بودجه سنواتی کشور دیده شده است، اما تا به این تاریخ کار احداث آن شروع نشده است.

وی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری صخن می‌گفت، تصریح کرد: بحث مترو اسلامشهر در پیچ و خم سیاست شاید در سال‌های نزدیک به ثمر نرسد و مردم این شهر باید با سیستم موجود و فرسوده برای تردد به شهرهای اطراف با مشکلات بیشتری روبه‌رو باشند.

ناصری‌پور با تاکید بر این موضوع که مانند سال‌های قبل خبری از ساخت مترو اسلامشهر نیست، افزود: قطعا با بودجه بیست و یک میلیاردی ساخت مترو در این شهر را باید به فراموشی سپرد زیرا، با این سطح از بودجه کار ساخت شروع نشده متوقف خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، خط مترو اسلام‌شهر در حال حاضر در ایستگاه متروی شهید بهشتی با خط یک و در ایستگاه متروی تئاتر شهر با خط چهار تقاطع دارد. این خط از ایستگاه متروی شهید بهشتی در طول این خیابان به سمت غرب امتداد مسیر داده و سپس وارد خیابان حضرت ولی عصر (عج) شده و در درازای این خیابان به سمت جنوب تا میدان راه‌آهن ادامه مسیر داده و سپس به سمت فرودگاه قلعه مرغی و بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران متمایل می‌شود.

عملیات احداث خط سه مترو تهران از سال ۱۳۸۶ در جنوب غرب تهران آغاز شده‌است که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه متروی شهید بهشتی و ایستگاه متروی تئاتر شهر در آذرماه ۱۳۹۱ و بخش دوم آن از ایستگاه متروی تئاتر شهر تا ایستگاه متروی آزادگان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید. در نهایت در ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۴ نیمه شمالی خط از ایستگاه متروی شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه متروی قائم افتتاح شد. توسعه این خط به سمت شمال شرقی و جنوب غربی در حال انجام است در بخش توسعه شمال شرقی، این خط از ایستگاه متروی شهید بهشتی به سمت شرق خیابان شهید بهشتی امتداد مسیر داده و در محل میدان گلبرگ به سمت شمال متمایل می‌شود و با عبور از زیر بزرگراه صیاد شیرازی به میدان نوبنیاد می‌رسد و پس از آن به دو شاخه تقسیم می‌شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.