| کد خبر: 197877 |

توفان باعث لغو صدها پرواز در ژاپن شد

توفان سهمگین «هاگیبیس» باعث شد تا خط هوایی ژاپن دستکم ۱۶۰۰ پرواز داخلی خود را به شهرهای مختلف این کشور در روز شنبه لغو کند.

تین نیوز

توفان سهمگین «هاگیبیس» باعث شد تا خط هوایی ژاپن دستکم ۱۶۰۰ پرواز داخلی خود را به شهرهای مختلف این کشور در روز شنبه لغو کند.

به گزاش تین نیوز به نقل از ایرنا، تلویزیون ژاپن روز شنبه گزارش کرد «هاگیبیس» که سهمگین ترین توفان این کشور در ۶۰ سال گذشته به حساب می آید حدود ۹۰ درصد پروازهای «جاپان ایرلاینز» در مناطق مختلف کشور را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش شرکت «جاپان ایرلاینز» ۵۴۰ پرواز خود را در سراسر کشور لغو کرد که بیشتر آنها به مقصد یا از مبدا فرودگاه های هاندا و ناریتا هستند.

شرکت هواپیمایی «آل نیپون ایرویز» نیز ۵۵۸ پرواز از جمله همه پروازها به مقصد و یا از مبدا فرودگاه های هاندا و ناریتا را لغو کرده است.

شرکت های هواپیمایی دیگری که به دلیل توفان پروازهای خود را لغو خواهند کرد شرکت های «اسکای مارک ایرلاین» با ۱۱۱ پرواز، «جت استار» با ۱۰۲ پرواز، «فوجی دریم ایرلاینز» با ۶۲ پرواز، «پیچ آوی ایشن» با ۵۸ پرواز، «استار فلایر» با ۵۷ پرواز، «ایردو» با ۶۰ پرواز، «سولاسید ایر» با ۴۸ پرواز، «جاپان ترنس اوشن ایر» با ۱۷ پرواز، «اسپرینگ ایرلاینز جاپان» با ۱۰ پرواز، «ایر ایشیا جاپان» با هشت پرواز و «جاپان ایر کامیوتر» با شش پرواز هستند.

پروازهای بین المللی از جمله ۱۳۱ پرواز شرکت «آل نیپون ایرویز» نیز به مقصد و یا از فرودگاه های هاندا و ناریتا بجز برخی از پروازهای صبح زود و آخر شب، لغو شده اند.

شرکت «جاپان ایرلاینز» هم ۹۲ پرواز بین المللی خود را لغو کرد که بیشتر آنها به مقصد و یا از فرودگاه های هاندا، ناریتا، چوبو و کانسای هستند.

شرکت «پیچ آوی ایشن» نیز ۱۸ پرواز بین المللی خود را لغو کرد که بیشتر به مقصد و یا از فرودگاه های هاندا و کانسای هستند.

سازمان هواشناسی ژاپن نیز به مردم هشدار داده است که باید خود را برای بارش باران های سیل آسا، رانش زمین، بادهای بسیار شدید و وضعیت خطرناک جوی آماده کنند.

این سازمان که در یک ماه گذشته یک توفان شدید دیگر با نام فاکسای را نیز تجربه کرده افزوده است که خط راه آهن بین شهر توکیو و اوزاکا نیز تعطیل شده است.

توفان یک ماه قبل باعث شد به حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی خسارات جدی وارد شود و خاموشی گسترده در منطقه چیبا باعث بروز اختلالاتی در زندگی ۹۳۰ هزار نفر  شد.

مسئولان شهری هشدار داده اند اگر توفان باعث سرریز شدن آب بندها شود ممکن است ۵ میلیون نفر مجبور به ترک منازل خود و انتقال به مکان های امن شوند.

بسیاری از مراکز عمومی و فروشگاه ها در مناطق مرکزی ژاپن به تدریج تعطیل شده اند و برخی از بیمارستان ها به حال آماده باش درامده اند کارشناسان هم می گویند قدرت این توفان به مراتب از توفان فاکسای بیشتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.