| کد خبر: 9781 |

دبیر مدیریت بحران شهرداری تهران:

◄ فرودگاه مهرآباد از توفان مطلع بود / پیگیری موضوع از طریق مراجع قانونی

تین نیوز| دبیر مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد از وقوع توفان مطلع بود، تصریح کرد: این موضوع را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، احمد صادقی، دبیر مدیریت بحران شهرداری تهران در هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: پس از وقوع توفان با مدیر فرودگاه مهرآباد جهت پاسخ به آگاهی از وقوع توفان و علت فرود نیامدن هواپیمای مقصد تماس حاصل کردم.

وی با بیان اینکه مدیر فرودگاه مهرآباد در پاسخ به بنده از وقوع توفان آگاهی داشت و گفت: هواپیمایی که در مسیر بازگشت به تهران بود، نیم ساعت قبل از توفان این توده را در هوا مشاهده کرده و به مرکز کنترل فرودگاه اطلاع داده بود.

دبیر مدیریت بحران شهرداری تهران در ادامه بیان داشت: مدیر فرودگاه مهرآباد دستور داده بود که هواپیما تغییر مسیر دهد و در اصفهان فرود بیاید.

صادقی خاطرنشان کرد: این همان موضوع قصور در اطلاع رسانی است و ما این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

سازمان هواشناسی قابلیت پیش بینی توفان را ندارد
دبیر مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: سازمان هواشناسی به مدیریت بحران شهر اعلام کرد که توانایی پیش بینی توفان را ندارد.
 
وی با اشاره به نحوه اطلاع رسانی توفان اظهار داشت: سازمان هواشناسی در پاسخ به مدیریت بحران شهرداری تهران از شرایط جوی ناپایدار همراه با بارش خبر داد.
 
صادقی افزود: هواشناسی شروع توفان را قبل از ساوه تخمین زده بود اما با سرعت ۶ کیلومتر به سمت تهران روانه شد اما در زمان ورود به تهران به سرعت ۱۱۵ کیلومتر رسید که اوج آن در مرکز شهر تهران بود.
 
دبیر مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه سازمان هواشناسی صراحتا به مدیریت بحران اعلام کرد که امکان پیش بینی توفان را ندارد، تاکید کرد: این سازمان حداقل باید توانایی دیده بانی را داشته باشد.
 
صادقی با اشاره به توفان مشابه در یکی از ایالات کشور امریکا در سال گذشته یادآور شد: تلفات توفان مشابه در امریکا ۱۰ ها برابر توفان روز دوشنبه تهران است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پدر مظلوم هاچ زنبور عسل 0 0

    اگه از قبل هم می دانستی کاری نمیکردی اینقدر قمپز در نکن