| کد خبر: 268546 |

◄ خروج از بحران حمل و نقل ریلی با توقف پروژه های نیمه تمام بدون اولویت

پروژه های نیمه تمام ریلی فاقد اولویت به طور مطلق تا به پایان رساندن پروژه های اولویت دار متوقف شود یا برای تکمیل، شجاعانه به بخش خصوصی واگذار شود.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون صنعت احداث و خدمات مهندسی اتاق بازرگانی ایران خطوط ریلی احداث شده در کشور طی ۸۰ ساله گذشته را سرمایه عظیم ملی دانست و گفت:  چالش حمل و نقل ریلی ما محدود به کاستی سرمایه گذاری نیست بلکه عملا ناکارآمدی خطوط موجود و بهره وری پایین آن از هر مشکلی جدی تر است. 

به گزارش تین نیوز، سهیل آل رسول در نشست تخصصی چالش های حمل و نقل ریلی و نقش آن در عدم توسعه متوازن اقتصاد ملی، افزود: از خطوط ریلی کشور، نسبت به کشورهای موفق در حوزه راه آهن، کمتر از ۷ تا ۹ درصد در بخش بار و مسافر بهره برداری می شود.

وی عنوان کرد: فقدان ناوگان توانمند، مدیریت ناموفق و فقدان عملکرد ترکیبی میان مودهای مختلف حمل و نقلی  از یک سو و تعریف غلط کریدور ها و طرح های غیر ضروری یا بدون اولویت از سوی دیگر، زمینه اصلی ناکارآمدی در این بخش بوده و سنگینی بار آن به بودجه عمرانی کشور تحمیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون صنعت احداث و خدمات مهندسی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: خروج از بحران در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز به رویکردی علمی و قاطعانه دارد به نحوی که پروژه های نیمه تمام ریلی فاقد اولویت به طور مطلق تا به پایان رساندن پروژه های اولویت دار متوقف شود یا برای تکمیل،  شجاعانه به بخش خصوصی واگذار شود تا با استفاده از روش مشارکت عمومی - خصوصی،  ثمر بخش گردد.

آل رسول گفت: افزون کردن مطالبات اجتماعی مردم در جای جای کشور توسط کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بی توجه به اولویت این طرح ها، موجب اتلاف سرمایه های ملی می شود!

نایب رئیس کمیسیون صنعت احداث و خدمات مهندسی اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: این موجه نیست که زیرساخت گرانی چون راه آهن در کشور ساحته شود  ولی در عمل نتوان از ۱۰ درصد ارزش آن بهره برداری کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.